Er moet meer ruimte komen vo...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Topicstarter
Er moet meer ruimte komen voor de titel van Tweakblogs

Deze parodie geeft netjes aan waarom ik deze suggestie doe. Door deze afkapping van de titel weet je niet waar het topic over gaat. Net zoals je bij langere blogtitels de volledige titel niet krijgt. Is dat niet een vreemde ontwerpkeuze? Het punt van een titel is toch dat je beschrijft waar het over gaat, en is toch hét belangrijkste van een blog om te zorgen dat mensen weten waar het over gaat voor ze klikken?

Om een objectievere maatstaf te gebruiken.

Van de 15 blogs die je op tweakblogs.net ziet, hebben er 8 (acht) die ... om aan te geven dat de titel nog niet gedaan is. Van de laatste 30 blogs zijn het er 19. De titel van de blog die ik morgen ga publiceren, telt bijvoorbeeld zo'n tien woorden en heeft dus allesbehalve genoeg plaats om tussen die 50 pixels te passen.

Als een blogplatform twee dingen zou moeten tonen, dan is het toch eerst en vooral de titel en dan de auteur? Waarom wordt dan vooral de titel zo klein gemaakt en weggestopt?

[ Voor 7% gewijzigd door witeken op 07-11-2015 12:52 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Houd je muis er boven en je krijgt de volledige titel. Maar er zou idd iets aan de items geschoven kunnen worden om meer plaats te maken voor de titel. Op de FP heb je ook 2 kolommen, bij blogs 3 en dat moet allemaal in dezelfde breedte passen. De hoogte is nog niet eens de helft van mijn scherm, daar kan dus nog genoeg bij.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De reden dat we de titel op één regel weergeven is dat de layout erg rommelig wordt als de helft van de titels op één regel past en de andere helft niet. Wat mij betreft laten we het zo dat de frontpage een keer een layoutupdate krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

??? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt Femme. Ik heb 't erover dat bij tweakblogs alle informatie in 3 kolommen wordt weergegeven, terwijl de FP dat met 2 doet in een verhouding dat lijkt op 70/30 ipv 33/33/33. Als de index van Tweakblogs over gaat naar een 2 kolommen weergave zoals de FP, heb je veel minder titels die afgekapt worden. Er is genoeg ruimte op de pagina om de derde kolom onder de eerste twee weer te geven.

Of wil je zeggen dat de FP naar een 3 kolom weergave gaat en de titels juist daar minder ruimte gaan krijgen? Dat lijkt mij, gezien de breedte van 'maar' 980 pixels erg krap worden. En druk.

Commandline FTW | Tweakt met mate