Nieuwe complete AV-set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto-ed
  • Registratie: Oktober 2015
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, stereo versterker en luidsprekers

Wat is je budget?
Rond de € 2000,00

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wens iig een smart tv van rond 46" (kijkafstand is ongeveer 3 meter. Goede beeldschermdioganaal???)
Een stereo versterker. (NAD of Yamaha) Ik twijfel hierin omdat de Yamaha meer functies heeft met (airplay)streamen en geluidsinstelling aanpassen middels een App. Ik zal ook veel muziek streamen vanaf Spotify. Eventueel kan ik bij de NAD een Archon Stream2 oid. toevoegen zodat ik ook met de NAD spotify kan afspelen.
Als luidsprekerset zat ik te denken aan de Dali Zensor 5 of 7. Het geluid vanaf de tv mag gewoon 2.0 zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Yamaha R-N602
NAD C326BEE met de Archon Stream 2
Dali Zensor 5 of 7 Ik ga deze binnenkort nog beluisteren in een audiozaak...

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag hoor ik van jullie wat jullie me aanraden qua versterker en luidsprekers. Ook hoor ik graag van jullie welke tv jullie aanraden van rond de € 650,00. Ik hoef geen UHD tv. Dit mag gewoon Full HD zijn. Mochten jullie mij andere versterkers aanraden, dan houd ik me van harte aanbevolen. De ruimte waar het geheel in geplaatst wordt is zo'n 5x6 meter.

Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet!

[ Voor 0% gewijzigd door foto-ed op 07-11-2015 17:32 . Reden: typevout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:25
Wil je gaan gamen over je tv?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto-ed
  • Niet online
Heb wel een oude Xbox maar doe daar niet zo veel meer mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Sony heeft zeer goede tv's rond jouw budget, een slag groter zou zelfs mogelijk zijn. Ik heb zelf een tv van 47 inch op 3 meter afstand en het mag van mij nog wel een slag groter.

Kijk ook is naar het merk Teufel,heeft zeer leuke vloerstaanders voor een mooie prijs.

Wellicht kun je beter kijken naar een 5.1 receiver,.deze spelen prima en stereo en hebben vaak veel meer mogelijkheden. Tevens kun je in de toekomst nog maar 5.1 als je dat wilt.

Voor wat betreft de speakers, ga zeker is luisteren naar verschillende merken en types. Bij teufel kun je een maand gratis proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto-ed
  • Niet online
OK. Bedankt voor je adviezen.

Had alleen begrepen dat je qua kwaliteit beter voor een 2.1 kanaals versterker kon kiezen dan voor een surround versterker....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto-ed
  • Niet online
Ik zie trouwens dat de NAD geen optisch in heeft. ga ik dit merken qua geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto-ed
  • Niet online
Even een schopje....

Welke versterker raden jullie mij aan? De NAD, Yamaha of toch nog een andere???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Als je toch speakers gaat luisteren, luister dan icm de versterker die jij in gedachte had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:32
Wat wil je in de toekomst? Altijd stereo blijven of mogelijk richting surround?

Ervaringen zijn wisselend. Sommigen zweren het bij een stereo versterker, anderen vinden een surround receiver even goed voor stereo (zeker als je niet in de high-end markt zit).

Vond zelf NAD fijn qua geluid, muziek stereo beluisterd op een surround receiver. Voor mij viel deze af vanwege het gebrek aan de nodige features.

Voor streamen kun je vaak nog wel eens kijken naar een Node of Chromecast/Audiocast. Kun het plaatje van een stereo versterker wel weer duurder maken, terwijl deze opties al in een surround receiver kunnen zitten.

En uiteindelijk blijft het een kwestie van luisteren, ieder vind een andere set-up meer naar zijn wens klinken. Qua reviews komen de meeste producten toch wel goed uit de bus. Bij het luisteren zou ik ook diverse winkels afgaan. Bij HiFi Klubben komen mensen veelal terug met een NAD / Dali combinatie, terwijl dat ergens anders misschien niet zo 'geweldig' is. In diverse winkels luisteren, maakt het toch iets minder 'gestuurd' richting een product.

Mbt Dali Zensor: hoop vinden het fijne speakers, maar sommigen missen wat en vinden de stap naar Opticon het zeker waard. Zowel NAD als Dali zijn prima, maar het is of het ook voor jou zo lekker klinkt, of dat je een iets ander geluidsbeeld zoekt. Qua versterkers doen de meesten het ook goed, maar is het hebben of missen van features een belangrijke invloed in de keuze.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto-ed
  • Niet online
Vandaag de hele middag er op uit geweest om informatie in te winnen. Heb zelf het gevoel dat ik weer terug bij af ben. Elk bedrijf adviseert mij weer wat anders. Overal aangegeven dat ik graag een stereo 2.0 installatie wil met de mogelijkheid van het afspelen van spotify, digitale tuner wens te hebben. Heb de tv maar een beetje in het midden gelaten want dat geloof ik wel. Ging mij vandaag vooral om het audio gedeelte. 3 verschillende speakers beluisterd. Deze waren voor mij allen niet slecht.... Voorkeur tot nu toe: Dali Zensor 5.

Bedrijf 1 rade mij een Yamaha AS301 versterker aan met CD-N301 cd-speler (cd-speler om te streamen) en Monitor Audio BX-5 luidsprekers

Bedrijf 2 rade mij Bluesound PowerNode 2 aan met Dali Zensor 5 speakers aan. Hier ook de Dali Opticon mogen beluisteren. Phoe dat verschil kan je wel horen. Helaas heb ik daar het budget niet voor.... Mooi systeem trouwens die bluesound!

