Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Hebben jullie medetweakers dat wel eens gehad?

Ik had dat afgelopen maandag (18/06). Echt heel vreemd was dat.

Het was in de pauze van school, en dan gaan we meestal naar het gemeente parkje toe. EN vanaf het moment dat we daar waren tot het moment dat ik thuis kwam had ik de hele tijd het idee dat ik het eerder had meegemaakt. Nee ik weet het zelfs zeker at dat zo is. Alles klopte tot in de details. Alles wat gebeurde, alles wat er gezegd werd.

Hebben jullie wel eens zoiets megemaakt en hebben jullie ook enig idee hoe zoiets komt (of ontstaat?)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27031

Als een bepaalde golflengte in je hersenen overeenkomen met een eerdere ervaring (of het nou dromen zijn of niet) overeenkomen met je gedachtengang van dat moment, dan kan je dezelfde ervaringen intrepteren.

Het is volgens mij net zoals je een een rot moment hebt meegemaakt die je niet nog eens wilt meemaken, omdat je weet (en dus intrepeteerd) wat het is?

hier iemand anders: ik ben er van overtuigd dart het een vertraagd proces is waarbij signalen doorgegeven worden aan de hersens maar de gedachtengang later op gang wordt gebracht als het bewustzijn. waardoor iemand denkt dat hij het al eerder meegemaakt heeft terwijl het nog maar net gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21832

Ja dat is mij ook een keer overkomen toen ik nog klein was.

Ik was met mijn ouderss op vakantie en we waren aan het wandelen. Ineens zeg ik: Ik ken dit hier. Waarop mijn ouders zeggen: Dat kan niet, je bent hier nog nooit geweest. Ik weer: Ik weet het zeker. Als je hier onder deze boog door loopt en dan een stukje doorloopt zie je een waterput. Mijn ouders lachten me bijna uit maar goed toch die kant op gegaan. Wat schetse mijn ouders hun verbazing. Die waterput zat er. Precies zoals ik had beschreven. :)

Later die vakantie had ik nog zoiets op de camping, maar dat is niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 juni 2001 00:41 schreef Xtreem_Machine het volgende:
Ik was met mijn ouderss op vakantie en we waren aan het wandelen. Ineens zeg ik: Ik ken dit hier. Waarop mijn ouders zeggen: Dat kan niet, je bent hier nog nooit geweest. Ik weer: Ik weet het zeker. Als je hier onder deze boog door loopt en dan een stukje doorloopt zie je een waterput. Mijn ouders lachten me bijna uit maar goed toch die kant op gegaan. Wat schetse mijn ouders hun verbazing. Die waterput zat er. Precies zoals ik had beschreven. :)

Later die vakantie had ik nog zoiets op de camping, maar dat is niet belangrijk.
Zelf heb ik ook zo'n moment meegemaakt (ergens in Metz Frankrijk), het leek alsof ik de weg kende en echt het geval was gebeurd was en ik kreeg zelfs het gevoel dat ik daar vroeger had geleefd ofzo.
een ervaring waar moeilijk één of andere wetenschappelijke theorie tegenop kan. Maargoed, er zal wel een verklaring voor zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik herken het ja, deed me trouwens denken aan:
" it's a glitch in the matrix "

Heel zelden komt dit bij mij voor trouwens, het is heel af en toe dat je denkt, wow, dit lijkt wel op, en hey verrek, was het toen ook zo een auto, ja lijkt wel precies zelfde kruispunt enzo.. Vaage dingen. Zal wel te veel irc zijn dat ik dat heb.

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21832

Helaas zijn we nog niet zo ver met het begrijpen van onze herzenen en wat daar mee samen hangt. Dan hadden we nu vast een verklaring gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:39

Dennizz

pc-70 mod in progress!

jah ken ik jah....had ik vroeger 9paar jaar terug) regelmatig :P echt heel wazig is dat...precies zoals je t verteld idd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5953

Ik denk ook dat het kan zijn dat je iets ziet iets maar je onderbewuste neemt iets eerder waar dan je bewuste waardoor het lijkt of je het al eerder hebt mee gemaakt

Offtopic
Sorry matje dat je niet alles verw8 had,beterschap :) )
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 20:17

Koelkasten

har har koelkast op je knar

ik heb het ook 2 keer meegemaakt

1- Ik zit in de tuin en echt alles klopte precies even alles was al een keer gebeurt de kat die achter een bij of zo aanging de kinderen die in het achterpad langs kwamen hollen de buurman waar ze op botsten en de woordewisseling die daar uit ontstond

2- ik zit achter mijn pc beetje te chatten en telefoon gaat en kat sprint op het bureau en gooit er zo een stuiterballetje van af wat echt op exact de wijze door mijn kamer vliegt en zelfs er uit van de trap af en pong pong echt op precies de manier die ik al een keer eerder had gezien ook degene die aan de telefoon was kon ik zweren dat ik dat al een keer eerder meegemaakt had

echt vaaaaag ik snap er tot op heden nog niks van

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 13-06 17:45

Basszje

Reisvaap!]

