Windows 7 versie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-03-2021
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een Windows 7 versie voor mijn nieuwe zelfgebouwde
computer met 16GB ram-geheugen, die ik via de dvd-speler zou willen
installeren!
Op internet zie ik zoveel verschillende versies dat ik niet meer weer welke geschikt is voor mij.
Hopelijk kunnen jullie helpen.

Alvast bedankt,
FallerFreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:10

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je al een serial? Zijn er specifieke dingen die alleen in de Pro/Enterprise versies gedaan kunnen worden? Waarom Win7 en niet 8(.1) of 10?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit opgezocht voor iemand hoeveel RAM Windows 7 kan adresseren en kwam toen uit op:

•Starter: 8GB
•Home Basic: 8GB
•Home Premium: 16GB
•Professional: 192GB
•Enterprise: 192GB
•Ultimate: 192GB

64 bit versie natuurlijk.

edit:
Tweakers heeft het ook in een oud nieuwsbericht staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
Mijn huidige laptop heeft Windows 7 Home Premium 64 bit, dit zou ik ook graag op mijn nieuwe built willen.
Ik heb met pc's gewerkt die windows 8(.1) of 10 hebben, Windows 7 vind ik het meest gebruiksvriendelijk, vandaar mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:15
Ik zou toch wel voor 8.1 of 10 gaan (of 7 installeren en upgraden). De nieuwe versies gaan een stuk vlotter om met o.a. ssd's. De home versie is hierbij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:31

Umbrah

The Incredible MapMan

1. Nieuwe hardware met Windows 7 werkt niet gegarandeerd lekker, je kunt bijvoorbeeld niet UEFI booten...
2. De support is eindig
3. Geen DX12 e.v.a...

Los van hoe/wat; je zult een 64-bit editie moeten hebben. Afhankelijk van wát je wilt doen, is eigenlijk alles vanaf home (Windows 10 naming; geen verschil in basic/etc...) geschikt voor je hardware. WAT je er mee wilt gaan doen (domein joinen? Je bestandssysteem encrypten? Hyper-V machines draaien?) bepaald vervolgens welk licentie niveau.

En dan nog een paar zaken:
1. Illegaal heeft vak malware mee; het was al erg met de pirate-ultimates met activatie cracks, maar het is tegenwoordig nog erger. Legaal = win.
2. Let op wat je koopt; goedkope key + ISO ergens vandaan halen kan duurkoop zijn omdat je met een stickerloze OEM hangt; 'if a deal looks too good to be true, it's usually not true'.
3. Nogmaals... overweeg Win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
Dus 'Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM' zou geschikt zijn om op mijn pc te zetten?

Ik ga mijn pc vooral gebruiken om video's mee te bewerken, mijn website te onderhouden, internetten en een beetje om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Inderdaad. Desnoods met iets als Classic Shell of StartIsBack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
Ik zie op de site van Microsoft dat ik om Windows 10 te installeren minimum 'Windows 7 SP1 of Windows 8.1 Update' nodig heb... Ik heb het nodig voor mijn nieuwste built, waar dus nog geen OS opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan koop je dus een licentie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Koop gewoon Windows 8.1 en doe de gratis Windows 10 upgrade als je goedkoop uit wilt zijn. Voor een tientje meer heb je gelijk Windows 10. Nog goedkoper is om via Kinguin/G2A een online key te halen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 36,75€ 36,75
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 49,90€ 49,90
Importeer producten

Je kan makkelijk zelf zien of de Home of Pro edition beter is voor jou, maar een Pro licentie key is meestal zelfs goedkoper.
https://www.microsoft.com...windows-10-specifications
https://www.microsoft.com/nl-nl/WindowsForBusiness/Compare
Wikipedia: Windows 10 editions
FallerFreak schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:52:
Ik zie op de site van Microsoft dat ik om Windows 10 te installeren minimum 'Windows 7 SP1 of Windows 8.1 Update' nodig heb... Ik heb het nodig voor mijn nieuwste built, waar dus nog geen OS opstaat.
Koop Windows 7 of 8 en doe met de Media Creation Tool een gratis upgrade of clean install.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
D4NG3R schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:56:
Dan koop je dus een licentie hiervoor?
Inderdaad en de DVD omdat ik deze via de DVD-speler ga installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Bij bol koop je voor 25 euro een licentie Windows 7 Professional SP1 32/64 Bit OEM.
Ik zou het systeem eerst uitrollen op Windows 7.
Windows 10 heeft nog steeds bugs en ondersteund alle oudere hardware niet.
En dan heb je ook geen last van het privacy/update geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
FallerFreak schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:58:
Inderdaad en de DVD omdat ik deze via de DVD-speler ga installeren
Met de Media Creation Tool of Rufus kan je het ook gewoon op een bootable USB-stick zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Tip:
Koop een 8 GB USB stick.
Download de Windows 7 ISO file.
Download Rufus.
Installeer de Windows ISO file op de USB stick met Rufus.
Boot (op je nieuwe PC) vanaf USB stick.

