Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met Strato, zijn ze echt zo slecht. Zie bij elke review oplichters ect. staan.
Ik kan geen keuzen maken tussen Strato of transip.

Transip (top reviews)

2 Intel Xeon (next gen)
4.096 MB
150 GB SSD
5.000 GB Dataverkeer
1 (Max. 10) IPv4-adres
1 Snapshot
Monitoring
incl. plesk

27,50 euro per maand.

Strato (slechte reviews)

4 CPU vCores
4 GB RAM
400 GB SSD/HDD
Traffic unlimited
incl. plesk

16 euro per maand. (goedkoop duurkoop?)

Ik ga de VPS gebruiken als webhosting service, mail + website beheer
in totaal heb ik op dit moment 10 klanten.

5 joomla sites.
2 wordpress sites.
3 magento webhops.

Hoop dat jullie mij goed kunnen adviseren :)

[ Voor 3% gewijzigd door blastfire op 07-11-2015 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik zit zelf bij Strato, maar heb een aantal keer zitten kijken of ik niet beter kan over stappen naar transip. Ik host ook een aantal sites, maar heb daar geen inkomen van. Ik heb alleen een onderbuik gevoel dat de servers bij transip beter zijn, maar kan dit niet met getallen ondersteunen. De strato servers staan in ieder geval in duitsland i.p.v. nederland en ik weet dat ze daar gek zijn op oversellen, dit betekend dat je als veel andere sites druk bezocht worden je dit kan gaan merken dat je bandbreedte minder wordt. Ook al verwacht ik dat dit ook gebeurd in nederland/bij transip denk ik toch dat het hier minder erg gebeurd.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik kan alleen maar over TransIP spreken omdat wij daar ook hosten en wij zijn goed tevreden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 18:59
Voor dat prijsverschil zou ik gewoon voor zeker gaan en iets meer per maand betalen. Het grote verschil is SSD ruimte.. Maar denk je dat je genoeg hebt aan 150 GB? Dan zou ik zeker voor TransIP gaan. Zit er nu ruim 2 jaar met wat VPSsen en het draait altijd perfect, nooit gezeik mee.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Ja enige verschil is bij Strato krijg je Windows server 2012 + plesk en bij Transip is dit niet mogelijk. alleen als je zelf de licentie van plesk koopt. Nu heb ik zelf geen ervaring met Centos, is het opzetten van een Centos Server goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

blastfire schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:55:
Hoop dat jullie mij goed kunnen adviseren :)
Oordeel op basis van je eigen ervaring: voor EUR 14,93 in totaal kun je beide een maand uitproberen.
blastfire schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:25:
Nu heb ik zelf geen ervaring met Centos, is het opzetten van een Centos Server goed te doen?
Als je dat hier moet vragen zou ik, vooral in het belang van je klanten, bij Windows blijven.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
De 30 dagen test geloof ik niet echt in, vandaar dat ik het hier vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Ik zat 3 maanden als klant bij Strato. Ik hoorde volgens de site 10,- per maand te betalen, maar betaalde (factuur heb ik helaas niet meer) 25,-. Er stonden op mijn factuur allemaal maffe heffingen. Ik zou voor TransIP gaan, en dan even wat meer kwijt zijn. Heb hun support gebeld, was een +800 (of 00800) terwijl ik dacht dat dat een gewoon nummer was, en betaalde 20 euro uiteindelijk aan belkosten. Support sprak brak Engels. Ik denk dat het een bedrijf is die het groitste deel van hun geld verdiend dmv de kleine letters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

blastfire schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:34:
De 30 dagen test geloof ik niet echt in, vandaar dat ik het hier vraag.
Wat bedoel je daarmee? Dat je niet in de gelegenheid wordt gesteld om tegen de beloofde voorwaarden te testen of dat anonieme, niet verifieerbare reviews meer waard zijn dan de ervaring van een maand lang zelf testen?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
blastfire schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:25:
Ja enige verschil is bij Strato krijg je Windows server 2012 + plesk en bij Transip is dit niet mogelijk. alleen als je zelf de licentie van plesk koopt. Nu heb ik zelf geen ervaring met Centos, is het opzetten van een Centos Server goed te doen?
Maar met die type sites die jij noemt (Joomla, Wordpress, Magento) ga je toch geen Windows draaien? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
8088 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:07:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Dat je niet in de gelegenheid wordt gesteld om tegen de beloofde voorwaarden te testen of dat anonieme, niet verifieerbare reviews meer waard zijn dan de ervaring van een maand lang zelf testen?
Idd, geloof niet in de beloofde voorwaarden en idd na alle slechte reviews.
Maar ben eruit transip word het :)
Room42 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:13:
[...]

Maar met die type sites die jij noemt (Joomla, Wordpress, Magento) ga je toch geen Windows draaien? :?
Daar heb je een punt haha.

Bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

blastfire schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:28:
Idd, geloof niet in de beloofde voorwaarden en idd na alle slechte reviews.
Dan begrijp ik ueberhaupt je dilemma niet.
Room42 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:13:
Zonder ervaring met alternatieven lijkt me dat toch de enige juiste keuze. Of beter nog: managed hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Centos zal geen rocket science zijn. Gaat wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
blastfire schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:37:
Centos zal geen rocket science zijn. Gaat wel lukken.
Nee, maar security wel ;-) Maar Plesk zal daar een boel werk uit handen nemen. Zorg alleen dat je altijd up-to-date bent. Meegroeien is veel makkelijker dan later een hele hoop updates inhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:39
Zelf zit ik al geruime tijd bij directVPS, 10 euro per maand, voornamelijk Linux VPSen maar tegen meerprijs ook windows.
Klein bedrijf, maar goede service..
Ook wat ervaringen met strato, maar mijn advies : wegblijven daar....

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Ik zit ook bij DirectVPS...werkt prima en support is buiten dat het goed is ook erg vlot! Kan je nog kiezen in welk datacenter je je VPS wil ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SCwoezik
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Installeer centos i.c.m met Vesta CP (gratis) en je hebt een top systeem om je sites te hosten. Zou overigens ook voor Transip gaan.
Pagina: 1