Ik heb het al wel vaker gehad. Een keer in Z-Frankrijk toen ik een een of ander obscuur dorp bijna gelijk de weg wist.

Verder droom ik wel eens gesprekken die later ook echt gebeuren , dat is echt heel erg wazig. Ik merk trouwens meestal pas dat het gebeurt als het als gebeurt is ( dan denk je pas wacht 's ff ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op de basisschool had ik echt bijna dagelijks deja-vu's, maar daarna werd het steeds minder. Tegenwoordig (ik ben nu 22) heb ik er misschien eentje per jaar. Zal de deja-vu frequentie afnemen met de leeftijd, of is dit alleen bij mij zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12723

Ik heb het regelmatig....Eerst een periode in groep 8 dat het elke week ofzo was..toen is het wat afgezwakt. En de laatste tijd (zo'n 8 jaar later :) ) komt het zo af en toe weer terug.

Het is idd een soort kortsluiting in je hersenen. De info komt eerder in je geheugen dan dat het actief verwerkt wordt waardoor je hersenen denken het al te kennen. Zoiets was het. Er zijn al topics over geweest, dus misschien levert search iets op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 juni 2001 10:35 schreef joepP het volgende:
Op de basisschool had ik echt bijna dagelijks deja-vu's, maar daarna werd het steeds minder. Tegenwoordig (ik ben nu 22) heb ik er misschien eentje per jaar. Zal de deja-vu frequentie afnemen met de leeftijd, of is dit alleen bij mij zo?
Neej je bent niet de enige (zie pref msg) :)
Thank god for the freaks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Misschien een beetje off-topic.

Ik woonde in een studentenhuis in Utreg. Belt mijn moeder mij s'avonds op. "Roy! Je moet verhuizen want het huis vliegt in brand".

Ik denk. Die is niet helemaal goed bij haar hoofd vandaag of zo. Ik kreeg toen werk in Den Haag en ben dus 6 weken later toevallig verhuisd. Brand een week later het studentenhuis af!!! Huisgenoot overleden!!!!

Echt extreem vaag allemaal.

Misschien een glitch.... het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Laatst online: 13-08-2024
ik had het ook een paar jaar (9 jaar) geleden.

Ik was op kamp en ik was toen de jongste 10 jaar was ik toen. En we gingen toen de Exsorcist (nee niet de directors cut) kijken die was op TV.

En ik wist gewoon precies er ging gebeuren...
En iedereen zat me echt uitteschelden dat ik het voor zat te roepen... maar ik was alleen maar verbaasd dat ik wist dat dat zou gebeuren in die film..

Nou die film zou ik echt nooit hebben kunnen zien voordat ik op kamp ging, want dat zouden mijn ouders echt nooooit goed gevonden hebben!!

En later heb ik ook heel lang over die film gedroomd, maar dan was ik dat meisje, en ik wist precies wat er ging gebeuren, maar toch was het elke keer een ander scenario!!

Echt heel erg vaag!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das wel vaker met moeders die dat soort dingen hebben. Ik spreek niet uit eigen ervaring...ik praat alleen de hear-say na...

offtopic:
De vaagste Deja-Vu's zijn die waarin mensen voorkomen die ik nog niet ken op dat moment...Dat werkt *errug* verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42

FCA

Ik heb het ook wel 's. Sta ik te praten met iemand die ik net ontmoet heb, heb ik opeens iets van: Dit gesprek met deze persoon heb ik al eerder gevoerd. Weet ik gewoon precies wat de ander gaat zeggen. Wel eng.

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 10:39
in heel veel situaties gaat de verklaring dat het eerder in je geheugen zit dan je hersenen (kort sluiting) heel goed op.

dit is zelfs heel normaal voor zover ik weet heeft bijna iedereen dit af en toe wel eens gehad (door produceres van de matrix een leuke verklaring voor gevonden vind ik ;) ).

Maar soms is het ook gewoon niet teverklaren, want dan heb ik bv een situatie gedroomed (ben niet in diepe slaap), en 1 week later pas, dat voelt dan heel raar aan, dan gebeurd presies het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

Op woensdag 20 juni 2001 11:49 schreef Yuri het volgende:
ik had het ook een paar jaar (9 jaar) geleden.

Ik was op kamp en ik was toen de jongste 10 jaar was ik toen. En we gingen toen de Exsorcist (nee niet de directors cut) kijken die was op TV.

En ik wist gewoon precies er ging gebeuren...
En iedereen zat me echt uitteschelden dat ik het voor zat te roepen... maar ik was alleen maar verbaasd dat ik wist dat dat zou gebeuren in die film..

Nou die film zou ik echt nooit hebben kunnen zien voordat ik op kamp ging, want dat zouden mijn ouders echt nooooit goed gevonden hebben!!

En later heb ik ook heel lang over die film gedroomd, maar dan was ik dat meisje, en ik wist precies wat er ging gebeuren, maar toch was het elke keer een ander scenario!!

Echt heel erg vaag!
Oh Oh.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

heb het nog regelmatig dat ik gewoon situaties tegenkom waarbij ik denk sjit die ken ik.

* Anoniem: 21329 Dude gaat nu eens keihard oefenen om net als dat joch een lepel te buigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 19:16

DeX

Ik heb er wel eens vaker last van...
Ik zag laatst een zwarte kat langslopen...
en toen precies dezelfde...
vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Op woensdag 20 juni 2001 15:23 schreef DeX het volgende:
Ik heb er wel eens vaker last van...
Ik zag laatst een zwarte kat langslopen...
en toen precies dezelfde...
vaag..
Heheheh Glitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16192

dejavu komt (waarschijnlijk) doordat ene deel van je hersenen net iets sneller zijn dan een ander deel....daardoor heeft het eerst deel het al gezien en enkele microsenconden later ziet de andere helft het ook, maar je hersenen "denkenen" dan dat je het al eerder hebt gezien (wat in feite ook zo is...alleen is het wel hetzelfde alleen je ene deel verwerkte het iets sneller :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28592

Dat van die kortsluiting zou kunnen gelden als iets vrij kort erop gebreurt, maar als er een langere periode tussen zit (zoals het verhaal van die brand) ga ik daar niet voor. Ik heb regelmatig Deja-vu's gehad, de uitzonderlijkste vond ik nog wel deze:

Ik sta lekker te douchen, denk ik opeens "Shit, ik moet me snel afdrogen want de telefoon gaat zo!" ...ik me snel afgedroogd, onderbroek aan m'n reet en ja hoor... driinngg...

Wie er belde weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ik me op dat moment erg vaag voelde...

Gr, NLX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 23:39

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Had ik vanmorgen nog, ga ik naar de wc.
En ja hoor ik dacht dit heb ik eerder meegemaakt, ben ik gaan denken. Klopt het precies. Vandaag dus gisteren, eergisteren en al die dagen ervoor ook!
Tsjjeeez, ben dus niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24260

Ik moet zegge da kik da eigenlijk ook regelmatig tegenkom. Meestal droom ik iets en constateer ik dan dat het nog uitkomt ook. Soms is da wel benauwelijk.

Jammer genoeg komen wel nooit de dromen uit die mijn probs zouden oplossen O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

wiiiiiiiiii, ***zucht***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22855

Ik heb het heel vaak eigenlijk, toch wel 1 keer per week ofzo. Ik probeer het altijd te slim af te zijn, door eens iets anders te zeggen in de deja vu, maar dan zeg ik toch hetzelfde. Ik weet dat het een deja is, ik WIL iets anders zeggen, maar het kan gewoon niet:)
verklaar dat maar eens, als je toch logisch kan nadenken in zo'n deja, terwijl dat het volgens jullie het een bepaalde golflengte is of een vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Vaag, inderdaad. We moesten met tekenen het park in om een tekening daarvan te maken, en ik liep erheen. Naast een vriend, en die liep op precies de afstand, manier en snelheid die ik me ergens van herinnerde. Ik weet nog steeds niet waarvan, maar ik ben actief bezig geweest met zoeken in mijn hersenen. Maar goed, ik ging zitten, en verplaatste me op een gegeven moment, zette mijn eerste potloodstreep, keek eens goed naar wat ik op papier had gezet, en kwam er tot mijn grote verbazing achter dat het hetzelfde was als ik ooit had meegemaakt. Zelfde lengte en manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Op woensdag 20 juni 2001 16:47 schreef MrPiccolo het volgende:
Ik heb het heel vaak eigenlijk, toch wel 1 keer per week ofzo. Ik probeer het altijd te slim af te zijn, door eens iets anders te zeggen in de deja vu, maar dan zeg ik toch hetzelfde. Ik weet dat het een deja is, ik WIL iets anders zeggen, maar het kan gewoon niet:)
verklaar dat maar eens, als je toch logisch kan nadenken in zo'n deja, terwijl dat het volgens jullie het een bepaalde golflengte is of een vertraging.
Dat is inderdaad heel irritant,,, Je kan het wel te slim af zijn maar dan moet je eens proberen om gewoon onzin uit te kramen..

