Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een goede 5.1 dolby surround set (alleen boxen) voor rond de 400 euro.
Ik heb al een versterker (van €500,-).

Mijn voorkeur gaat uit naar een strak design en in kleuren zwart / wit of grijs (of een mix)

Ik had deze op het oog; pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ (Zwart)

Ik ben benieuwd naar jullie mening, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zonder te vermelden welke versterker je hebt kan daar weinig over gezegd worden.

Als je speakers een stuk meer wattage hebben dan je versterker, moet je goed opletten dat je je speakers niet opblaast (dus niet te hard). Daarbij vind ik persoonlijk ook het geluid niet mooi op een wat hoger volume. Immers is de boel niet op elkaar afgestemd.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Ook zonder te weten welke versterker je hebt, kan ik je vertellen eerst te gaan luisteren naar speakers. Dat doe je niet met je ogen :p

Verder is het vermogen en dingen die op elkaar afgestemd zouden moeten zijn je laatste zorg. Je hoort snel genoeg wanneer je versterker het niet meer trekt. Vaak is dat al op zodanig volume dat je eerder de omgeving hoort zeuren daarover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat luisteren zegt ook niet zo veel hoor. Want het geluid klinkt echt anders in een goeie ingerichte ruimte om te luisteren dan wanneer je in een grote winkel gaat luisteren waar de speakers naast elkaar op een plank staan.

Die akoestiek is totaal anders, en in beide gevallen waarschijnlijk niet zoals ze thuis klinken. Met de WKOP kan je ze natuurlijk thuis luisteren in de omgeving waar ze in komen te staan, iets wat je in een winkel gewoon niet goed kan reproduceren.

En waarom ik mijn speakers opgeblazen heb kwam door m'n playlist. Had een oud album er in staan, dus een zachte opname met dynamiek, en niet zoveel bass. Dus de stereo stond wat harder, en de equazlier stonden op heavy, de loudness aan. Maar het laatste nummer in de playlist was een recente dance remix, dus vette bass en een veel hardere opname, en de bass ging plop plop plop.

De speakers die bij de set hoorde gaat dat gewoon wel goed.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Eddy001 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:33:
Mijn voorkeur gaat uit naar een strak design en in kleuren zwart / wit of grijs (of een mix)

Ik had deze op het oog; pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ (Zwart)

Ik ben benieuwd naar jullie mening, alvast bedankt.
Toevallig dat er gisteren een soort gelijke vraag voorbij kwam, daar had ik al wat alternatieve gepost. Zie FeaR in "Alternatief voor Boston Acoustics Soundware S 5.1".

Verder een schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het een aankoopadvies betreft.
RaZ schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:13:
En waarom ik mijn speakers opgeblazen heb kwam door m'n playlist. Had een oud album er in staan, dus een zachte opname met dynamiek, en niet zoveel bass. Dus de stereo stond wat harder, en de equazlier stonden op heavy, de loudness aan. Maar het laatste nummer in de playlist was een recente dance remix, dus vette bass en een veel hardere opname, en de bass ging plop plop plop.
Dan valt het naar mijn inziens ook niet meer onder "normaal" gebruik. Vermogens hoef je echt niet op elkaar af te stemmen. Zeker niet in de segmenten waar speakers over het algemeen makkelijk aan zijn te sturen met normale nominale weerstanden rendement. We hebben het hier niet over een stel Apogee Scintilla die tot 1 Ohm gaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Mijn keuze is gevallen op deze 2 boxen na een hele dag gespendeerd te hebben aan recensies lezen en rekening houdend met de prijs / formaat boxen.

pricewatch: Onkyo SKS-HT648 (Zwart) voor € 263 (amazon.de)

pricewatch: Harman Kardon HKTS 5 (Zwart) voor € 243 (amazon.de)

Aangezien ik niet zoveel van geluid af weet, hoop ik toch nog een beetje advies te kunnen krijgen over wat nou de beste keuze is.

Alvast bedankt :D
Pagina: 1