Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugooow
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Hoi,

Ik was mijn pc aan het bouwen, ik had mijn processor al geplaatst, toen heb ik de socket dichtgedaan en mijn cooler geplaatst. Mijn cooler zat niet helemaal goed en toen wilde ik hem loshalen en nu heb ik de cpu ook meegenomen.. is mijn socket nu kapot? zo ja, is er een manier om dit te fixen..? ;(

Dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:49
even in mijn glazen bol kijken.

Ja hij is stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugooow
Is er een manier om het te verhelpen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:13

TommieW

Numa numa.

Je geeft veel te weinig informatie om je te kunnen helpen. In het algemeen trek je niet zomaar een CPU uit z'n socket.

Maak anders even wat foto's en post ze hier.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02
Als je geluk hebt heb je de processor uit de socket getrokken omdat deze aan de koeler bleef plakken. Controleer zorgvuldig of alle pinnetjes nog aanwezig zijn en recht zijn. Dan zou je die weer terug kunnen plaatsen.
Is mij ook een keer overkomen en toen drie pinnetjes netjes rechtgezet met pincet en hoppa zo weer de socket in. Wel voorzichtig in de socket doen, als je weerstand voelt niet doordrukken , maar er uit halen en pinnetjes op rechtheid controleren en indien nodig recht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugooow
Ehm.. nou ik probeerde mijn cooler te plaatsen, ik wou hem opnieuw positioneren maar door de coolpasta is de cpu er aan vast blijven plakken, ik denk dat dat socket dichtzat.. Ik heb mijn cpu al wel van mijn cooler afgekregen.. :) En waarvan moet ik foto's maken? Van de socket en CPU? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugooow
Dat heb ik gedaan ;) er stonden wat pinnetjes scheef, we zijn naar Paradigit gegaan en die hebben het gelukkig kunnen repareren. Ik zal nog eens goed checken of alle pinnetjes perfect recht staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Plaats even wat foto's, dan hoeft niemand meer te gissen. Zowel van socket als onderkant cpu.
Edit:
Of is het opgelost nu?

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugooow
Zal ik doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugooow
hier een paar foto's van de socket en de cpu. :)
https://gyazo.com/941840c8eaadf25ee69474d1a8c159d1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op de foto kan ik weinig zien omdat het wat klein is, maar de eerste indruk is goed. Enige wat het socket doet met gesloten hendel is de processor vastklemmen. Als er door jouw actie geen pinnen verbogen of afgebroken zijn dan verwacht ik geen directe problemen.

Jij hebt de spullen, dus controleer het en test. Werkt het? Dan is het nog OK.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

TommieW schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:07:
Je geeft veel te weinig informatie om je te kunnen helpen. In het algemeen trek je niet zomaar een CPU uit z'n socket.

Maak anders even wat foto's en post ze hier.
Bij PGA sockets kon het nog wel eens gebeuren. Bij Intel heb je er geen last meer van tegenwoordig (LGA, en processor zit vast onder een load-plate), maar bij AMD (nog gewone PGA sockets) kan het nog wel gebeuren.

Tijdje terug nog een keer gehad met een socket 754 (oude AMD64 socket), waren wel 2 pinnen afgebroken maar gelukkig geen belangrijke, PC deed het daarna nog gewoon.

Metname de CPU's met korte pinnen (zoals de AMD sockets en Intel socket 478) waren/zijn er nog erg gevoelig voor.

@TS:
Socket gaat niet zo snel kapot als je de CPU eruit trekt. Risico wat je loopt is dat pinnen van je processor af kunnen breken. Over het algemeen loopt het meestal wel goed af, maar komt wel vaker voor dat je de processor mee trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:10
Heb het ook wel eens gehad met mijn Intel Core 2 duo E6400. Alles was nog recht, dus ik kon hem gewoon terugplaatsen. Alles werkte nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SlaadjeBla schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:07:
Heb het ook wel eens gehad met mijn Intel Core 2 duo E6400. Alles was nog recht, dus ik kon hem gewoon terugplaatsen. Alles werkte nog.
Da's knap, dat is een s775 processor zonder pinnen waarvan de socket een beugel heeft.
Heb je hem dwars door het gat getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugooow
Bedankt iedereen, ik heb hem geprobeerd in mn socket te zetten, een deel paste, een deel niet, heb geen extra druk gezet ofzo. Ik ga nog wat pinnetjes proberen recht te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugooow
Hoi iedereen,

Heel erg bedankt voor jullie hulp, mijn cpu past weer in mijn socket! Bedankt allen.
<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:26
ook een keer gehad met amd3 processor, tricky stuff. pc boote niet dus ik de koeler er vanaf halen trek ik zo de cpu mee 0_o. Gelukkig deed hij het meteen na het plaatsen.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Leuk dat die past, maar werkt je PC ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:07:
Alle 775 'pinnen' zaten er nog aan? Dat heb je knap gedaan dan :p

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:10
Ik denk dat ik er in mijn geheugen een generatie naast zat :P
Pagina: 1