Als er iets gebeurt wat voor jou een deja vu is en je weet dat je een reactie gaat geven,, kraam dan onzin uit..
In mijn geval word het hele verhaal dan vroeg of laat weer gewoon herhaalt net zolang totdat de juiste reactie is gekomen die ik ook gedroomd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3528

Heb ik ook gehad:

Was samen met mijn broertje (getuige :) )
aan het computeren en ik zeg tegen hem, dat de telefoon zo gaat..... en toen gingie over
:)

beetje kriepie, maar een interessant ietz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 juni 2001 16:11 schreef NorthernLightX het volgende:

Ik sta lekker te douchen, denk ik opeens "Shit, ik moet me snel afdrogen want de telefoon gaat zo!" ...ik me snel afgedroogd, onderbroek aan m'n reet en ja hoor... driinngg...

Wie er belde weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ik me op dat moment erg vaag voelde...

Gr, NLX
al is gedacht aan telepatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 21:13
ik heb al een tijdje (2 maanden) dat ik een paar x in de week het gevoel heb dat ik het 's nachts heb gedroomd.... eerst dacht ik kan niet... toen gebeurde het steeds vaker... 't gebeurd echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 juni 2001 16:11 schreef NorthernLightX het volgende:
Dat van die kortsluiting zou kunnen gelden als iets vrij kort erop gebreurt, maar als er een langere periode tussen zit (zoals het verhaal van die brand) ga ik daar niet voor. Ik heb regelmatig Deja-vu's gehad, de uitzonderlijkste vond ik nog wel deze:
[...]
Gr, NLX
Het zou kunnen zijn dat die kortgesloten informatie in het geheugendeel terecht komt wat door de hersenen als 'het geheugen van 3 weken geleden' gelezen word. Dan zouden ook veel oudere deja-vu's ook kunnen.
Ik iemand die zoiets had met een droom die ze een jaar later irl meemaakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 juni 2001 19:12 schreef Kertje het volgende:

[..]

al is gedacht aan telepatie?
Zou best eens kunnen, maar ik meen me te herinneren dat ik de persoon die belde niet kende... Wat werken hersens toch vaag he, wil je je iets uit alle macht herinneren, lukt het niet... |:(

Of is dat weer een nieuwe topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 juni 2001 23:44 schreef NorthernLightX het volgende:

[..]

Zou best eens kunnen, maar ik meen me te herinneren dat ik de persoon die belde niet kende... Wat werken hersens toch vaag he, wil je je iets uit alle macht herinneren, lukt het niet... |:(

Of is dat weer een nieuwe topic? :P
hehe...nee maar dat soort dingen hebben naar mijn mening niks met dejavu te maken...telepatie dus... dat heb ik ook wel is...en volgens mij wel meer mensen...

met telefoon heb ik al tig keer gehad...ook dat je al weet wie het is...je spreekt het nog net niet uit (of wel) maar dan denk je aan een bepaald persoon en ineens gata de telefoon...en is het die persoon...

verder heb ik met me zus is gehad dat in maart we ergens waren en ik ineens een sinterklaas liedje in me kop had...zonder reden...en ineens begon me zus het te zingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26543

[offtopic]
ik denk dat ik ook een keer naar Frankrijk ga , daar lijkt zoiets regelmatig te gebeuren :D lijkt me wel lache[/oftopic]

maar ik snap het wel een beetje , ik heb het ook wel eens gehad. Ik zat op mijn schommel met een mes , en ik was kleine sneetjes aan het maken , en toen ik klaar was wist ik gewoon zeker dat ik het patroon dat ik gesneden had gewoon ooit eerder had gezien..
terwijl ik zomaar wat deed eigenlijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26543

Op woensdag 20 juni 2001 18:59 schreef Yoozd het volgende:
Heb ik ook gehad:

Was samen met mijn broertje (getuige :) )
aan het computeren en ik zeg tegen hem, dat de telefoon zo gaat..... en toen gingie over
:)

beetje kriepie, maar een interessant ietz.
[offtopic+big smilemode+spam]
altijd fun met die mobiele telefoontjes :P
[offtopic+big smilemode+spam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12587

Heb/had dit ook vaker idd heel raar, verder had ik vroeger ook (kleine lieve ik op de basisschool) als m;n moeder me ophaalde en ze zei wat we aten dat ik dat al kon vertellen.... (ik weet het kan mischien ook geroken hebben ) maar ik wist het meestal en in eens was het weg..... verder denk ik ook dat je er in moet geloven.

Ik ben iemand die denk waarom dit zou kunnen, neem dat geval met dat sinterklaas liedje: mischien was er iets dat jullie allebei aan sinterklaas deed denken ofzo.

of mischien schuilt in ons wel een nieuwe jomanda :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Het is allemaal zo ingewikkeld niet.
Een Deja Vu heeft niks tot weinig te maken met eerdere ervaringen.
Het is simpelweg een strorinkje in je hersenen...

