No keyboard detected. Press F1 to continue.
Voor hoeveel betaal je bij je provider?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Het EDPnet "newer & faster" adverteert ondertussen met een max van 100/10. Het verbaasd mij gewoon dat langs de ene kant het modem rapporteert dat 70 haalbaar is (iets wat ik ook terug zie op lijntesten) terwijl ik in de praktijk op een 30 blijf steken en dat terwijl de upstream wel netjes richting de verwachte 10Mbps gaat.
Is dat wel netjes met een kabeltje? Of probeer je dit over WiFi?
Netjes bekabeld, bekabeling tot op het servertje vlak naast de modem haalt trouwens netjes de gbps.
Dit betreft een VDSL lijn in België? Het lijkt er mogelijk op dat Vectoring op je lijn actief is geworden, maar de modem toont nog wel bij G.Vector: Off. Het kan zijn dat het modem dit foutief weergeeft, welke type Fritzbox gebruik je, en welke firmware versie staat er op?
Het zou ook kunnen dat je VDSL lijn nu vanuit een straatkast dichter bij je in de buurt geleverd wordt, waardoor de lengte van je koperlijn afneemt en de (haalbare) snelheid toeneemt.
Het zou ook kunnen dat je VDSL lijn nu vanuit een straatkast dichter bij je in de buurt geleverd wordt, waardoor de lengte van je koperlijn afneemt en de (haalbare) snelheid toeneemt.
Het is een 7360 met OS 06.20. Er zijn niet veel modems die in België toegestaan zijn op het DSL netwerk, proximus is daar zeer strikt in, veel strikter dan in vele andere landen.
Je kan, volgens de info die de fritzbox weergeeft, 100 Mbit/s krijgen. Je hebt echter een centrale (DSLAM) die niet verder komt datn 70 Mbit/s.
Je speedtest laat vervolgens zien dat ergens tussen de DSLAM en de speedtest server je snelheid word geknepen. Dit is op zich niet zo vreemd indien je een abonnement hebt dat niet meer dan 30 Mbit/s belooft te leveren. Indien je abonnement echter meer snelheid dient te leveren, zou ik contact opnemen met je provider.
Je speedtest laat vervolgens zien dat ergens tussen de DSLAM en de speedtest server je snelheid word geknepen. Dit is op zich niet zo vreemd indien je een abonnement hebt dat niet meer dan 30 Mbit/s belooft te leveren. Indien je abonnement echter meer snelheid dient te leveren, zou ik contact opnemen met je provider.
Wel, ik heb, nadat nog iemand irl vermelde dat het wel eens de upload van de ROP zou kunnen zijn, een ticket bij mijn ISP geöpend en zonet volgend, onverwacht, antwoord gekregen:
De kabellengte tot aan de straatkast is trouwens net geen 250m
Het actieve profiel op de lijn is een 70/10 profiel terwijl de ISP zijn abbonementen nog niet zo lang geleden verhoogd heeft om snelheden tot 100Mbit aan te bieden (wat volgens deze data (attainable data rate) voor mij zelfs haalbaar moet zijn, ook zonder vectoring. Vermoed dat er weinig tot geen andere DSL gebruikers op deze kabel zitten).Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw vraag/mededeling.
Wij kunnen u helaas niet meteen een antwoord geven.
Wij zullen dit verder onderzoeken en u zo spoedig mogelijk een passend antwoord formuleren.
De kabellengte tot aan de straatkast is trouwens net geen 250m
Pagina: 1