Toon posts:

750ti in HPE 510-nl werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik heb laatst een nieuwe gpu gekocht, de msi gtx 750 ti oc. Ik was helemaal blij toen hij binnen kwam alleen jammer genoeg doet hij het niet :(, Ik heb een HP pavillion HPE 510-nl dus volgens mij zou hij naar behoren moeten werken. De pc start normaal op alleen blijft hangen op het HP startscherm en alleen de ESC knop werkt.(f8/f10 en al die knopen doen het dus niet @geen safe mode) ik heb de volgende dingen al van "mijn lijstje" kunnen weg strepen:
1. De kaart werkt.(Getest op een andere pc).
2. De BIOS knop op de gpu maakt niet uit, heb het met alle 2 de standen geprobeerd.
3. Drivers zijn up to date, zowel van de oude gt 420 als gtx 750 ti, ook al zou hij zonder driver gewoon naar behoren moeten werken.
Iemand verder nog ideeen? (Bios versie kan redelijk oud zijn, weet ik niet zeker. Run op windows 10)
Note: Als de nieuwe gpu erin zit piept hij 1x, wacht 15s, piept, wacht 15s en dit gebeurt 4x waarna hij 3x snel piept en het beeldscherm op zwart gaat

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-01 18:58
In jouw computer zit een redelijk zwakke 300W power supply. Grote kans dat deze te zwak is. En als je een oude BIOS hebt zou ik hem zeker even updaten.

[ Voor 5% gewijzigd door dannyke01 op 07-11-2015 14:49 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Titel iets inhoudelijker gemaakt. Volgens mij niet zo ingewikkeld om dat zelf niet in eerste instantie te verzinnen ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het dat de power supply een "punt" is, alleen wanneer ik aan de binnenkant kijk staat er Max power output 480w, bovendien heb ik de gpu bij cooldblue vandaan en die zeggen dat 300w meer dan genoeg is, alleen om de 1 of andere reden zegt MSI zelf dat je minimaal 400w nodig hebt, maar in beide gevallen zou hij er toch boven moet komen?
(Titel was niet inhoudelijk omdat ik nooit op forums actief ben :) en ik typte het van mijn telefoon)
En sinds ik windows 10 heb geupdated blijf ik zoizo van de bios af :) (wat een hel was dat) Maar is de BIOS gelijktijdig met windows 10 geupdated? Anders is mijn bios dus zoizo 3~4 jaar oud :S

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2015 15:44 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
In de meeste gevallen is een goede 200W voeding zelf voldoende.

Maar het probleem is hier hoogstwaarschijnlijk het verouderde BIOS van het moederbord dan krijg je precies zulke problemen. Het BIOS staat trouwens helemaal los van Windows.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 07-11-2015 16:01 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als ik zoek op de bios-piepjes van jouw computer, komen er veel resultaten naar voren met mensen die dit hebben als ze de GPU vervangen. Daarbij kwam ik dit tegen (is een andere computer, maar probleem lijkt hetzelfde):
https://www.reddit.com/r/...stalling_a_750ti_beeping/
De persoon die hetzelfde probleem heeft, zegt in één van de reacties 'I found the answer and you won't like it. The motherboard doesn't support newer graphics cards 660 and onwards, and there are no longer BIOS updates for it.'.

Dus ik gok dat daar het probleem zit. Nogal zuur dus, je moederbord ondersteunt het niet. Ook al denk ik dat je voeding ook wel tegen het limiet zou zitten met die videokaart...

[ Voor 6% gewijzigd door Ruubster op 07-11-2015 16:02 ]

Pagina: 1