Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers ik heb hulp nodig ben nou al zeker 2 weken aan het kloten! en en nog steeds doet mijn pc het niet ik heb mijn computer zelf in elkaar gezet en hij deed het zeker al 2 jaar bijna 3 denk ik alweer maar 2 weken geleden stopt mijn pc er mee en ik kan je verzekeren dat dit aan de moederbord ligt al mijn lampjes branden nog alleen waneer ik op start klik gaat hij niet aan nou heb ik alle forums opgezocht over wat ik hier aan kan doen sommige zeggen cmos legen de andere zegt haal je memory sticks er uit en laat er 1 zitten en doe dan cmos legen of reseten en start hem daarna maar ook dit werkt niet kan iemand mij hier misschien mee helpen?

Groetjes Devin.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 13:39 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ten eerste leest je bericht enorm lastig, je gebruikt geen leestekens waardoor het erg onsamenhangend is.
Verder geef je te weinig informatie om je te kunnen helpen.

Waarom weet je zeker dat het je moederbord is? Wat is er gebeurd voordat de PC niet meer aan wilde?
Heb je iets gedaan met de hardware of software? Hoe ziet de rest van je systeem er uit?

Neem ook deze sticky even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Edit: Ik kan je dropbox file niet bekijken omdat deze afgeschermd is.
Je kan ook een free image hosting site als Imgur gebruiken om afbeeldingen te linken.

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 08-11-2015 13:36 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er op letten.

Specificaties:

Processor: Intel Core i7 3930K
Moederbord: Asus Rampage IV Extreme
Geheugen: Corsair Vengeance 4x4GB DDR3-1600
Videokaart: MSI GTX 770
Koeling: Weet ik niet meer weet alleen dat het een Noctua is.
Voeding: Corsair HX850
SSD: OCZ 120GB

Waarom ik weet waarom het aan de moederbord ligt.

Voorbeeld: http://www.tomshardware.c...e-extreme-wont-power.html

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H0uahXb.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 13:59 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Stappen in die link volgen en uitvoeren. Alleen dan weten we wat er mis is. Dat toevallig iemand anders op een forum een vergelijkbaar probleem heeft, zegt niets over de oorzaak.

• aazwart
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-12-2025
Het kan inderdaad je moederbord zijn maar dat hoeft niet perse. Er kunnen heel veel redenen zijn waarom een pc niet opstart.

Je openingspost is wel erg summier.
Kun je iets duidelijker aangeven wat je allemaal al hebt gedaan. Of je computer het daarvoor wel normaal deed. Geeft je speaker een piep of juist niet, etc.

Daarnaast kun je proberen om je computer zo kaal mogelijk op te starten.

[ Voor 5% gewijzigd door aazwart op 09-11-2015 10:11 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

en gaan bijvoorbeeld je fans draaien? anders zou je 't ook nog bijvoorbeeld kunnen zoeken in de aan-uitknop

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Een paar zaken vallen gelijk al op:
- De videokaart zit niet in het eerste PCI-e slot.
- Dit heeft waarschijnlijk te maken met de plaatsing van de cpu koeler, was er een reden om hem zo te plaatsen en niet een kwartslag te draaien?
Is het kabeltje van de powerswitch niet losgekomen in die wirwar van kabels?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:44:
Een paar zaken vallen gelijk al op:
- De videokaart zit niet in het eerste PCI-e slot.
- Dit heeft waarschijnlijk te maken met de plaatsing van de cpu koeler, was er een reden om hem zo te plaatsen en niet een kwartslag te draaien?
Is het kabeltje van de powerswitch niet losgekomen in die wirwar van kabels?
Ja ik wilde mijn CPU koeler wel kwartslag draaien maar dit lukten me niet en ik wilde niks forceren dus heb um zo moeten plaatsen was in die tijd wat voorzichtiger dan nu.

Kabels zit goed van de powerswitch maar buiten dat heb ik ook gewoon een start knop op de moederbord zelf dus zou het overbodig zijn.

Lampjes branden gewoon maar hij gaat niet aan ik heb al een paar keer geprobeerd mijn moederbord te resetten maar ook dit werkt niet als ik er op klik en daarna start gaat hij als nog niet aan als ik op CLR cmos oftewel clear cmos klikt en ik wil daarna de moederbord aan zetten werkt ook niet.

En ja de videokaart heb ik losgekoppeld en 3 memory sticks verwijderd in de hoop dat het dan wel zou werken maar ook dat was het geval niet en de fans gaan ook niet aan hij start gewoon helemaal niet maar lampjes branden wel.

Verders is dit mijn hobby maar voor kort moest ik hier mee stoppen want ik was van plan een nieuwe pc te maken haha maar door dat mijn vriendin in verwachting is is dit natuurlijk de andere kant op gegaan en moet ik op het geld letten dus ook helaas stoppen met me hobby en ik dacht dat ik deze pc nog wel 6 jaar zou kunnen gebruiken dus niet na 2 weken stopt mijn pc er mee zat er wel aan te denken desnoods mijn moederbord te vervangen als het niet anders kan.

Ik heb het trouwens ook al met een andere voeding geprobeerd maar ook dit werkt niet jammer genoeg.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 14:30 ]

Pagina: 1