Geen geklooi meer met DVDs.

Edit: Zie boven, hij was me net voor.

[ Voor 8% gewijzigd door GoT op 07-11-2015 19:06 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
Ik ga gewoon de volledige versie van Windows 8.1 kopen en upgraden naar Windows 10, want door alle reacties hier wordt het voor mij nog ingewikkelder...

Ik wil gewoon tijdens de 'first boot' van mijn systeem hem laten booten vanop de DVD-speler en Windows zo installeren, dit lijkt mij het gemakkelijkste! Dit is toch ook perfect mogelijk?

Met dit zou het toch lukken? Of heb ik toch een OEM nodig? Onthoud wel dat ik nog géén serienummer of iets dergelijks heb... enkel de onderdelen voor mijn nieuwe built heb ik.
https://www.alternate.be/...duct/1101975?tk=9&lk=8541

[ Voor 32% gewijzigd door FallerFreak op 07-11-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je koopt voor <€40,- een licentiecode voor Windows 8.1: http://www.gamesync.nl/wi...erial-download-kopen.html

Vervolgens gebruik je de Media Creation Tool, selecteer je de juiste taal (language), edition (editie) en architecture (architectuur). Wat in jouw geval Nederlands, Windows 8.1 pro en 64-bit is. Vervolgens selecteer je ISO. De tool download nou het juiste bestand.

Indien je een USB stick van 4GB of groter hebt kan je het eerder genoemde Rufus gebruiken om een bootable USB stick te maken. Anders kan je deze ISO gewoon op een blanco DVD branden.

Daarna Windows 8.1 installeren met de USB stick of DVD. Wanneer dit klaar is gebruik je in 8.1 de tool van Microsoft om Windows 10 te installeren zonder eerst 1000 en 1 updates te moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

*knip* Je hoeft niet in dit topic te reageren natuurlijk....

[ Voor 94% gewijzigd door TheVMaster op 08-11-2015 00:08 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:31

Umbrah

The Incredible MapMan

Lees eens verder... het gaat om een nieuwe build. Het klinkt lullig, maar een OS wat inmiddels ruim zes jaar oud is, aan de vooravond van een redelijke paradigmaverandering is gereleased, is niet noodzakelijk het beste idee voor moderne hardware. Moderne hardware heeft natuurlijk wel backwards compatibiliteit (een UEFI kan zich best voordoen als een BIOS en MBR gaan booten...), maar of het verstandig is, is anders. Komt nog bij dat de PC mogelijk langer in productie zal zijn dan dat er ondersteuning zit op Win7. Misschien wil de TS wel gaan gamen; in dat geval is win7 al helemaal steeds vaker een slecht idee. DX12 met low-level API's is gewoon een feit; en nu de nieuwe console generatie een beetje draait, zul je zien dat we als PC ons niet meer in hoeven te houden qua games om een X360/PS3 bij te houden. IIG minder. Mantle was een mooi begin, maar goed.

Upgraden kan, maar het blijft eigenlijk half werk op dat punt. Je Win10 zal dan ook in MBR + BIOS modus staan, en zo nog wat meer nadelen. Win10 kopen, media tool draaien (branden of niet, USB sticks zijn wel veel eenvoudiger en sneller), en de nieuwe PC zal een UEFI image van win10 vinden. Een kind kan de was doen.

