Steam, multiple logins per day required

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste Tweakers,

Sinds ik mijn telefoon heb gekoppeld aan steam moet ik meerdere keren per dag (1x per netwerk) inloggen en een autorisatiekey invoeren die ik via de telefoon ontvang.

Is dit een design feature als je je telefoon koppeld of is dit een bug? Is namelijk gruwelijk irritant.
(alleen een password is al irritant, maar dan ook nog een autorisatiekey is ridicio)

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Dat heet steam guard en dat is om te voorkomen dat als iemand je wachtwoord weet die persoon kan inloggen op jouw steam account en die kan hijacken.
Je kan deze feature uitzetten bij de instellingen in steam.

Maar volgens mij had je dit zelf ook kunnen vinden als je de moeite had genomen om te zoeken op google of steam forums.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

In welke zin '1x per netwerk'?
Ik heb de mobiele variant van Steam Guard net maar eens aangezet maar ik kan me niet voorstellen dat het anders is (zou moeten zijn) dan de 'mail' versie. Dus enkel bij een nieuwe PC/locatie opnieuw inloggen met een wachtwoord + key.

• eL_Jay
Toet3r schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:16:
Maar volgens mij had je dit zelf ook kunnen vinden als je de moeite had genomen om te zoeken op google of steam forums.
Ik had idd beter kunnen zoeken, niet aan steamguard gedacht :+ . Maar toch bedankt, nu de authenticator eraf gehaald en hopelijk nu alleen nog maar meldingen bij trades e.d.. Ik was daar via een push notification van steam doorheen gejaagd en dacht dat alleen de 'zendwijze' zou veranderen, niet de frequentie. Jammer genoeg geen slider oid om mobile een zelfde beschermingsniveau te geven als email of andersom
IceStorm schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:46:
In welke zin '1x per netwerk'?
Ik heb de mobiele variant van Steam Guard net maar eens aangezet maar ik kan me niet voorstellen dat het anders is (zou moeten zijn) dan de 'mail' versie. Dus enkel bij een nieuwe PC/locatie opnieuw inloggen met een wachtwoord + key.
Ik dacht een keer per netwerk, maar het lijkt elke keer als mac os weer uit slaap komt.
Eerst hoefde ik via mail alleen bij een transactie en andere PC een veiligheidscode in te voeren.
Steam app heeft wel meer connectiviteits issues
Mag op slot, probleem verholpen:

Mocht iemand hier via een google terecht komen, mijn oplossing steam guard niveau verlagen van mobile naar mail.
Klik op:
  1. Steam
  2. Preferences
  3. Account tab
  4. Manage steam guard security button
Indien je de mobile authenticator aan hebt staan kan je hem hier via 1 van de 2 opties verwijderen (bij mij werkte alleen optie 1, met een eerder opgeslagen code, optie 2 is via mobile authentication en is mogelijk als je daarvoor eerder hebt gekozen).
Staat die uit, dan kan je hier je level van protection kiezen.

De optie steamapp is mij te intensief, de optie via mail is imo afdoende omdat je hier bij alle belangrijke 'events' via je mail autoriseert, zoals trades en inlog op ongeautoriseerd device.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Mooi dat het opgelost is :)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• eL_Jay
Helaas te vroeg victorie gekraait.
Met de setting op mail krijg ik eenzelfde frequentie, alleen de zendwijze is anders.
Dan steam guard maar helemaal uit :(
Edit: en dan laad steam de 'manage guard overview page' natuurlijk niet meer :(

[ Voor 11% gewijzigd door eL_Jay op 09-11-2015 09:15 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33

MsG

Forumzwerver

Dan kan je niet meer traden en dergelijke. Daarom heb ik het hier maar aangezet. Maar ik vind het gruwelijk irritant inderdaad.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• eL_Jay
MsG schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:13:
Dan kan je niet meer traden en dergelijke. Daarom heb ik het hier maar aangezet. Maar ik vind het gruwelijk irritant inderdaad.
WTF serieus? Het is dat mijn library ondertussen te groot is om het eruit te doen, maar dat is de eerste keer dat ik denk fuck jou steam.
http://i.imgur.com/xgL4eSV.webm

Is dit een feature sinds november ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 09-11-2015 09:18 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Of het is later niet meer verplicht. Maar ik heb het al meer dan een jaar of misschien zelfs 2, omdat ik een wilde kunnen traden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-12 14:24

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

eL_Jay schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:17:
[...]

WTF serieus? Het is dat mijn library ondertussen te groot is om het eruit te doen, maar dat is de eerste keer dat ik denk fuck jou steam.

Helpt dit misschien El_Jay? Volgens mij zou je je telefoon dan "trusted" moeten kunnen maken.
https://steamcommunity.co...um/10/882966057072115720/

• MsG

MsG

Forumzwerver

eL_Jay schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:17:
[...]

DIt krijg ik als ik het uit wil schakelen:
Let op: Steam Trading en de Steam Community-markt zullen onbeschikbaar zijn nadat Steam Guard is uitgeschakeld, en zullen 15 dagen onbeschikbaar blijven nadat Steam Guard weer ingeschakeld wordt.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:00
Steam guard werkt bij mij best goed eigenlijk. Als ik voor het eerst ergens inlog moet ik wat codes invullen, maar daarna kan ik gewoon inloggen met password. Geen idee waarom je het iedere keer moet invullen, maar dat is niet de bedoeling.

• eL_Jay
heggico schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:33:
Steam guard werkt bij mij best goed eigenlijk. Als ik voor het eerst ergens inlog moet ik wat codes invullen, maar daarna kan ik gewoon inloggen met password. Geen idee waarom je het iedere keer moet invullen, maar dat is niet de bedoeling.
Goed om te horen, zal een ticket aanmaken.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

heggico schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:33:
Dat leek mij eigenlijk ook maar sinds ik zondag de mobile authenticator optie ben gaan gebruiken ipv de mail moet ik ook elke keer dat ik inlog een code meegeven. Nou kan ik daar mee leven maar ietwat vreemd voelt het wel aan. Zeker aangezien het wezenlijke verschil met de mail-optie.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:00
Ik ben sinds een week ook de mobiele authenticator gaan gebruiken, maar ik heb toen maar 1 keer die code hoeven invullen. Steam op mijn pc start gewoon automatisch op zoals eerst. Toch vreemd dat dat bij jullie niet is

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:48

KipCurreh

Nightcrawler

heggico schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:18:
Ik ben sinds een week ook de mobiele authenticator gaan gebruiken, maar ik heb toen maar 1 keer die code hoeven invullen. Steam op mijn pc start gewoon automatisch op zoals eerst. Toch vreemd dat dat bij jullie niet is
Same here, geen enkel verschil sinds ik de eerste x die code moest invullen

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Pagina: 1