Hallo allemaal,
Dit is de eerste keer dat ik een computer ga bouwen. Dus zoek ik wat advies qua compatabiliteit en een algemene kijk naar het systeem wat ik in elkaar wil zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral spelletjes spelen. Cities Skylines, Elder Scrolls, Witcher 3, Assassin´s Creed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag 1100 euro kosten exclusief verzendkosten. Hier zit dus scherm, keyboard en muis ook bij. Het idee is om zelf in elkaar te zetten (wel de eerste keer, maar ik heb vrienden die er ervaring mee hebben).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart. Ik heb gekozen voor 16 GB geheugen voor future proofing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een Intel processor omdat ik daar meer ervaring mee heb. Nvidia of AMD maakt niet uit. Verder weinig voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i] Het mag een degelijk grote kast zijn, die liefst ook redelijk stil kan lopen./i]
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag bevestiging willen dat de onderdelen compatibel zijn met elkaar. Ik heb ook een vraag: heb ik een aftermarket cooler écht nodig?
Alvast bedankt voor de hulp.
Dit is de eerste keer dat ik een computer ga bouwen. Dus zoek ik wat advies qua compatabiliteit en een algemene kijk naar het systeem wat ik in elkaar wil zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral spelletjes spelen. Cities Skylines, Elder Scrolls, Witcher 3, Assassin´s Creed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag 1100 euro kosten exclusief verzendkosten. Hier zit dus scherm, keyboard en muis ook bij. Het idee is om zelf in elkaar te zetten (wel de eerste keer, maar ik heb vrienden die er ervaring mee hebben).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart. Ik heb gekozen voor 16 GB geheugen voor future proofing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een Intel processor omdat ik daar meer ervaring mee heb. Nvidia of AMD maakt niet uit. Verder weinig voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i] Het mag een degelijk grote kast zijn, die liefst ook redelijk stil kan lopen./i]
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag bevestiging willen dat de onderdelen compatibel zijn met elkaar. Ik heb ook een vraag: heb ik een aftermarket cooler écht nodig?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,95 | € 178,95 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 3 | € 122,- | € 122,- |
| 1 | Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro | € 222,40 | € 222,40 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Asus VX238H Zwart | € 154,- | € 154,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1866C10 | € 93,- | € 93,- |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |