Nieuwe games komen er aan en ik wil mijn Gtx 680 gaan upgraden. Nu kan ik een gebruikte Gtx 770 SC 4 gb op de kop tikken. Nu heb ik gegoogeld op performance en de "770 superclocked " zou iets sneller moeten zijn,maar hoe vertaalt dit zich in de games? Zal ik merkbaar meer fps behalen of is het verschil te gering en kan ik beter gaan voor een andere kaart.
Je kan beter even een eigen topic aanmaken hiervoor in het Componenten aankoopadvies forum. In het kort je krijgt misschien 10% performance winst, daar zou ik het persoonlijk niet voor doen.melly schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:43:
Nieuwe games komen er aan en ik wil mijn Gtx 680 gaan upgraden. Nu kan ik een gebruikte Gtx 770 SC 4 gb op de kop tikken. Nu heb ik gegoogeld op performance en de "770 superclocked " zou iets sneller moeten zijn,maar hoe vertaalt dit zich in de games? Zal ik merkbaar meer fps behalen of is het verschil te gering en kan ik beter gaan voor een andere kaart.
Als je een echte upgrade wilt dan heb je de volgende opties.
- Wachten op de nieuwe series van Nvidia en AMD die waarschijnlijk halverwege volgend jaar uitkomen.
- Gaan voor een nieuwe kaart van 300-400 euro, in die prijsklasse heb je de GTX970 en de R9 390.
- Gaan voor een tweedehands kaart waar momenteel de R9 290 de beste prijs/performance heeft.
https://www.techpowerup.c...A/GeForce_GTX_770/27.html
[ Voor 10% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 07-11-2015 22:39 ]
10% winst?..dat is nog minder dan ik dacht. Ik begreep dat de normale 770 10% winst gaf en had daarom van de 770 SC wat meer verwacht.
Eigen topic kan idd,maar mij leek deze vraag snel te beantwoorden waardoor hem hier te plaatsen wat logischer leek in plaats van een tooic te starten.
Maar bedankt voor je advies 😊
Eigen topic kan idd,maar mij leek deze vraag snel te beantwoorden waardoor hem hier te plaatsen wat logischer leek in plaats van een tooic te starten.
In dat geval kan iedereen dat net zo goed even snel doen, lekker makkelijk toch?melly schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:29:
10% winst?..dat is nog minder dan ik dacht. Ik begreep dat de normale 770 10% winst gaf en had daarom van de 770 SC wat meer verwacht.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Verwijderd
Wil je meer winst zal je minimaal voor een gtx 970 moeten gaan maar kost ook meer. Wachten zou ik niet doen dan kun je blijven wachten in PC land en het is helemaal niet duidelijk of E2 word gehaald kan net zo goed eind 2016 zijn okt, nov, dec.. Verder zou ik deze vraag in een ander topic plaatsen en of je ook echt meer snelheid nodig bent.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 10:20 ]
Ik denk dat je te veel van de marketing term superclock verwacht. Zo ver ik weet is het gewoon een 770 met een flinke OC(die je met een goede koeler ook zelf kan behalen).
Ja, een 770 zal niet echt een upgrade zijn ten opzichte van een 680, het is dezelfde chip op een iets hogere snelheid, iets verbeterde boost.
Als je een echte upgrade wilt moet je idd een 970 of 290 / 390 nemen.
Als je een echte upgrade wilt moet je idd een 970 of 290 / 390 nemen.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Met hierboven. Even doorsparen en een grotere stap maken. Zelf wacht ik tot volgend jaar, m'n GPU trekt het nog prima en dan komt de echte nieuwe generatie. Performance per watt moet een stukje omhoog nog wil ik de jump maken
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Pagina: 1