Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Link aggregation/load balancing

Pagina: 1
Acties:

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-10 01:27
Hey,

We hebber hier internet met een snelheid van 200 Mbit.
Mijn pc is nu echter verbonden via powerlines, maar ik heb ook wifi.

Nu haal ik via powerlines ongeveer 150 Mbit en via wifi ongeveer 50Mbit,

Is er een manier dat ik deze zou kunnen koppelen om tot aan 200 Mbit te geraken?

Mijn OS is windows 10.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:44

lier

MikroTik nerd

Alles is mogelijk, maar vaak staat het niet in verhouding met de prijs.
Eenvoudigste is om een kabel te trekken, maar het zal niet voor niets zijn dat je dat niet hebt.

Het koppelen heeft wel een aantal beperkingen...gaat het om een single stream die je met 200 Mbps binnen wil halen of gaat het om meerdere gelijktijdige streams?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-10 01:27
Dit zou gewoon voor thuis gebruik internet zijn, dus websites, netflix, steam, games, etc.

Een kabel is niet echt een optie.

Wat ik nu heb is eigenlijk voldoende, maar als ik meer zou kunnen krijgen is het altijd leuk.

Misschien is er wel een mogelijkheid om bepaalde programmas via een bepaalde verbindingen te laten gaan?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:00
Asymmetrische links over media met verschillende karakteristieken (WiFi jitter!) generiek pairen. Ik heb in ieder geval nog geen zinnige oplossing gevonden voor aggregation van TCP over 2x ethernet tussen 2 Linuxbakken. Suggesties welkom (mptcp leek het meest interessant, maar dan krijg je TCP-in-TCP icm. VPN).
M_K_ schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:35:
Misschien is er wel een mogelijkheid om bepaalde programmas via een bepaalde verbindingen te laten gaan?
Dat lijkt me wel haalbaar. Weet alleen niet hoe je dat zou moeten oplossen onder Windows.

Desnoods met DSCP en een router die de routering regelt. Daar was in ieder geval een tooltje voor (DSCP per programma)..

Verwijderd

Als je maar "gewoon" internet gebruikt, dan maakt het niet uit of je nou 100, 150 of 200 mbps hebt. Het is vaak de latency (reactie op een aanvraag van jouw website), waarbij je denkt "wauw"die website is snel". Dat krijg je vaan bij media die redelijk recht toe recht aan zijn. Bv. glasvezel. Bij ADSL of UMTS (3G) moet vaak meer gedaan worden eer het signaal de lijn opgaat. Kost maar een paar milliseconden, maar is voldoen om "traag reageren" op een link bv in een website.

De Mbps snelheid merk je pas, als je films gaat DOWNloaden, (en dus niet streamen). I.p.v. 2 min 3 seconden haal je het in 1 minuut 14 binnen.... Big deal. Kan je in die tijd niet eens een kop koffie zetten.
Of nog beter: hoe lang duurt het "uitpakken" van die film op de PC? Ik denk langer dan het downloaden ervan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 18:22 ]