Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Waar moet ik op letten bij de salarisonderhandelingen voor een nieuwe baan, om het nieuwe salaris te kunnen vergelijken met mijn huidige baan?

Het verschil naast bruto loon kan m.i. zitten in:

- aantal vakantiedagen
- premievrij pensioen of zelf een bijdrage van x %
- eindejaarsuitkering wel/niet
- winstdeling/bonus wel/niet

Zie ik nog iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vraag een pro forma aan bij je nieuwe werkgever en je weet (netto) wat het verschil is

Daarnaast kan het nog te maken hebben met:
Lease auto
Toeslagen / belastingen (bijv kinderopvang, HRA (42 of 52% belasting), etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:04
Ik zou de vrije dagen gelijk trekken: verkopen of bijkopen, afhankelijk van wat dichter bij jouw werkelijkheid zit. Heb je bijvoorbeeld nu 30 dagen en straks 26 dan moeten die 4 worden verrekend. Neem je alle 30 op? --> reken met 4 bijkopen in je nieuwe baan. Heb je altijd dagen over, reken de verkoop van overtollige dagen in je huidige baan mee.

Dan vervolgens alles optellen naar totale werkgeverslasten. Zo weet je allereerst wat je voor je nieuwe baas waard bent en hoe dat zich verhoudt tot je huidige werkgever. Soms kan dat een nieuw licht werpen op het aanbod. Salarisonderhandelingen gaan ten diepste over de waarde die jij toevoegt en die kun je het best op dit niveau voeren. Hoeveel jij netto moet hebben om de huur te betalen, is niet het probleem van je werkgever. Hoeveel jij kost en wat jij oplevert is wel zijn ding.

Het laatste om naar te kijken, is hoe goed de verdeling van de pot met geld bij jouw situatie past. De ene werkgever biedt een leaseauto, de ander een solide pensioen. Wat meer bij jou past, weet je zelf het best.