Problemen met FTP verbinding WD My Cloud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-06 12:21
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem om via internet met mijn WD My Cloud te verbinden over FTP. Ik heb de FTP optie aangezet, en heb de router (Technicolor 7210) portforward naar de WDMyCloud. Nu probeer ik de verbinding te testen met FileZilla, maar krijg deze melding: Server stuurde een passief antwoord met een onbestelbaar adres. Gebruikt het serveradres in de plaats daarvan.

En dit is het logboek tot ik de bovenstaande melding krijg:
Status: Verbinden met 212.xx.xxx.xx9:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Status: Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt.
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...

Wat ik al heb geprobeerd:

- Nieuwe gebruiker aangemaakt op de NAS.
- NAS opnieuw opgestart
- Modem opnieuw opgestart
- Geprobeerd aan te melden met admin account op NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:19

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Welke poort heb je gebruikt om te port forwarden naar je NAS? Dit is belangrijk want je heb 2 verschillende soorten FTP: Active & Passive.

Bij passief zouden er meer poorten moeten worden geopend achter een nat vertaling. Meer informatie hierover op deze site

http://slacksite.com/other/ftp.html

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Yariva schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:09:
Welke poort heb je gebruikt om te port forwarden naar je NAS? Dit is belangrijk want je heb 2 verschillende soorten FTP: Active & Passive.

Bij passief zouden er meer poorten moeten worden geopend achter een nat vertaling. Meer informatie hierover op deze site

http://slacksite.com/other/ftp.html
ik geef in mijn modem aan dat het om een FTP server gaat, en hij zet poort 21 open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 18:59
Heb je toevallig een IP adres vast in je NAS gezet?

Probleem met het modem gehad dat hij niet wou forwarden naar een IP adres dat vast in een apparaat stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
ehvc schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:42:
Heb je toevallig een IP adres vast in je NAS gezet?

Probleem met het modem gehad dat hij niet wou forwarden naar een IP adres dat vast in een apparaat stond.
Het IP adres staat inderdaad vast in m'n NAS. Via Syncback krijg ik de melding dat hij wel kan verbinden maar de directory niet kan wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 18:59
de rechten voor de User staan goed? Lees en schrijf rechten via FTP op de directory?

Als je het probeert via een ftp programma zoals Filezilla?
Of: via www.net2ftp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:19

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Eric_1993 schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:25:
[...]

ik geef in mijn modem aan dat het om een FTP server gaat, en hij zet poort 21 open
Maar dat geef ik aan in mijn link, dit kan niet genoeg zijn ivm het gebruik van passive FTP. FTP naar je NAS vanaf je lokale netwerk, kijk of dit dezelfde problemen oplevert. Zo ja, kijk bij je nas. Zo niet, kijk bij je port forwarding.

[edit] Alvast een tip, gooi je NAS of in een DMZ of doe zelf wat speurwerk naar welke poorten je extra zal moeten openen. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet...

[ Voor 25% gewijzigd door Yariva op 09-11-2015 13:46 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Yariva schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:39:
[...]

Maar dat geef ik aan in mijn link, dit kan niet genoeg zijn ivm het gebruik van passive FTP. FTP naar je NAS vanaf je lokale netwerk, kijk of dit dezelfde problemen oplevert. Zo ja, kijk bij je nas. Zo niet, kijk bij je port forwarding.

[edit] Alvast een tip, gooi je NAS of in een DMZ of doe zelf wat speurwerk naar welke poorten je extra zal moeten openen. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet...
Helaas lukt het niet om mijn NAS over FTP vanuit mijn lokaal netwerk te benaderen. Over SSH krijg ik wel verbinding. Maar FTP lukt helaas niet.

Als ik via FileZilla probeer te verbinden over FTP krijg ik deze melding: Server stuurde een passief antwoord met een onbestelbaar adres. Gebruikt het serveradres in de plaats daarvan
Als je het probeert via een ftp programma zoals Filezilla?
Of: via www.net2ftp.com
Via die site lukt het wel, maar via FileZilla dus niet

[ Voor 7% gewijzigd door Eric_1993 op 09-11-2015 18:37 ]

Pagina: 1