Kan resolutie niet aanpassen hoger dan 1024 X 768

Pagina: 1
Acties:

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb een probleem:

Ik heb een
Gigabyte Geforce GTX750 TI (GV-N75TOC-2GI ) en sinds ik Gigabyte OC Guru II heb gebruikt kan ik de resolutie van mijn scherm niet aanpassen hoger dan 1024 X 768

Ik heb een Intel Core I5-750S 2,4 GHZ quad core
Gigabyte GA-P55M-UD2 motherboard
Corsair 2X 4096MB RAM (DDR3 1333)
OCS Vertex 3 SSD (128GB)
Windows 7 Ultimate 64bit

Wat ik al gedaan heb:
Nvidia display drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Display drivers uninstaller gebruikt.

Videokaart uit systeem gehaald en er weer in gedaan.
BIOS van VGA kaart geupdate

Maar niks heeft geholpen.

Ik heb een Samsung SyncMaster 2343BW scherm met een resolutie van 2048 bij 1152 pixels.

Ik heb ook geprobeerd om de drivers van Samsung te installeren, maar dit helpt ook niet.

Iemand suggesties?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Dothan
Kick

• koenejk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Heb je de mogelijkheid de kaart in een andere pc te doen om hem daar te testen?

Kan je in ieder geval achterhalen of het een hardwareprobleem is of niet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Shot in the dark, maar gooi OC Guru er eens af en probeer MSI afterburner. Daar kan je hetzelfde mee. Geeft dat geen problemen met de resolutie, profit :).

• Dothan
Het punt is dat ik met bij Gigabyte OC Guru II de resolutie op 1024 bij 768 in kon stellen en op apply te drukken. Er gebeurde niks, totdat ik de computer opnieuw opstartte.

Met MSI afterburner heb ik die mogelijkheid tot resolutie niet. Het lijkt erop dat de resolutie vast zit in de videokaart, want ik heb nu Windows 10 erop gezet en de nieuwste Nvidia drivers, maar dit heeft niet geholpen. Als ik mijn TV erop aansluit geeft deze wel de goede resolutie.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dus probeer OC guru eraf te gooien en draai dan dingen zoals CCleaner. Verwijder nog eens je drivers met DDU in veilige modus en probeer dan eens de standaard Windows drivers voor je er nieuwe drivers opzet.

Je hebt niet per ongeluk met OC guru een custom resolutie aangemaakt die een te hoge refreshrate heeft? (ik ken de software niet en weet niet of dit mogelijk is). Als je je kaart gaat overclocken dan raad ik je zoals br00ky al zegt MSI Afterburner aan, die software heeft zich ondertussen al goed bewezen en is zo ver ik weet stabiel (en werkt bij alle fabrikanten, wat je niet verwacht van de naam :P).

[ Voor 7% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 10-11-2015 13:35 ]

• Dothan
Ik kick dit topic maar weer. Ik heb een nieuwe SSD gekocht en Windows 10 geinstalleerd.
Alles vers geinstalleerd. (drivers) Maar ik kan de resolutie nog steeds niet aanpassen hoger dan 1024 X 768 pixels.
Het is alleen bij de Samsung SyncMaster 2343BW
Als ik mijn LG TV aansluit kan ik wel de volledige resolutie instellen.
Ik heb al verschillende kabels geprobeerd, maar dit mocht dit helpen.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-01 18:12
Kan je het niet in het menu van de monitor instellen?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Even gezocht naar problemen met dit type scherm en ik kom over de jaren heen meerdere meldingen tegen van het niet volledig gebruiken van de maximale resolutie. Ook op Tweakers is er het e.e.a. over te vinden.
Ik link even naar een reactie waar je mogelijk iets meer mee zou kunnen; --MeAngry-- in "2343BW op geforce 7 max resolutie 1920?"

Ik neem aan dat je het scherm via DVI hebt aangesloten? Heb je een standaard VGA aansluiting op je videokaart en VGA kabel voorhanden en heb je daar het probleem ook mee?

Edit:: Blijkbaar heeft je videokaart geen standaard VGA aansluiting maar beschikt de kaart wel over 2x DVI waarvan er maar één Dual-Link ondersteund. Heb je beide DVI aansluitingen ook al geprobeerd met een Dual link DVI kabel?

Afbeeldingslocatie: http://www.naplestech.com/images/DVI-dual-link-vs-single-link.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2016 20:28 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1