audio vab UHD tv naar audio set dolby pro logic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41
op dit moment ben ik aan het zoeken naar een UHD TV van zo rond de 1000 euro ,
dat is op zich geen probleem , wat wel een uitdaging is om het geluid van de nieuwe tv naar de dolby stereo set te krijgen want die heeft geen HDMI , maar alleen line in audio (analooog)

Ik zoek een?
Een UHD tv met een line out audio of een oplossing voor het geluid van hdmi naar line in audio analoog

ligt er een beetje aan , 50 tot 100 euro voor iets los , anders een iets duurdere tv

TV kijken , maar vooral DTS kwaliteit van muziek concerten genieten . dit streamen via dlna vanaf de nas
Voornamelijk genieten van goede geluidskwaliteit , de mogelijkheden , ipv nu achter de computer te zitten met de hoofdtelefoon op .

ik ben eigenlijk alleen tegen gekomen dat geen enkele UHD tv iets anders meer heeft dan HDMI , dus zelf een beetje tweaken met hdmi naar audio analoog oplossingen zoeken , maar misschien zie ik iets over het hoofd
ik zelf ben qua prijs en beoordelingen wel geintresseerd in een panasonic uhd tv geraakt .. .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke Dolby set heb je, en welke aansluitingen heeft die? Noem even merk en type :)
Hij zal geen HDMI hebben, maar als ie een digitale ingang heeft (optisch of coaxiaal) dan heb ik goed nieuws voor je: de meeste TV's hebben een optische of coaxiale digitale uitgang, dus die kun je op elkaar aansluiten. Je komt dan alleen niet goger dan DTS. Voor DTS HD master moet je echt HDMI hebben.

Echter is eea afhankelijk van je Dolby set en natuurlijk van welke TV je koopt.
Mocht je Dolby set nou echt alleen analoge aansluitingen hebben dan kun je meestal van de SCART aansluiting van de TV (ja, die hebben ze meestal ook nog, alleen gebruiken ze een dongle) wel een analoog signaal aftappen. Das dan alleen wel stereo. Denk niet dat dat is wat je wilt.

Er bestaan ongetwijfeld converters voor HDMI naar analoog. Maar die zijn niet goedkoop en zelfs dan is het nog de vrag of jouw dolby set wel een 5.1 analoge ingang heeft. Ik vermoed van niet. Plus voor dat geld kun je dan denk ik beter een nieuwe receiver kopen. Zo duur zijn die dingen nou ook niet meer. En een dolby set met alleen analoge ingangen stamt uit het jaar kruik, dus die is sowieso al afgeschreven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Als ik even snel de eerste de beste 4K TV van Panasonic uit de Pricewatch tover van rond de 1000 euro kom ik op de pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver. Die puur even als voorbeeld nemende zit daar een Digital Audio Out in de vorm van een optische aansluiting op. Vanaf optisch kan je met een DAC (Digital to Analog Converter) dit signaal omzetten naar twee keer RCA wat jouw stereo zal begrijpen. Een DAC heb je vanaf letterlijk een paar euro uit China tot duizenden euro's van de meer exotische merken. Dus van digitaal naar analoog hoeft het probleem niet te zijn.

Normaal typ ik dan nu een stukje over de limiet van de optische uitgang. Per merk en serie hangt het af van wat er uit deze uitgang gestuurd wordt. Via optisch heb je maximaal DTS en Dolby Digital 5.1 bitstream. Echter geven veel TV's geen DTS 5.1 door maar wordt dit naar 2.0 stereo terug gezet. Idem met Dolby Digital, soms wordt dit terug gezet naar 2.0 stereo, maar TV's die DD 5.1 doorzetten zie je al meer. Echter is dat hier helemaal geen probleem aangezien je toch maximaal stereo in kan voeren. Misschien wel iets om rekening mee te houden voor als je ooit naar een versterker gaat met digitale ingangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

GMTA dus, en nog op het zelfde moment ook :P

Kortom: als je geen ingangen hebt kun je surround vergeten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

En elke TV heeft nog steeds een analoge hoofdtelefoonuitgang die je kunt gebruiken. Aansluiten kan dus sowieso. Geen ultieme kwaliteit, maar dat zijn de goedkope Chinese DACjes ook niet.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
bedankt voor alle reacties !

het gaat hier om een oude pioneer Dolby pro logic set ,
die alleen audio in via de oude tulp stekkers ondersteunt ,

maar goed dat is allicht beter dan die 2 * 10 watt speakers die ergens zijn weggewerkt
en het geluid naar de onderkant uit stralen .

een andere receiver is zeker een optie ,
daar heb ik nog niet naar gekeken , en als die niet te duur is kan dat ook wel .

ik ga zeker nog even op zoektocht voor de juiste tv en dan ook gelijk maar even een receiver bekijken ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Nogmaals: wat is het typenummervan je pioneer set? :)
Als je dat niet weet: kijk even achterop, daar staat het.
En als je toch bezig bent, maak er even een fotootje van, kunnen we meteen zien welke aansluitingen het ding heeft :)
Want coaxiaal gebruikt ook tulpstekkers, dus kan zomaar zijn dat je errgens overheen kijkt :)

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 07-11-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
ik heb de set al in mijn huisje staat maar woon er nog niet omdat glasvezel nog niet rond is ,
daarom weer ik het typenummer zo niet , en google hielp me ook niet echt verder ..
zodra ik meer weet meld ik dat .

Pagina: 1