Ik had idd beter kunnen zoeken, niet aan steamguard gedacht

. Maar toch bedankt, nu de authenticator eraf gehaald en hopelijk nu alleen nog maar meldingen bij trades e.d.. Ik was daar via een push notification van steam doorheen gejaagd en dacht dat alleen de 'zendwijze' zou veranderen, niet de frequentie. Jammer genoeg geen slider oid om mobile een zelfde beschermingsniveau te geven als email of andersom
IceStorm schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:46:
In welke zin '1x per netwerk'?
Ik heb de mobiele variant van Steam Guard net maar eens aangezet maar ik kan me niet voorstellen dat het anders is (zou moeten zijn) dan de 'mail' versie. Dus enkel bij een nieuwe PC/locatie opnieuw inloggen met een wachtwoord + key.
Ik dacht een keer per netwerk, maar het lijkt elke keer als mac os weer uit slaap komt.
Eerst hoefde ik via mail alleen bij een transactie en andere PC een veiligheidscode in te voeren.
Steam app heeft wel meer connectiviteits issues
Mag op slot, probleem verholpen:
Mocht iemand hier via een google terecht komen, mijn oplossing steam guard niveau verlagen van mobile naar mail.
Klik op:
- Steam
- Preferences
- Account tab
- Manage steam guard security button
Indien je de mobile authenticator aan hebt staan kan je hem hier via 1 van de 2 opties verwijderen (bij mij werkte alleen optie 1, met een eerder opgeslagen code, optie 2 is via mobile authentication en is mogelijk als je daarvoor eerder hebt gekozen).
Staat die uit, dan kan je hier je level van protection kiezen.
De optie steamapp is mij te intensief, de optie via mail is imo afdoende omdat je hier bij alle belangrijke 'events' via je mail autoriseert, zoals trades en inlog op ongeautoriseerd device.