Om nog eens door te gaan op de stelling: "doe nou wat de TS vraagt"... sorry, we zijn tweakers. Ons werk is om het beter te weten. De TS is duidelijk geen tweaker, en erg onervaren. Geeft niks. Als Henry Ford had gedaan wat de mensen hem vroegen, hadden we nu hele snelle paarden gehad. Leuk; maar ik sta liever in de file met een auto.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 08-11-2015 00:08 . Reden: Reactie van keur0000 weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

*knip* Ik word hier zo moe van..... :X

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 08-11-2015 00:06 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Oke, dan installeer je Windows 7 home premium 64 bit.
Maar het is gewoon ff wennen bij Windows 8. Ik moest ook wennen, en ik heb geen spijt gehad. 8)
Als je de toetsencombinaties weet, dan vormt Windows 8 helemaal geen belemmering. d:)b
Meeste mensen konden de afsluitknop niet vinden, maar jij doet natuurlijk alt-f4 als jij je pc gaat afsluiten.

En trouwens Windows 8 start sneller op dan Windows 7. _/-\o_ d:)b

Voor Windows 10 zou ik ff wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 08-11-2015 00:17 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
MedionAkoya schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:14:
Oke, dan installeer je Windows 7 home premium 64 bit.
Maar het is gewoon ff wennen bij Windows 8. Ik moest ook wennen, en ik heb geen spijt gehad. 8)
Als je de toetsencombinaties weet, dan vormt Windows 8 helemaal geen belemmering. d:)b
Meeste mensen konden de afsluitknop niet vinden, maar jij doet natuurlijk alt-f4 als jij je pc gaat afsluiten.

En trouwens Windows 8 start sneller op dan Windows 7. _/-\o_ d:)b

Voor Windows 10 zou ik ff wachten.
Voor 10 hoef je niet te wachten, die is al sinds eind juli beschikbaar he. Overigens komt waarschijnlijk dinsdag de eerste grote update voor Windows 10 : de November update....zeg maar het service pack...dus gewoon die ouwe meuk overslaan en gelijk Windows 10 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
Bedankt voor de vele reacties!

Ik heb besloten om voor Win10 te gaan en deze via dvd te installeren. Aangezien dit mijn eerste build is, is dit veel gemakkelijker voor mij.

Nieuwe vraag: Heb ik Win10 van het type OEM nodig bij een zelfgebouwde pc? Dat vind ik nogal onduidelijk en verwarrend. Anders lijkt het mij nogal simpel: Ik koop de OEM versie van Win10 NL 64-bit en laat mijn systeem booten vanop de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
FallerFreak schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:49:
Ik heb besloten om voor Win10 te gaan en deze via dvd te installeren. Aangezien dit mijn eerste build is, is dit veel gemakkelijker voor mij.
Het wordt al de hele tijd gezegd: met een USB-stickje is veel makkelijker ;)
Nieuwe vraag: Heb ik Win10 van het type OEM nodig bij een zelfgebouwde pc? Dat vind ik nogal onduidelijk en verwarrend. Anders lijkt het mij nogal simpel: Ik koop de OEM versie van Win10 NL 64-bit en laat mijn systeem booten vanop de dvd.
Ja, je kan gewoon een OEM licentie kopen.

Ook al mag het eigenlijk niet van Microsoft en willen ze gewoon dat je Retail neemt, ook voor zelfbouw. Uitgezonderd Win8 (niet Win 8.1).
https://www.microsoft.com...ing-for-personal-use.aspx
nieuws: 'Windows 8 krijgt nieuw licentietype gericht op zelfbouwers'
http://www.howtogeek.com/...system-builder-licensing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bedankt voor de vele reacties!

Het is niet prettig als je reacties genegeerd worden weet je? ;w
D4NG3R schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 22:54:
Je koopt voor <€40,- een licentiecode voor Windows 8.1: http://www.gamesync.nl/wi...erial-download-kopen.html

Vervolgens gebruik je de Media Creation Tool, selecteer je de juiste taal (language), edition (editie) en architecture (architectuur). Wat in jouw geval Nederlands, Windows 8.1 pro en 64-bit is. Vervolgens selecteer je ISO. De tool download nou het juiste bestand.

Indien je een USB stick van 4GB of groter hebt kan je het eerder genoemde Rufus gebruiken om een bootable USB stick te maken. Anders kan je deze ISO gewoon op een blanco DVD branden.

Daarna Windows 8.1 installeren met de USB stick of DVD. Wanneer dit klaar is gebruik je in 8.1 de tool van Microsoft om Windows 10 te installeren zonder eerst 1000 en 1 updates te moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
Ketho schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:04:

Het wordt al de hele tijd gezegd: met een USB-stickje is veel makkelijker ;)

Het probleem is dat ik niet goed begrijp hoe ik het via de programma's die jullie zeggen op een USB kan zetten. :p

Dit is letterlijk mijn eerste build ooit, ik ben een leek op dit vlak. :)

[ Voor 57% gewijzigd door FallerFreak op 08-11-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
FallerFreak schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:26:
[...]
Het probleem is dat ik niet goed begrijp hoe ik het via de programma's die jullie zeggen op een USB kan zetten. :p
Het wordt nu al voor de 4e keer gelinkt, de Media Creation Tool of Rufus.

