Toon posts:

W95 <-> W95 Zonder Login

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Collega van mij heeft een leuk vraagje:
(lijkt simpel maar is het niet!)

Hoe zet ik bestanden het gemakkelijkst over van pc 1 naar pc 2 en terug.

thuis: 1x Win 95 Desktop pc1
werk: 1x Win 95 Laptop met DHCP pc2

Required Result: netwerkverbinding om de illegaal gedownloade bestanden over te zetten op de thuis (desktop) pc.

Uiteraard allebei een netwerkkaart met een crosscable maar dan:

Laptop is dichtgetimmerd met policies maar we kunnen toch bij het netwerkconfiguratiescherm komen om DHCP uit te zetten of een netwerkprotocol toe te voegen d.m.v. Poledit en dat soort grappen.

Maar nu:

Standaard wordt er aangelogd op een NT domein. Dus Log On to domain staat aan. Je zou dus elke keer dat vinkje uit kunnen zetten en de laptop een vast ipnummer kunnen geven maar dat is elke dag nogal omslachtig. (en dan natuurlijk de desktop in dezelfde workgroup zetten als de laptop)

Protocol: eventueel ook een DHCP server draaien op w95 (als die er zijn tenminste)
Anders netbeui of ipx/spx erbij draaien op beide pc's.

Maar zijn hier geen handigere programma's voor ? Zodat je in weze om de netwerkshit van w95 heen gaat ? Ik zit net zelf al even te denken aan een virusprograatje waarmee op andermans pc kan komen en bestanden er af kunt halen. Netbus dacht ik. Dus lijkt het me dat er ook wel andere programaatjes moeten zijn die deze functionaliteit hebben.

Ik ben zeer benieuwd of hier kant en klare software voor bestaat.

Thnx.

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Met het proggie Symantec Mobile Essentials kan je simpel meerdere soorten netwerkverbindingen in 1 pc aanmaken

bij elke opstart vraagt tie dan op welk netwerk je wilt inloggen

is niet echt de oplossing waar je om vraagt, maar ik vind dit goed werken

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Het beste wat je kan doen is een tweede nieuwe netwerk kaart erbij proppen. Dan is de ene voor op het werk, de ander voor thuis. Aan de een staat standaard dhcp aan, de ander geef je een vast ip adres.

OF je gaat met een nulmodem aan de slag, maar dat is nogal errug langzaam... USB netwerkje is ook nog een oplossing, maar je hebt w95 en waarschijnlijk dus geen USB...

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38

Hoicks

Techno!

NetBeui installeren + bestands en printerdeling aanzetten en pompen maar.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^verkeerd gelezen^

je zou het met winvnc kunnen proberen.

Verwijderd

Als je netwerkkaart geen ip-adres van een DHCP-server krijgt dan geeft windows hem een ip-adres 169.254.205.xxx en subnetmask 255.255.0.0 (door het commando winipcfg te starten op de laptop kun je deze gegevens opvragen).
Als je de netwerkkaart op de computer thuis dus bijv. een ipadres 169.254.205.xxy geeft en een subnetmask 255.255.0.0 dan kun je met elkaar comunniceren.
Maak op de pc thuis een full-share aan en je kunt vanaf je laptop files naar je pc sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee dat windows je een standaard ip nummer geeft als dhcp niet gevonden wordt klinkt aardig maar er staat normaal nog steeds aan "Log on to Domain" met een domeinnaam ingevuld. Doe je hier cancel dan kan je volgens mij helemaal niet meer op het netwerk komen dacht ik. Ook niet met een losse share. En door simpelweg de domeinnaam ff te deleten kan volgens mij niet want die lege naam kent ie niet lijkt me.

Tweede netwerkkaart in de laptop klinkt ook leuk maar hoe gaat windows dan aanloggen ? Krijg je dan twee log on vensters ofzo ? Of kan je de Log on to domain escapen-en en daarna alsnog een share verbinding leggen via de andere ? Iemand dit wel eens geprobeerd ?

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 10:30 schreef GTV het volgende:
Dat idee dat windows je een standaard ip nummer geeft als dhcp niet gevonden wordt klinkt aardig maar er staat normaal nog steeds aan "Log on to Domain" met een domeinnaam ingevuld. Doe je hier cancel dan kan je volgens mij helemaal niet meer op het netwerk komen dacht ik. Ook niet met een losse share. En door simpelweg de domeinnaam ff te deleten kan volgens mij niet want die lege naam kent ie niet lijkt me.

Tweede netwerkkaart in de laptop klinkt ook leuk maar hoe gaat windows dan aanloggen ? Krijg je dan twee log on vensters ofzo ? Of kan je de Log on to domain escapen-en en daarna alsnog een share verbinding leggen via de andere ? Iemand dit wel eens geprobeerd ?
Log on Domain maakt niets uit.
Is alleen maar belangrijk als je toegang moet hebben op shares waarop een user\password beveiling van toepassing is.(op de domainserver bijvoorbeeld.)
Maw. gewoon cancelen.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op woensdag 20 juni 2001 09:42 schreef Sinkrisiun het volgende:
Als je netwerkkaart geen ip-adres van een DHCP-server krijgt dan geeft windows hem een ip-adres 169.254.205.xxx en subnetmask 255.255.0.0
Da's toch pas in W98 het geval ???

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:05 schreef BlaTieBla het volgende:

[..]

Da's toch pas in W98 het geval ???
Ik hoor dat dat inderdaad het geval is ja.
is dus geen oplossing.

Verwijderd

Dan zou ik bijv wingate installeren op de pc.DHCP is een service die door wingate verleend kan worden.zie:
http://download.cnet.com/downloads/0-10101-100-5951688.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-3.5951688

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je kunt kiezen welk domein je je op wilt aanmelden zou je eens kunnen proberen om als domein de computernaam op te geven, je kunt dan gewoon inloggen en zelfs via het netwerkkaartje het netwerk op, alleen niet het domein, volgens mij kun je dan net genoeg voor wat jij wil.

Verwijderd

dos netwerk? Dus bron pc win95 met file sharing, target pc (die met de policies) dos netwerk drivers en dan maar xcopy'en

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tot zover...we gaan aan de slag....
Pagina: 1