Zie alles wat je meemaakt als een continuë stroom van informatie naar je hersenen.
Bij een Deja Vu gaat er iets mis en krijg je al die informatie twee keer. Elk gegeven dat je hersenen binnenkrijgen krijgen ze twee keer achter elkaar binnen. De tijd tussen deze twee stromen van gegevens is minimaal, maar toch geeft het jou het idee dat je alles al eens hebt meegemaakt. En in feite klopt dat ook, namelijk die nanoseconde (of microseconde, weet ik niet precies) drvoor!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 21 juni 2001 09:13 schreef kazz1980 het volgende:
Het is allemaal zo ingewikkeld niet.
Een Deja Vu heeft niks tot weinig te maken met eerdere ervaringen.
Het is simpelweg een strorinkje in je hersenen...

Zie alles wat je meemaakt als een continuë stroom van informatie naar je hersenen.
Bij een Deja Vu gaat er iets mis en krijg je al die informatie twee keer. Elk gegeven dat je hersenen binnenkrijgen krijgen ze twee keer achter elkaar binnen. De tijd tussen deze twee stromen van gegevens is minimaal, maar toch geeft het jou het idee dat je alles al eens hebt meegemaakt. En in feite klopt dat ook, namelijk die nanoseconde (of microseconde, weet ik niet precies) drvoor!
Hoe verklaar jij dan dat ik nog alle tijd had om me af te drogen? (toch wel een minuut of 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Langdurige storing
denk UPC >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Voor de duidelijkheid:

Wat jij net noemt met dat drogen die telefoon, dat is geen Deja Vu. Dat is inderdaad een onverklaarbaar iets (vooruitzien/telepathie) of toeval, dat is verder (nog) niet te verklaren.
Maar het is geen Deja Vu. Een deja vu is dat je denkt iets eerder meegemaakt te hebben. En je zult ook dingen hebben als: Ik wist al dat diegene dit of dat ging zeggen. Maar dit is dus schijn! Je hersenen zeggen je in die korte periode dat je al wist wat er zou gebeuren. Maar dit alles gebeurd in die nano/micro(?) seconde. Een deja vu is schijn! Je hersenen kunnen je namelijk alles wijs maken!

En nogmaals over dat met die douche en telefoon, ik ken dat ook. Ik ben menigmaal in voetgangersgebied 'zomaar' van mn fiets gestapt zonder enige aanleiding om vervolgens enkele tientallen meters verder op een politie-agent tegen te komen. Heeft me veel boetes gescheelt denk ik! :)
Maar ook dat is dus geen deja vu, maar iets anders, iets wat (nog) niet te verklaren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16882

Ik zie allemaal reply's van mensen met "he dat heb ik ook een keer gehad", iedereen kent het eigenlijk wel.. Maar hebben jullie dat echt maar zo soms? Voor mij zijn een stuk op 5 DV's per week niet echt een uitzondering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17830

volgens mij niet, ik heb ook zo vaak dat ik van tevoren weet wie mij belt.
maarja, zo alwetend is de mensheid nog niet. stel dat god wel bestaat ofzo. er kan nog vanalles gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7754

Dat geval met die jongen die wist waar dat er om de hoek een waterput stond, is toch niet te verklaren met die storing-in-de-hersenen theorie.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat hij inderdaad voorspelde/wist/voelde/ietste hoe het er daar uitzag. (het zou kunnen, het zou net zo goed een deja-vu kunnen zijn hoor, ik weet 't niet).

Een vraagje: als je je zoiets herinnert, gaat alles dan precies hetzelfde (dus zag dat dorpje er precies hetzelfde uit als in je herrinnering, liepen de mensen op de zelfde plaats)? Of was er iets verandert?

Ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt eigenlijk. Wat ik heb is dat ik soms rare dingen droom (ik stap ons huis uit in de woestijn ofzo). Het enige rare dat ik ooit heb meegemaakt is dat ik een keer zat was (ik kon me d'r niks meer van herinneren) en dat ik toen de volgende dag hoorde van je hebt dit gedaan, je hebt dat gedaan, en dat ik een aantal dingen me wel kon herinneren. Het leek toen alleen of het 3 maanden terug was ofzo... of dat ik het die avond had gedroomd.. (een van die twee of allebei).

Ik vind 't erg scary als je iets anders wilt gaan zeggen maar het lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Even voor de deuidelijkheid...
Je weet niet werkelijk van te voren wat er gaat gebeuren bij een Deja Vu. Je hersenen geven je alleen achteraf een signaal dat je het van te voren al wist.

Dus mensen die op dezelfde plek lopen, ja, altijd, want je hebt het in werkelijkheid maar één keer meegemaakt!!

