Kantoor PC'tje rond 350,-

Pagina: 1
Acties:

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-11 04:12
Hi Tweakers, graag jullie bevindingen en mening over onderstaande build.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er is nu een pc aanwezig waar wat office werk op gedaan wordt, in combinatie met wat youtube filmpjes bekijken. Totaal niets spannend, waarbij het kijken van 1080p filmpjes het ''zwaarste'' is wat ie zal doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik vind voor een pc van dit kaliber dat het plafond rond de 350,- zit (excl Windows). Het liefste natuurlijk zo veel mogelijk back for buck, zou leuk zijn. Assembleren doe ik trouwens zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles nieuw aanschaffen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat opgenomen is in mijn build

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwaliteit gaat boven alles zeg ik altijd

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet het liefst, vanwege ruimte, een micro-ATX worden, met een SSD van 250/256GB erin. En voor de rest natuurlijk voorzien zijn van met elkaar compatibele onderdelen die stabiel jaren lang kunnen draaien

Ga je overklokken?
Hoewel de meeste het ''adviseren'' met onderstaande CPU, ga iki niet overklokken

Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten hoe ik mijn build kan aanpassen, en waarom. Voor de rest is elke vorm van feedback welkom

Ik vind het erg interessant om pc te bouwen en dat soort ongein, ben ook dagelijks bezig met het verdiepen in ontwikkelingen met de computers en alles wat erbij komt kijken. Derhalve onderstaande lijst samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 67,51€ 67,51
1Gigabyte GA-Z97M-DS3H€ 78,50€ 78,50
1Cooler Master N200 Closed€ 37,95€ 37,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 19,95€ 19,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 317,81

Ik heb gekozen voor een 1150 socket, zodat er in de toekomst, mocht het te kort komen of langzaam worden, nog een upgrade mogelijk is naar de i5 en i7. De CPU is prima voor de taken die erop gedaan worden voor nu, en het verschil in prijs met de i3 is niet goed te praten als je kijkt naar het verschil in taken.

Mobo schijnt erg goed te zijn en ervaring weet ik dat gigabyte goed spul levert, het scheelde ook maar een tientje met een B85 mobo dus dat tientje kan er wel bij. Behuizing van CM is ook een prima micro-ATX kast, heb de N300 thuis draaien en tevreden over echter is dit wel een te groot formaat om kwijt te kunnen op de plek waar dit beestje de komende jaren moet functioneren. Een intel NUC of BRIX zijn geen optie helaas.
Omdat dit systeem haast niks qua wattage stookt heb ik voor die Be Quiet gekozen, en goede reviews over te lezen.

Graag jullie mening svp.

[ Voor 0% gewijzigd door Tweaker010 op 07-11-2015 15:33 . Reden: Opmaak ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Op zich is er weinig mis met je build, maar waarom zo een duur moederbord? In principe is een plank als pricewatch: ASRock H81M-HDS toch ook al prima, of zijn er speciale features die je dan gaat missen?

Overigens, je noemt een NUC of BRIX gee optie. Is onderstaande dan ook out of the question? En waarom?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 54,99€ 54,99
1ASRock H81M-ITX€ 58,95€ 58,95
1Antec ISK 110 Vesa€ 75,95€ 75,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 19,95€ 19,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 290,79

• Philpend
  • Laatst online: 29-11 11:09
Dit systeem zou ook prima werken met een celeron G1840 en een h81m- e34 moederbord. Voor de geëiste taken is die celeron krachtig genoeg en is een z97 bord redelijke overkill. Bespaart je weer een boel euro's die je aan andere leuke dingen kunt besteden, zoals bijvoorbeeld een veel mooier kastje, de silencio 352.

• Tweaker010
Ik wil het liefst gewoon een grotere kast hebben, lekker ruimte hebben. En de situatie laat het nu toe om niet verplicht voor een VESA kast te gaan. En het mobo heeft imho weinig usb 3 poorten, ik weet het, kan uitgebreid worden met hubs maar liever niet, en het mobo ondersteunt enkel tot FHD, voor de toekomst zit er wellicht een upgrade in naar hogere resoluties.
Philpend schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:42:
Dit systeem zou ook prima werken met een celeron G1840 en een h81m- e34 moederbord. Voor de geëiste taken is die celeron krachtig genoeg en is een z97 bord redelijke overkill. Bespaart je weer een boel euro's die je aan andere leuke dingen kunt besteden, zoals bijvoorbeeld een veel mooier kastje, de silencio 352.
De silencio vind ik niet zo mooi, maar das persoonlijk. Een celeron is voor nu genoeg maar veroudert snel, het prijsverschil is niet zo groot maar je krijgt wel significant meer bij de Pentium.

Heeft iemand misschien een Skylake build passende voor dit geval?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Tweaker010 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:09:
[...]
Een celeron is voor nu genoeg maar veroudert snel, het prijsverschil is niet zo groot maar je krijgt wel significant meer bij de Pentium.
Mwa, ik heb hier een desktop i7 en een laptop Pentium van heel wat jaren terug en voor office werkzaamheden is erg geen enkel verschil in snelheid te merken :). Zolang je er een SSD bij neemt, wat je heel slim ook hebt, maakt het voor dit soort zaken heel weinig uit.
Heeft iemand misschien een Skylake build passende voor dit geval?
Dan kom je op een pricewatch: Intel Pentium G4400 Boxed uit. Lukt je vast zelf wel om daar een goedkoop moederbord en DDR3/DDR4 (afhankelijk van wat het moederbord slikt) bij te klikken.

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Heb er net een met Skylake geconfigureerd; Ultimation in "Kantoor computer"

Alleen nog een SSD erbij en je bent klaar voor 290€.

[ Voor 21% gewijzigd door Ultimation op 07-11-2015 16:18 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Tweaker010
Ultimation schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:17:
Heb er net een met Skylake geconfigureerd; Ultimation in "Kantoor computer"

Alleen nog een SSD erbij en je bent klaar voor 290€.
Ik heb inderdaad jouw topic paar dagen geleden al gelezen. Heb je de pc al werkende gezien? Zo ja, hoe bevalt ie?

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik moet hem nog in elkaar zetten en installeren. Daar kan ik helaas nog niets over zeggen.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het verschil tussen een Pentium en een Celeron is imo dusdanig klein voor dit gebruik, dat een Pentium simpelweg te duur is.

Skylake, tja, ik betwijfel of je daar winst uit haalt. DDR4 is heel leuk voor IGP's, maar de IGP' van een Celeron of Pentium is eigenlijk te traag om verschil te merken.

People as things, that’s where it starts.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
Ik zou voor hetzelfde geld de Skylake (Pentium) halen. Het is nieuwer en even duur, dus waarom niet :P

• Tweaker010
Ja voor hetzelfde inderdaad ga ik voor de Skylake, ook al maakt het nu niet zoveel uit, het zal voor de toekomst alleen maar handig zijn denk ik.
Pagina: 1