touchpad ASUS K501LX-DM104T voor de tweede keer niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 10:23
Een aantal weken geleden ontving ik via de post mijn ASUS K501LX-DM104T. Meteen viel op dat het touchpad (clickpad) niet helemaal netjes gemonteerd zat, maar met een beetje voorzichtig druk uitoefenen leek dit verholpen. Na een aantal uren zonder gebruik was het touchpad helaas weer omhoog gekomen. Daarnaast zat er een flink verschil in klikken tussen linksonder en rechtsonder. Na een paar dagen wikken/wegen besloten de laptop zelf terug te brengen naar de winkel. De verkoper was het snel met mij eens dat dit niet in orde was, en bood de laptop als DOA aan aan ASUS.

Binnen twee weken (gisteren) kreeg ik een nieuwe laptop binnen. Meteen teleurstelling want ook bij deze laptop zit het touchpad niet goed. Het klikken gaat wel overal even goed, maar zoals te zien op de foto's steekt hij zichtbaar (en duidelijk voelbaar) boven de behuizing uit. Misschien ben ik veeleisend, maar ik vind het onacceptabel voor een laptop van ca 1000 euro.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11039499/Laptop/2015-11-08%2011.07.28%20(Mobile).jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11039499/Laptop/2015-11-08%2011.06.39%20(Mobile).jpg

Nu heb ik een tijd het forum doorzocht op gelijke situaties en het valt me op dat best veel mensen dit ook hebben. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het retourneren van de laptop / garantie / geld terug / etc.

Ik heb de laptop nog niet geregistreerd bij ASUS, Windows nog niet geactiveerd en de fabrieksinstellingen hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:08
ik heb nu ook mijn tweede asus k501lx aangekregen.

Ik koop via bol.com, de vorige heb ik eenvoudig terugsturen via albert heyn. Ik ga mijn geld gegarandeerd terugkrijgen omdat ik heb binnen 5 dagen terug heb gestuurd, dit is mij meermaals verteld.

Nu ben ik ook weer niet echt tevreden van het touchpad. ik heb ook het gevoel dat het bij de vorige ook zo was en dat het na enkele dagen erger werd.

Ik zou nu eigenlijk willen proberen dat asus het probleem herstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij asus is het toch wel een vrij bekend probleem, dat er van alles schuift aan de bouwkwaliteit... Schroefjes die er uit vallen, touchpads die binnen 2 uur gebruik, half vernield zijn...

Zelf heb ik een asus laptop, en heb ik van de officiele 8 schroefjes voor de back-plate er nog maar 2 inzitten, is mijn touchpad er al meerdere malen half uit gegaan, wat zeer simpel door een beetje drukken was opgelost.

Ik zou als ik jou was, de laptop retourneren, wat ik binnenkort ook ga doen. Vanwege een geluidskaart die binnen 1 week kapot was...

Asus zegt zelf, dat dit niet meer als 2 weken duurt met uitzondering van eventuele onderdelen waar op gewacht moet worden, dus ik denk dat je daar maar van uit moet gaan je kan je laptop hier retourneren: asus.com/rma/

• captainpatje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:08
Bij mij scheelt er niets aan de kwaliteit van de touchpad (al is deze wel wat luidruchtig doordat het een geheel is). Maar bij mij is het meer de fan. Nu ben ik er toevallig net een beetje aan aan het wennen, haha. Het is inderdaad af en toe even oplaaien wat in het begin nogal storend was. Is dit bij jullie allemaal zo? Ik heb zelf overigens de K501LX-DM007T versie met i5-5200u. Erg fijne laptop verder.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:57
Ik heb precies dezelfde laptop. Ik heb mijn laptop opgegeven voor een actie van asus (http://www.asuspromotie.nl/reliability/) probeer t daar eens. Laptop + geld. 😃