Altec Lansing A8525 speaker gezocht

Pagina: 1
Acties:

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
De rechter front speaker van mijn Altec Lansing ADA 745 4.1 Speakerset heeft er helaas de brui aangegeven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FkEUJXF.jpg?1

Nu zit ik al een paar weken te twijfelen welke nieuwe ik moet kopen. Uiteindelijk kwam ik erop uit dat de Z906 het meest vergelijkbaar is in kwaliteit. Maar voordat ik € 270,- uitgeeft aan een nieuwe set, leek het me verstandig om eerst even te kijken of ik mijn oude kon repareren of vervangen (voor weinig geld) - ik heb echter maar één verkoper gevonden en dat is van een complete set.

Na het openen van de rechter front speaker, leek het erop dat de speaker zelf toch echt kapot is gegaan. Maar op de achterkant vond ik wel een modelnummer: Altec Lansing A8525

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UjksmAc.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1nmkCZq.jpg?1

Nu ben ik op zoek naar een mogelijke winkel waar ik deze losse speaker kan kopen.
Heeft iemand een idee?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• rickiii
Aangezien men hier geen antwoord op weet, is er wellicht iemand die weet waar ik op moet letten als ik een vergelijkbare speaker zou kopen zoals bijvoorbeeld deze of deze.

De Altec Lansing A8525 is 8cm doorsnede, 8 ohm.... wattage kan ik niet vinden. Inbouwdiepte meet ik rond de 41mm. Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Als ik de specs van de complete set erbij neem, dan lees ik dat de subwoofer 51W van de totaal 95W opneemt. Betekent dit dat de overige speakers elk 11W zijn? En welke range moet de vervangende speaker dan hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door rickiii op 10-11-2015 20:07 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 17:31

Mikayu

.srt

Meestal moet je bij dergelijke setjes even een komma tussen die vermogens zetten voor een realistischer beeld.

Hoe wist je dat de speaker stuk was na het open maken? Kan net zo goed de versterker zijn of een los contactje.

Verder denk ik dat je een vreemd geluid gaat krijgen tov de andere speakers als je er een andere speaker in gaat zetten

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:44

DjVe

Hatsaflats!

Ik denk dat je de gok wel kan wagen met een kleine middetoner. Pak die eerste visaton unit en zet diezelfde unit ook in de andere speaker.

• rickiii
Mikayu schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:17:
Hoe wist je dat de speaker stuk was na het open maken? Kan net zo goed de versterker zijn of een los contactje.
Ik heb de speaker los getest met losse draden vanuit een andere bron. In beide gevallen kraakte de speaker enorm. Een andere speaker had dat niet.
Verder denk ik dat je een vreemd geluid gaat krijgen tov de andere speakers als je er een andere speaker in gaat zetten.
Ah dat is jammer. Ik hoopte hier juist advies te krijgen welke specs ik op moet letten om ervoor te zorgen dat het geluid vrijwel identiek zal zijn en dat het zal passen op de versterker. Ik heb nu deze gekocht aangezien die volgens mij een vrijwel identiek formaat en specificaties lijkt te hebben. Als er iets is dat ik over het hoofd heb gezien, dan hoor ik het graag.

@DjVe - dank je voor de tip

• Mikayu

Mikayu

.srt

Het gaat wel passen op de versterker, dat is het probleem niet. Op dingen als vermogen op elkaar afstemmen hoef je niet echt naar te kijken. Ik bedoel dat je nu links en rechts een verschillende speaker gaat krijgen. En dat zal vreemd klinken

• rickiii
Mikayu schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:26:
Ik bedoel dat je nu links en rechts een verschillende speaker gaat krijgen. En dat zal vreemd klinken
Wat zijn de belangrijkste verschillen dan nu nog?

[ Voor 4% gewijzigd door rickiii op 11-11-2015 23:34 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

rickiii schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:34:
[...]

Wat zijn de belangrijkste verschillen dan nu nog?
De timbre

• rickiii
Ok daar is een woord dat ik nog niet kende. Bedankt! :D
http://www.avsforum.com/f...1966-timbre-matching.html
Als de nieuwe speaker goed werkt, koop ik er wellicht nog een 2e van hetzelfde type bij om de linker front-speaker te vervangen.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:10
Je kan natuurlijk ook je nieuwe speaker in een van je rears plaatsen, dan valt het waarschijnlijk nog minder op.

• rickiii
kippy schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:35:
Je kan natuurlijk ook je nieuwe speaker in een van je rears plaatsen, dan valt het waarschijnlijk nog minder op.
Goed idee! Daar had ik nog niet aangedacht.

Pagina: 1