Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop 13" laptop voor school + gamen op extern scherm

Pagina: 1
Acties:

• Jonas Do
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-02-2022
Aangezien mijn huidige laptop niet meer voldoet ben ik zoek naar iets nieuw. Ik heb zelf al wat rondgekeken en vond de combinatie 13" en toch nog een iet of wat krachtige videokaart moeilijk te vinden rond dit bedrag. Hopelijk kunnen jij mij helpen mbv onderstaande info.

Wat ga je met je laptop doen?
Waarschijnlijk ga ik voor een windows-laptop. Ik wil zo goed mogelijk hardware voor men geld dus dan valt een macbook al af in mijn ogen. Zoals de titel al aangaf is de laptop vooral voor dagelijks gebruik en school. Ik studeer burgerlijk ingenieur dus moet regelmatig iets zwaardere programma's runnen .De laptop moet overweg kunnen met veel programma's tegelijkertijd te runnen (en ook veel tabs in chrome). Daarnaast wil ik ook graag nog wat gamen met men laptop. Hierbij dacht ik eraan om de laptop aan te sluiten op men extern scherm (21" 1920x1080). De games waar ik het over heb zijn bv. GTA5 en Far Cry 4, die ik toch graag minstens op medium zou willen spelen.

Wat is je budget?
Rond de €1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Daarom dat ik kies voor een 13" model en deze wil aansluiten op men extern scherm om films te kijken en te gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Touch is geen voorwaarde, een niet overdreven gewicht en kleinere afmetingen wel. Accuduur moet voldoende zijn om enkele uren in de les te kunnen zitten en wat op te zoeken/noteren. Gamen en zware simulaties kunnen gebeuren aan de netstroom.

[ Voor 201% gewijzigd door Jonas Do op 08-11-2015 16:58 ]

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Jonas,

Het valt me op dat je zelf geen voorstel hebt gedaan. Waarschijnlijk omdat je er geen een hebt kunnen vinden?

Jij wilt een laptop:
- Die klein is (13.3)
- Far Cry 4 en GTA 5 op Medium Speelt (flinke videokaart dus)
- Met een relatief lange batterijduur
- met flink wat RAM en een snelle HDD/SSD (voor meerdere programma's)
- In een budget van 1000,-

Als je er eentje vindt, laat het dan weten. Ik wil aandelen in die toko! :)

Volgens mij heb je twee opties:
- Verhoog je budget naar ~2000 euro.
- Doe concessies in je eisen.

Edit: zal onderbouwing geven.
Ik denk dat je kwa videokaart terrecht moet komen bij een GTX960m/GTX970m/ of hoger.
Als je dit invoert in de pricewatch zien we dat er niet heel veel overblijft, deze kwalificieert zich wellicht met een schermgrootte van 14". Plaatsen we dit in jouw budgetrange, dan hebben we noppes.

Verder wil ik je wijzen op deze. Een laptop die door middel van een 'docking station' te koppelen is aan een externe videokaart, deze is ook volledig buiten je budget.

[ Voor 43% gewijzigd door Viince1 op 09-11-2015 10:48 ]