• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07-2025
Hallo,

Ik wil mijn homecast aansluiten via dvi/hdmi op een Samsung 226bw zodat ik tv kan kijken erop. Het probleem is alleen dat ik de melding krijg op het scherm: Not optimum mode, recommended mode 1680x1050 6Hz..

Wat nu? Kan niks onscreen zien/doen namelijk..

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mogelijk gooit een HDCP beveiliging roet in het eten omdat deze waarschijnlijk niet wordt ondersteund door je monitor op de DVI ingang.

Wat ook nog mogelijk is dat je Homecast op een Full HD output staat ingesteld en dat ie daardoor buiten de range van je monitor valt aangezien deze maximaal 1680x1050 ondersteund. Op de afstandsbediening van de Homecast zit misschien een knop voor de ingestelde resolutie? Zet deze dan op HD 720p (of lager), of druk net zo lang op die knop tot je een reactie op je monitor ziet. Even aansluiten op een TV/Monitor met Full HD en HDMI en daar de instelling wijzigen is (indien voorhanden) mogelijk ook een oplossing.

Ondersteuning voor geluid via DVI zal je monitor waarschijnlijk ook niet hebben, maar daar heb je misschien al een andere oplossing voor bedacht?

Testing, one, two ...