En even voor de volledigheid. Soms weten mensen echt de weg op een plek waar ze nooit geweest zijn of iets soortgelijks. Dat is dus geen Deja Vu maar iets anders onverklaarbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18199

Op donderdag 21 juni 2001 22:01 schreef kazz1980 het volgende:
Even voor de deuidelijkheid...
Je weet niet werkelijk van te voren wat er gaat gebeuren bij een Deja Vu. Je hersenen geven je alleen achteraf een signaal dat je het van te voren al wist.
Hehe, LAG :P

Nee maar ff serieus, ik heb zo ongeveer eens in de 1,5 maand gemiddeld een DejaV. Best wel creepy altijd....ik weet dat het idd kan komen door het hersenstoornis gedoe.
Alleen...dan nog. Ik heb altijd het gevoel van, dit heb ik gedroomd ergens ofzoiets.
Soms duurt het een minuut andere keren een kleine 10 seconden. FREAKY, dat wel.

Ah well.....ik vind et altijd wel komisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26314

Inderdaad weird allemaal.

Ik heb het in mijn jeugd vaak gehad samen met nog wat van dit soort aanverwante zaken.

maar na mijn 18de zelden of nooit meer.

(kleine) kinderen zullen wel veel gevoeliger zijn voor dit soort zaken (minder beinvloed door de omgeving).

Nu alleen nog zo:
"wil je met mij uit?"
NEE...
"zucht" Verrekte DejaVu ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien hebben Boeddhisten toch wel gelijk en krijg je ervaringen mee van de vorige levens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19739

JAHOOR!!!! Mens, ik heb dat minstens 2 keer in de week en dan bedoel ik niet het zo'n klein dejavuutje, maar echt een hele lange ja.

moet denk ik niet zo veel blowen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26314

Alles over Deja Vu

maar dan ook wel alles over deja vu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 21 juni 2001 23:30 schreef Reggeaman het volgende:
Misschien hebben Boeddhisten toch wel gelijk en krijg je ervaringen mee van de vorige levens :?
nope dit is gewoon de meest primitieve verklaring die er is...op iets afschuiven wat niet wetenschappelijk te verklaren is (god, vorig leven, aliens, noem maar op)... bovendien zou het wel heel toevallig zijn als je precies hetzelfde meemaakt op eenzelfde plek met de zelfde personen ed een leven later...(zeker gezien je dan overal kan reincarneren dus wel erg toevallig in dezelfde omgeving, en aangezien plaatsen en plekken, mensen ed veranderen in zegge 100 jaar.)

een kenmerk aan de meeste dejavu's is dat mensen weten (denken eigenlijk) het al eerder te hebben meegemaakt en weten wat er gaat gebeuren, maar zichzelf niet kunnen weerzetten iets anders te doen (omdat _alles_ wat ze doen lijkt op de dejavu, omdat er dus somehow een storing/miscommunicatie of wat dan ook in de hersenen bezig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Goh...Kertje accepteerd ook eens wat wetenschappelijks :).
Lukte je bij de verhouding voor schoonheid niet ... (geintje).

Maar inderdaad, de meeste Deja Vu ervaringen zijn simpelweg wetenschappelijk te verklaren. Een storing.
Dat is ook waarom de meesten van ons het vooral als kind meemaken, wanneer de hersenen nog volop in ontwikkeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou Deja-Vu trainbaar zijn? Dus zelf-opgewekte kortsluiting in de hersenen?

Wat ik wel had is dat ik me laatst bedacht dat ik al lang geen deja-vu's gehad had, en in de weken daarop kwam de ene deja-vu na de andere (so to speak)... Het zou puur toeval kunnen zijn MAAR zoiets heb ik al eerder meegemaakt..
Pretty vague.

Toch maar vaker denken dat ze te weinig komen >:) Might be fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 22 juni 2001 15:07 schreef LePluis het volgende:
Zou Deja-Vu trainbaar zijn? Dus zelf-opgewekte kortsluiting in de hersenen?

Wat ik wel had is dat ik me laatst bedacht dat ik al lang geen deja-vu's gehad had, en in de weken daarop kwam de ene deja-vu na de andere (so to speak)... Het zou puur toeval kunnen zijn MAAR zoiets heb ik al eerder meegemaakt..
Pretty vague.

Toch maar vaker denken dat ze te weinig komen >:) Might be fun.
misschien wel maar lijkt me niet...een groot deel van de hersenen kun je in principe niet sturen...je hart bv klopt gewoon door hoe graag ej ook zou willen van niet:) ik meen wel is gezien te hebben iemnd die zijn hartslag kon terug brengen tot heel laag...maar je kunt je zwelf volgens mij niet "doden" daarmee...:)

maar wat is er koel aan om dat op te wekken? je loopt dan jezelf voor de gek te houden en je eigen alleen maar in de war te schoppen? het zou alleen koel zijn als het werkelijkheid was maar dat is het neit waarschijnlijk (iig niet als je het zou kunnen opwekken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

Geloof jij ook in Deja Vu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geloof jij ook in Deja Vu?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 22 juni 2001 16:08 schreef Kertje het volgende:

[..]

misschien wel maar lijkt me niet...een groot deel van de hersenen kun je in principe niet sturen...je hart bv klopt gewoon door hoe graag ej ook zou willen van niet:) ik meen wel is gezien te hebben iemnd die zijn hartslag kon terug brengen tot heel laag...maar je kunt je zwelf volgens mij niet "doden" daarmee...:)

maar wat is er koel aan om dat op te wekken? je loopt dan jezelf voor de gek te houden en je eigen alleen maar in de war te schoppen? het zou alleen koel zijn als het werkelijkheid was maar dat is het neit waarschijnlijk (iig niet als je het zou kunnen opwekken) :)
Ja je kan je hart idd langzamer laten kloppen maar daar is *veel* training voor nodig.
Ja klopt, je houdt jezelf ook voor de gek. Je kan wat er gebeurd niet veranderen hoe graag je dat ook zou willen. Alles wat je 'anders' wil doen dan dat je deja-vu je 'zegt' voelt automatisch goed aan.
Het leek me wel interresant om te weten of je een kortsluiting zou kunnen 'forceren'. Errug nuttig is het niet nee.

En Mora: Ja ik geloof in Deja-Vu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Op zondag 24 juni 2001 03:37 schreef LePluis het volgende:

[..]
Het leek me wel interresant om te weten of je een kortsluiting zou kunnen 'forceren'.
/quote]

tja...proberen he...misschie ndat je een bepaald gwevoel hebt voor een dejavu die je kan opwekken en vanuit daar verder kan gaan ofzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm, als ik mijn eigen grap moet gaan uitleggen, dan werkt ie waarschijnlijk niet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm, als ik mijn eigen grap moet gaan uitleggen, dan werkt ie waarschijnlijk niet... :'(

...

(Verrek, heb ik het weer! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1x is leuk, 2x is boring 3x irritant, dus bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 24 juni 2001 11:07 schreef Kertje het volgende:
tja...proberen he...misschie ndat je een bepaald gwevoel hebt voor een dejavu die je kan opwekken en vanuit daar verder kan gaan ofzo.. :)
Tja the brain works in mysterious ways..Oh nee, dat was de lord. Nah ja :)
Een bepaald gevoel voor deja-vu heb ik niet, wel tijdens :)
Misschien kan je met meditatie een eind komen...Ik zal het eens proberen.

Mora: :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
Dejavu, a nightmare comes true...
Niemand ooit dit spel gespeeld op mac of pc ?

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhhhh :?
(that's a no) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7274

Ik maak deja vu's zo vaak mee. Vroeger zei ik altijd dat ik dit van tevoren had gedroomd... Maar dan geloofde niemand me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Laatst online: 02-05 14:26

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Ik heb wel vaker deze ervaring gehad maar alleen korte fragmenten van 3 a 5 seconden. Opzich vreemd, maar het vreemde en beangstigend vind ik nog steedts dat het oude gedachte anders was bijv met een ongluk ofzo. MIjn laatste ervarring met dit is toch wel een maand of 3 terug. Ik had die nacht al niet goed slapen vaak wakker, zweten enzo. Ik ging 's morgens naar mijn werk, toen ik naar de muur keek van de supermarkt tegenover ons huis, Toen ik dit zag sprong een beeld voor me van man die daar dood lag, ik schrok eerst erg, en mijn hartslag voelde ik flink stijgen, en ik werd misselijk. Ik bleef een paar minuten staan, en vervolgde mijn weg naar mijn werk. Een verklaring kan ik niet geven maar die dode man die daar lag kan komen omdat ik vaak met mijn moeder naar het uitvaartcentrum ging, want die werkte daar, waar ik vaak met dode mensen in aanraking kwam. Dit vind erg beangstigend want ik ben bang dat ik daar door wordt beinvloed.

Cloontje

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:39
Ik had ook een deja vu toen ik op kamp was met de klas, 4 havo. Ik had gedroomd dat er iets gebeurde dat ik bijna naar huis werd gestuurt. Dus ik was op kamp, de 2e dag zat iedereen te kletsen, ik werd eruit gepikt, ik moest apart gaan liggen. Ik dacht nog nergens aan van die droom, dat kwam niet in me op. Toen ging ik terug liggen toen de leraar weg was >:) Hij zag mij 's morgens in me bed liggen en zei dat ik maar de spullen in moest pakken, hij wilde me nog een laatste kans geven, maar die had ik dus verpilt. Na lang geklets hoefde ik toch niet naar huis. Maar het was dus precies wat ik had gedroomd, toen ik daar buiten moest wachten op de leraar toen kwam dat ineens in mij op: heeeeej, dat had ik gedroomd! Toen kreeg ik echt ff een rare rilling over m'n lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

nou nou matje

zorg er gewoon voor dat je wat minder vaak rooie oogjes heb, dan heb je er vast geen last meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12

BrZ

Hmm... heb een paar dagen geleden nog een deja vu gehad...

Was aan het chatten en iemand zegt iets, en ik wist gewoon zeker dat diegene dat al eerder gezegd had... Terwijl dat dus echt niet zo was :)

Maar wat veel mensen hier zeggen, dat ze van te voren weten wat er gaat gebeuren, of dat je ergens de weg kent waar je nog nooit bent geweest, dat is toch helemaal geen deja vu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19284

Op woensdag 20 juni 2001 00:15 schreef NukeZz het volgende:

Het was in de pauze van school, en dan gaan we meestal naar het gemeente parkje toe. EN vanaf het moment dat we daar waren tot het moment dat ik thuis kwam had ik de hele tijd het idee dat ik het eerder had meegemaakt. Nee ik weet het zelfs zeker at dat zo is. Alles klopte tot in de details. Alles wat gebeurde, alles wat er gezegd werd.
Je bent hier al eerder geweest, want "leven" is leer-ervaring opdoen en bij voldoende kennis ga je dood om "hoger" leven in te gaan...; :)

is niks verontrustends eerder bewijs aan jou van het feit dat je wel degelijk gereïncarneerd bent.... ;)

...misschien was je in vorig leven park-wachter of papier-opruimer....zwerver misschien of kwam je ('s nachts?) voor andere doeleinden naar het park... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lezen jullie de vorige reply's niet door ofzo? 99% van de dejavu's zijn gewoon te verklaren zoals eerder omschreven. Ik vind persoonlijk dat als je zegt dat het iets uit je vorige leven is dat je wel heel erg zweverig bent. Als je geloof in meerdere levens ofzo, dat kan ik opzich wel begrijpen maar een dejavu uit een vorig leven...yea right...dan moet je dus in je vorige leven op datzelfde plekje op aarde, met dezelfde mensen, dezelfde omgeving enzo precies dezelfde handelingen doen als je dus doet op het moment van je dejavu doen(zoals ik al eerder zei)...en voorbeeld van dat park, dat park ziet er na 80 jaar (dat zal ongeveer dan de tijd tussen de 1e en 2e keer zijn) nog psies hetzelfde eruit zien?

....de kans dat je dus echt iets psies hetzelfde doet opzelfde plek enzo als in een vorig leven is volgens mij nog wel kleiner dan 0.000000001%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb redelijk vaak een deja-vu over
- een bepaalde gesprek,
- een bepaalde situatie,
in beide situaties zijn mijn interpretatie, gedachtengang en redeneerwijze dan hetzelfde.

Na zo'n deja-vu (duurt een paar seconden) kan ik meestal zeggen dat het wel of niet nog vaker deja-vu zal zijn. Ik heb ze wel eens geteld: dan krijg ik 4x hetzelfde deja-vu en dan raak ik de tel kwijt.

Dit lijkt dus inderdaad op problemen met opslag in de hersenen: de nieuwe gebeurtenissen worden niet opgeslagen maar de oude gebeurtenissen worden ingelezen en opnieuw verwerkt. Dan heb je dat deja-vu. Gelukkig gaat het bij mij alleen om zaken die voor mij redelijke triviaal zijn.

Nog meer info: soms dan kan ik het een beetje aansturen. Dus dan kan ik de deja-vu triggeren. Recentelijk op mijn werk was dat met uitleg geven over een nieuwe account aanmaken: daar had al 1x een deja-vu over gehad en de 2e keer heb ik aangestuurd :)

Interessant allemaal :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983

Op woensdag 20 juni 2001 00:15 schreef NukeZz het volgende:
Hebben jullie medetweakers dat wel eens gehad?
I have the same experience every day, every 10 minutes...

en da's best wel zwaar kut meestal...

mja, wa doe je eraan, he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

I have the same experience every day, every 10 minutes...
en da's best wel zwaar kut meestal...

mja, wa doe je eraan, he...
Om 22.00 uur naar bed gaan, kan helpen. Misschien wordt je wazig door slaaptekort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983

Op donderdag 28 juni 2001 22:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Om 22.00 uur naar bed gaan, kan helpen. Misschien wordt je wazig door slaaptekort :)
ben sowieso al wazig :D :P
Pagina: 1