Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Homeplug op een Sitecom 400N Router

Pagina: 1
Acties:

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-11 16:10
EDIT : TOPICTITEL MOEST ZIJN 300N X4 ROUTER

Beste allen,

Ik heb onlangs een Devolo 1200+ Homeplug set aangeschaft.
Echter loopt ik tegen een aantal problemen.

Situatie :

Woning heeft 2 woonlagen met erg veel ijzer en beton in de tussenverdieping.
Een Range Extender doet zijn werk wel maar krijg geen volledige capaciteit tijdens Downloads.
Dus 1 verdieping lager heb ik verbinding nodig met een Homeplug.

Boven in de woonkamer heb ik een Devolo Homeplug aangesloten op mijn Sitecom Router ( 300N X4 )).
De Sitecom Router is direct aangesloten op de ZIGGO Cisco EPC3208 modem.

Ik krijg verbinding voor 1 minuut en daarna springt het in beperkt, kan het geen IP krijgen of is de gateway niet bekend.
Als ik alles reset ( Fabrieks ) is het probleem er nog steeds.
Ook als ik de Homeplug verplaats naar een willekeurige andere stopcontact ( met laptop ) heb ik hetzelfde.
Maar als ik de Homeplug direct aansluit op de ZIGGO Cisco EPC3208 modem heb ik geen problemen.
Dan haal ik de 111 MB ps.

Moet ik iets instellen op de Sitecom router of is deze defect ?
WIFI gedeelte op de Sitecom router werkt overigens perfect.
Mijn Ziggo modem heeft geen WIFI.

Alvast bedankt heren, ik waardeer het!

[ Voor 5% gewijzigd door Kemalism op 08-11-2015 03:11 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie of het voor jouw sitecom ook geldt, maar sommige routers hebben "groene" ethernet poorten.
Die gaan in een soort "low power" mode om energie te besparen. Kijk ff of je zoiets in de admin pages ziet staan en of je het uit kunt zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De EPC3208 is een modem zonder routerfunctie. Het deelt dus maar één publieke IP uit aan één aangesloten device. Dat zou in dit geval de WAN moeten zijn van de Sitecom router (welke? "400N" is een marketingaanduiding voor de snelheid, niet een typenr, dat is vaak iets van "WLR...."). Het is dan aan de router om te NATten naar je LAN en lokale apparaten van IP te voorzien.

Als je direct met de PLC set van Devolo op de modem aansluit krijg je zelf dat publieke IP. Daarmee heb je aangetoond dat a) de modem + verbinding werkt, b) dat jouw computer met een goede verbinding ook het internet op kan en c) dat de PLC-set het goed doet vanaf locatie modem naar locatie PC.

Je zegt ook dat WiFi via de router goed gaat. Daarmee weten we dat de router an sich z'n werk doet.

Wat je niet vermeldt is of de router direct naast de modem staat of op een andere plek - en dus of de PLC adapter op exact dezelfde stopcontact aangesloten is als je op modem (wat werkt) of op router (wat niet werkt) aansluit. Als het zelfde stopcontact is, dan zal dat het probleem niet zijn, maar als het een ander stopcontact is heb je allicht het probleem te pakken: de PLC-verbinding werkt dan blijkbaar niet naar die stopcontact.

Oslik blyat! Oslik!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-11 16:10
Mijn sitecom router heeft 4 gele ethernet poortjes.
De Ziggo modem is op hetzelfde verlengdoos aangesloten als de router.
Ook komt het allemaal terecht op 1 stroom aansluiting.
De Modem en Sitecom router zitten 50 CM van elkaar vandaan.

Hoop dat ik de gouden tip krijg, ik weet zelf niet meer wat en zit helemaal vast.

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Wat gebeurt er als je je laptop bekabeld aansluit op je sitecom router?
Wat gebeurt er als je (evt met een stekkerdoos) de homeplugs bij de router aansluit? (en dan router-homeplug en andere homeplug-laptop doet? Krijg je dan hetzelfde probleem?