Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:31
Sinds kort ben ik over naar KPN en heb ik een experiabox (EB) V10. Deze staat in de meterkast.
Bekabeld zijn daarop twee Airport Extreme basisstations aangesloten:
- AE boven,
- AE beneden (bij de TV).
Op beide airports zijn vervolgens andere apparaten bekabeld aangesloten, dit werkt goed.

Nu wil ik het Wifi netwerk zoals de EB dat uitzendt laten uitbreiden met beide Airports.
Hiervoor heb ik deze allebei ingesteld op 'extend a wireless network', SSID van het bestaande EB is een van de te kiezen netwerken om te joinen en is gelijk aan die van de EB, password ook.

Echter hier loop ik tegen issues aan: De eerste AE instellen lukt wel. De tweede blijft echter hangen wanneer ik deze op dezelfde wijze instel, en ik krijg in Airport utility een melding 'An unexpected error occured. Try Again'. Daarna ziet de utility het 2e AE station wel (onder ' new wifi devices') maar bij aanklikken komt er snel dezelfde foutmelding. Factory reset dan maar.

Mijn vraag is nu tweeledig:
1) wat zou kunnen veroorzaken dat ik niet allebei de AE's zo kan instellen dat ze het bestaande netwerk uitbreiden.
2) of moet ik de oplossing zoeken door beide AE's zelf een wifi SSID incl. password te geven? (ze zijn immers bedraad aangesloten op internet en afhankelijk van de verdieping waar ik zit kan ik kiezen welk netwerk ik mee connect.)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook