Kan Fusion Drive niet partitioneren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 02:01
Ik heb een iMac late 2014 met daarin een Fusion Drive van 1GB. Nu heb ik alles gewist en wil ik OSX El Capitan opnieuw installeren. Iets wat ik al vaker gedaan heb, maar mijn Fusion Drive wordt tijdens het opstarten niet herkend. Nu ben ik naar het schijfhulpprogramma gegaan tijdens het opstarten en daar heb ik de Fusion Drive geselecteerd. Nu wil ik hem partioneren, want deze is gewoon beschikbaar, maar als ik op de knop druk (welke niet licht grijs is) dan gebeurt er niets. Als ik voor de optie schijf EHBO kies dan kan ik dit vervolgens niet opstarten. Wat kan ik hieraan doen, want ik heb El Capitan nu op een USB stick staan en kan deze dus nergens op installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door mastamasta op 07-11-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Graag meer info.
1. Wat heb je zelf gezocht?
2. Screenshots?
3. Schijf getest op fouten?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een Fusion Drive is een Core Storage disk van SSD+HDD. Zie je de SSD en HDD los of zie je een logical volume?

Als je je fusion drive verkeerd 'gewist' hebt, dan moet je misschien je fusion drive opnieuw maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
Heb zelf via Google en Tweakers op soortgelijke problemen gezocht, maar deze bleken niet te bestaan.
Ik heb maar 3 mogelijkheden voor zover mijn kennis reikt. De EHBO en het Partitioneren, welke allebei niet werken. De derde mogelijk is een externe hard disk koppelen en daar OSX op installeren. Dat loopt nu en ik verwacht dat ik op die wijze de Fusion Drive weer kan bereiken.

Ik zie geen aparte SSD+HDD meer onder de Fusion Drive. Er staat onder: 1,12 TB Logische CoreStorage-volumegroep.
In het menu daaronder staat wel dat het aantal onderliggende partities 2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
Gooi hem maar dicht. Oplossing gevonden: http://www.techrepublic.c...d-disable-a-fusion-drive/

Met dank aan johnkeates die me op het juiste spoor zette.

[ Voor 19% gewijzigd door mastamasta op 08-11-2015 01:24 ]