Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Ik moet zeggen dat dit voor mij niet echt als een erg grote verrassing komt. Sjoemelsoftware (Volkswagen die met software uitlaat gegevens van auto's zat te knutselen) is het woord van het jaar.

http://www.nu.nl/cultuur-...-woord-van-jaar-2015.html

Persoonlijk zag ik het al weken geleden aankomen toen steevast zodra het NOS nieuws erover begon het eerste woord dat over de presentators lippen kwam sjoemelsoftware was.

Ik vindt zelf nepparlement of roodhoofdenpolitiek mooier woorden, maar goed, sjoemelsoftware is wel een woord dat breder kan worden ingezet en naar mijn mening een echt woord zou kunnen zijn dat niet zodra het nieuws over Volkswagen is weggeebt ook weer zal verdwijnen. Maar goed, we zullen zien.... :)

[ Voor 6% gewijzigd door dunpealhunter op 07-11-2015 18:20 . Reden: BMW veranderd in Volkswagen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
BMW? Volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
Oh ja, sorry, Volkswagen. Dat toont maar weer eens mijn interesse in dat hele nieuwsgebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele sjoemelsoftware gebeuren gaat volledig langs me heen. :')
Me nog niet duidelijk waarom ik dat boeiend moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:21:
Dat hele sjoemelsoftware gebeuren gaat volledig langs me heen. :')
Me nog niet duidelijk waarom ik dat boeiend moet vinden.
Mensen betalen minder belasting omdat een auto op papier zuiniger is dan in het echt. Er zou dus meer belasting binnenkomen als ze de kluit niet zouden belazeren.

Nu zijn die regels bullshit, maar dat ter zijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:22:
[...]

Mensen betalen minder belasting omdat een auto op papier zuiniger is dan in het echt. Er zou dus meer belasting binnenkomen als ze de kluit niet zouden belazeren.

Ik heb hier allemaal van die gastwerkers in de buurt die op een buitenlands kenteken rijden en dus helemaal niet aan belasting doen. Het is maar waar ze zich op concentreren. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:34
418O2 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:22:
[...]

Voor zover ik weet is het een harde eis waar ze aan moeten voldoen, van, je mag zoveel mg NOx per km uitstoten anders komt je auto de weg niet op. En dat pushen heeft als gevolg dat wij geen smog hebben in NL, bullshit lijkt het me niet echt. Belasting (BPM) is op de uitstoot van CO2. Daarmee wordt uitstoot duurder gemaakt. Dat is wel iets anders.

Overigens, als ik roodhoofdenpolitiek googlede, was het enige resultaat dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46
marcop23 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:37:
[...]

Voor zover ik weet is het een harde eis waar ze aan moeten voldoen, van, je mag zoveel mg NOx per km uitstoten anders komt je auto de weg niet op. En dat pushen heeft als gevolg dat wij geen smog hebben in NL, bullshit lijkt het me niet echt. Belasting (BPM) is op de uitstoot van CO2. Daarmee wordt uitstoot duurder gemaakt. Dat is wel iets anders.

Overigens, als ik roodhoofdenpolitiek googlede, was het enige resultaat dit topic :P
Onzin man. Die eis wordt elke keer verlaagd omdat de fabrikanten er aan voldoen.

Door te sjoemelen. VW is echt niet enige, ze doen het allemaal (behalve BMW want BMW O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sjoemelsoftware gaat natuurlijk verder dan alleen auto's.

Zo waren er bijvoorbeeld ook tv's met sjoemelsoftware.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtenburger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:10
Hoe kan dit nu al woord van het jaar 2015 zijn? Volgens mijn kalender hebben we nog een aantal weken te gaan...

Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
marcop23 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:37:
Hej! heb ik zojuist een nieuw woord gemaakt? Cool! :P ik was zeker dat ik roodhoofdenpolitiek ergens anders al had gehoord, maar das best cool dat ik de eerste ben. Nu maar hopen dat het aanslaat. Vertel je vrienden en familie! #woordvanhetjaar2016 _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 09:09

Foamy

Fulltime prutser

roodhoofdpolitiek is al wat langer bekend: http://www.nujij.nl/polit...-jaar-2010.10291196.lynkx

blub

Pagina: 1