Daarmee kan je gemakkelijk zowel een DVD als USB-stick installatie media maken.

Er wordt wel een beetje eigen inzet op Tweakers verwacht, ook al is het je eerste build.
Ik krijg het idee dat de helft van de posts hier niet gelezen worden...

[ Voor 9% gewijzigd door Ketho op 08-11-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik geef stap-voor-stap aan wat je moet doen, zo moeilijk is het allemaal niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Binnekort accepteerd de Windows 10 installatie ook Windows 7 en 8.1 (niet zeker van 8) keys!

Bron: https://blogs.windows.com...ider-preview-build-10565/

edit:
nu met officiele bron!

[ Voor 44% gewijzigd door Snake op 08-11-2015 15:52 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak

Tot hier begrijp ik het! Sla ik dat bestand gewoon op bij 'mijn documenten'? ;)
Ik heb rufus 2.5 eens gedownload en geopend, welke instellingen moet ik hier gebruiken?

Ik begin het een beetje te begrijpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je stopt de usb stick erin,
het programma vraagt welke windows je wil, en waar je het wil hebben.

Kies dan bijv voor win 8.1 home, op de usb.

Dan maakt die een bootable win 8.1 op je usb stick.

(maak je het jezelf op de een of andere manier niet te moeilijk? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
Dus dan selecteer ik bij rufus gewoon het Win8.1 ISO-bestand en alle instellingen worden vanzelf aangepast zodat ik enkel nog op 'Start' moet klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Nee, bij de media creation tool van windows.
Je hebt rufus helemaal niet nodig.

Kwestie van zelf even die 3 klikken uitvoeren en je had het ook zelf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
Reepje schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:08:
Nee, bij de media creation tool van windows.
Je hebt rufus helemaal niet nodig.

Kwestie van zelf even die 3 klikken uitvoeren en je had het ook zelf gezien.
Nadat ik het dan op de USB stick gezet heb, gewoon in mijn nieuwe computer steken en deze zal Windows 8.1 dan op de SSD installeren? Eens dat gedaan is, de licentiesleutel die ik gekocht heb ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Precies.
Misschien wordt de sleutel al gevraagd tijdens de install, en misschien kan je die stap dan overslaan zodat je de sleutel pas later invoerd, als je zeker weet dat windows goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
Top. Iedereen nogmaals bedankt voor de vele reacties, volgend weekend bouw ik mijn pc, ik houd jullie op de hoogte! Dankzij jullie begrijp ik het veel beter, want ik was totaal in de war door al die verschillende versies en manieren om te installeren! ;)

Ik keek onlangs een YouTube video waar ze voor de installatie van Windows alle andere schijven even loskoppelden, zodat zeker alles op de SSD kwam te staan. Is dit echt nodig?

[ Voor 18% gewijzigd door FallerFreak op 08-11-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Nu begin je het door te krijgen.
Maar niet elk akkefietje vragen, maar zelf ook even nadenken, of even verder zoeken. Want je kan op internet veel vinden, ook precies het verkeerde.

Klopt overigens wel. Best alleen de ssd aangekoppeld als windows erop gaat.
En om je volgende vraag alvast voor te zijn: in de bios stel je in : first boot device: usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
Reepje schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:33:
Klopt overigens wel. Best alleen de ssd aangekoppeld als windows erop gaat.
En om je volgende vraag alvast voor te zijn: in de bios stel je in : first boot device: usb.
Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FallerFreak
Gisteren en vandaag de computer gebouwd en windows zonder problemen kunnen installeren!
Alleen herkent hij een extern USB-apparaat niet (Deze is wel te zien in het apparaatbeheer). Mijn externe harde schijf vind hij wel meteen...

Ook krijg ik bij het opstarten dit te zien: CPU fan error! De ventilatoren draaien en mijn cpu blijft tussen 26C° en 30C°.

[ Voor 27% gewijzigd door FallerFreak op 14-11-2015 22:05 ]

Pagina: 1