Toon posts:

Gaming PC van ongeveer 1000-1100 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is de allereerste keer dat ik een PC bouw en ik ken ook heel weinig over computers, dus ik ben nog heel erg nieuw in dit. Zouden jullie mij kunnen helpen naar het zoeken en samenstellen van een goed gebalanceerde gaming PC?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb vooral gamen in mijn gedachten. Ook de typische zaken op het internet zoals e-mail, Youtube enzovoort, maar dat zal wel geen probleem zijn.
Wat betreft games heb ik een heel diverse smaak en heb ik niets specifieks in mijn hoofd om goed te kunnen draaien. Ik hoop op een systeem dat zo goed als elke game goed kan draaien met een zo hoog mogelijke FPS en resolutie. Alhoewel het tof zou zijn als ik Just Cause 3 beter kan draaien dan op de PS4, maar dit weten we waarschijnlijk nog niet?
Als we dan toch een standaard nodig hebben, dan kunnen we misschien beter hoog mikken en meteen kijken hoe het The Witcher 3 draait.

Als ik emulators zou kunnen draaien, inclusief PS2 en Wii, dan zou dit super zijn. Toekomstgerichtheid is ook een zeer mooie troef, toegankelijkheid/gebruiksvriendelijkheid ook.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan ongeveer 1000-1100 euro. Ik ben bereid om hoger te gaan, met als absoluut maximum 1500 euro. Dat laatste is echter wel inclusief verzendkosten en eventuele accessoires. Ik heb zeker nog een extra toetsenbord nodig en misschien ook Windows (10) als dat er niet bij zit. Verder had ik ook interesse in een controller (360 of Xbox One) en een monitor. Alhoewel deze niet meteen hoeven te worden gekocht, heb ik dat liever wel.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb enkel een muis met draad en een televisie om de PC op aan te sluiten. Het is echter de bedoeling dat de TV wordt vervangen door een monitor, maar dit hoeft niet meteen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eerlijk gezegd geen idee. Ik heb gekeken naar de best buy guide van november 2015 en het lijkt op het systeem waar ik naar op zoek ben. Ik heb geprobeerd om naar eventuele aanpassingen te kijken, maar ik heb nog niet de expertise om er wijzer uit te worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, een goede prijs-kwaliteitsverhouding is het belangrijkst.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op draadloos internet kunnen surfen is nodig, als het nog geen vanzelfsprekendheid is geworden voor desktops. Snel internet zou zeer handig zijn. Verder kan ik me niets bedenken, stilte van het apparaat is niet zo belangrijk voor mij.

Ga je overklokken?
Ik weet het nog niet zeker. Ik ben momenteel niet geneigd om dat te doen, maar de ambitie kan er mogelijk zijn in de toekomst, naarmate ik me meer verdiep in PC gaming. Maar tegen dan heb ik dan misschien heel andere onderdelen.

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk feedback in eender welke vorm, aangezien ik zoals al gezegd heel nieuw ben en potentieel veel fouten kan maken of dingen over het hoofd zie. Ik ben vooral bang dat er toch componenten zijn die niet compatibel zijn met elkaar, of dat ik niet kan verbinden met draadloos internet zonder een extra iets te kopen (de draadloze router is er al). De laptops die ik had, konden altijd draadloos op internet zonder iets extra, maar ik weet niet of hetzelfde geldt voor desktops.

Misschien kan deze build ook goedkoper met dezelfde resultaten of kunnen de prestaties veel verbeterd worden door net iets meer geld uit te geven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,-€ 179,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 84,91€ 84,91
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,85€ 358,85
1Fractal Design Define S€ 84,-€ 84,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 56,25€ 56,25
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 71,50€ 71,50
1Crucial BX100 500GB€ 162,59€ 162,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,10

Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn, vergeef me de onduidelijkheden of andere dingen die ontbreken. Misschien zal ik de jargon niet altijd goed kunnen volgen bij jullie feedback, maar ik zal zeker proberen.

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1MSI B150 PC MATE€ 92,-€ 92,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,85€ 358,85
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,-€ 88,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 51,95€ 51,95
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
1Crucial BX100 500GB€ 154,95€ 154,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.081,51

Skylake i5 met DDR4 geheugen, stille videokaart, stille behuizing en stille CPU koeler. :)
*Kast is zeer persoonlijk. :+

Verwijderd

Topicstarter
Oké, erg bedankt. Ik ga deze build binnen de 2-3 dagen kopen.
Juist nog een vraagje, moet de OS (Windows 7 of 10) nog aangekocht worden bij deze build?

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-11 23:32
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:33:
Oké, erg bedankt. Ik ga deze build binnen de 2-3 dagen kopen.
Juist nog een vraagje, moet de OS (Windows 7 of 10) nog aangekocht worden bij deze build?
Uiteraard moet deze er nog los bijgekocht worden, succes met het bouwen!