Ik wil mijn 7 jaar oude Core 2 duo vervangen door een nieuw systeem. Ik gebruik het vooral voor programmeren, internet en office. Het moet een klein systeem zijn dat ik op het bureau kan zetten. Het moet er dus ook een beetje mooi uitzien. Ik gebruik de ingebouwde GPU. Wel wil ik dat het geschikt is om later te upgraden met een aparte grafische kaart om eventueel ook mee te kunnen gamen.
Ik denk aan een mini ITX moederbord en een kast met ruimte voor een PCI kaart. Ik wil ook een modern systeem dat weer even meekan. Ik wil dus een Skylake processor met Z170 chipset en M.2 met NVMe. De SSD gebruik ik niet voor opslag; er is een aparte NAS aanwezig. Verder heb ik al een modulaire ATX voeding, die zou ik graag overzetten. Ik ga niet overklokken en het moet een geluidsarm systeem worden. De kosten mogen verder maximaal 600 euro bedragen.
Ik heb het volgende lijstje samengesteld. Graag jullie mening en suggesties! Wat ik zelf al had bedacht is de processor te wisselen voor de 6600T, iets trager maar wel minder warmte productie.
Ik denk aan een mini ITX moederbord en een kast met ruimte voor een PCI kaart. Ik wil ook een modern systeem dat weer even meekan. Ik wil dus een Skylake processor met Z170 chipset en M.2 met NVMe. De SSD gebruik ik niet voor opslag; er is een aparte NAS aanwezig. Verder heb ik al een modulaire ATX voeding, die zou ik graag overzetten. Ik ga niet overklokken en het moet een geluidsarm systeem worden. De kosten mogen verder maximaal 600 euro bedragen.
Ik heb het volgende lijstje samengesteld. Graag jullie mening en suggesties! Wat ik zelf al had bedacht is de processor te wisselen voor de 6600T, iets trager maar wel minder warmte productie.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 228,95 | € 228,95 |
| 1 | Asus Z170-K | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Lian Li PC-Q01A | € 63,50 | € 63,50 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | G.Skill 8GB DDR4 | € 72,- | € 72,- |
| 1 | Samsung SM951 (NVMe) 128GB | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 606,35 | |