Bedrijf 3 rade mij de Heos AMP aan met de Dali Zensor 5 speakers.

Moet eerlijkheidshalve er wel bij vermelden dat bedrijf 2 en 3 geen Yamaha aanboden.

Welke set zouden jullie kiezen en waarom? Ik zie door de bomen even het bos niet meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen van allen. Gewoon een leuke receiver met de gewenste netwerkopties en een paar losse speakers. Speakers kun je los uitzoeken, moet je simpelweg horen op een doorsnee versterker. Weet dat ze bij Correct bijvoorbeeld een standaard Denon PMA510 hebben staan om mee te demo'en. Das geen high end maar prima om speakers mee te vergelijken.
En vervolgens zoek je er een networked receiver bij uit. Kan je de Denon of Marantz receivers iig aanraden. Combi met Dali schijnt ook goed te zijn (draai zelf met Klipsch).

Wat versta je trouwens onder een digitale tuner? Eentje die je op de coax kabel hangt en dan gewoon de frequentie aangeeft in cijfers? Of echt een tuner voor webradio?

Vwb de TV: zoek zelf wat uit en open desnoods een nieuw topic als je er niet uit komt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto-ed
  • Niet online
Bedankt voor je reactie!
The Eagle schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:53:

Wat versta je trouwens onder een digitale tuner? Eentje die je op de coax kabel hangt en dan gewoon de frequentie aangeeft in cijfers? Of echt een tuner voor webradio?
Mijn excuses voor de onduidelijkheid... Ik bedoelde internet radio. Deze moet/mag bij de versterker in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
http://tweakers.net/product/452876/yamaha-r-n602/

Deze heeft alle eisen.

( excuus die had jezelf al gevonden )

[ Voor 21% gewijzigd door Grandisimo op 12-12-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:31
foto-ed schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:01:
Mijn excuses voor de onduidelijkheid... Ik bedoelde internet radio. Deze moet/mag bij de versterker in zitten.
Misschien begrijp ik het niet goed maar is dat niet vrij standaard bij een receiver met netwerk aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan nogmaals mijn tip: kijk naar een receiver met netwerkmogelijkheden en een paar mooie speakers. Begin bij de speakers, die zijn het belangrijkste. Een beetje home cinema receiver kan in jouw budget willekeurig welke speaker prima aansturen. En dan is het opties kiezen voor de receiver. Spotify, netwerkradio en streaming mogelijkheden dus. Dat hebben de meesten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto-ed
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:52:
Dan nogmaals mijn tip: kijk naar een receiver met netwerkmogelijkheden en een paar mooie speakers. Begin bij de speakers, die zijn het belangrijkste. Een beetje home cinema receiver kan in jouw budget willekeurig welke speaker prima aansturen. En dan is het opties kiezen voor de receiver. Spotify, netwerkradio en streaming mogelijkheden dus. Dat hebben de meesten.
Bedankt voor de tip! Ik kies echter voor een stereo receiver. Over de receiver ben ik uit. Dat wordt de Yamaha R-N602. Boxen worden de Dali Zensor 5 of de Dali Zensor 7. Wil deze beide speakers nog een keer beluisteren op de Yamaha receiver... Ben benieuwd of ik het verschil ga horen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bontje Blauw
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Ik heb een beetje dezelfde overwegingen gehad en net gisteren de knoop doorgehakt.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Bluesound Powernode 2 met Dali Zensor 3 speakers. Lekker muziek streamen en TV er aan koppelen.
Ik twijfelde uiteindelijk tussen de Marantz M CR611 en de Bluesound. Wellicht is die Marantz ook een optie voor jou?
Over het algemeen wordt gezegd dat de bediening en software van de Bluesound wat beter werkt dan die van bekende merken als Yamaha en Onkyo. Het wordt in ieder geval regelmatig geüpdatet en is denk ik heel toekomst bestendig.

Misschien zou de Onkyo TX-8130 ook iets voor jou kunnen zijn?

COTE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

foto-ed schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:28:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik kies echter voor een stereo receiver. Over de receiver ben ik uit. Dat wordt de Yamaha R-N602. Boxen worden de Dali Zensor 5 of de Dali Zensor 7. Wil deze beide speakers nog een keer beluisteren op de Yamaha receiver... Ben benieuwd of ik het verschil ga horen! ;)
Graag gedaan. Ben wel erg benieuwd naar je motivatie om voor puur stereo te gaan though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto-ed
  • Niet online
Graag gedaan. Ben wel erg benieuwd naar je motivatie om voor puur stereo te gaan though :)
Heb geen behoefte aan al die luidsprekers in de kamer en we kijken niet veel naar films. Muziek wordt meer bij ons beluisterd... (Nu helemaal met de Top4000 op Radio10 en straks de Top2000 op Radio 2! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een 7.1 receiver betekent niet automatisch 7+1 luidspreker natuurlijk. Dat is wat ik zeg: die dingen zijn ook prima in stereo met maar twee speakers. Ze hebben alleen veel meer mogelijkheden tot aansluitingen, automatisch inregelen etc.
Je moet het absoluut zelf weten, maar als je straks eens een digitale HDD recorder, een TV en een streamer digitaal wilt aansluiten heb je met je stereoversterker een probleem. Met een HC receiver not so much :)

Pagina: 1