PC Upgraden

Pagina: 1
Acties:

• reapor
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Hoi allemaal,

Ik zoek een?
Ik wil graag weten of ik mijn PC nog kan upgraden (en hoe) om de spellen 'Fallout 4' en 'The Witcher 3' in een resolutie van 1900x1200 te spelen in de hoogste settings.

Wat is je budget?
Ik kan ongeveer € 500 uitgeven aan de upgrade als het één component betreft.
Als er meer componenten en de kosten hoger zijn denk ik dat het beter is om een nieuwe PC te kopen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gelezen dat Fallout 4 gebruik maakt van de Gameworks-technieken van Nvidia dus Nvidia heeft de voorkeur. (ook heb ik begrepen dat het voor The Witcher 3 precies andersom is maar ik hecht meer waarde aan een goed draaiende Fallout).
Verder heb ik liever een enkele videokaart een geen dual opstelling.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een PC die bestaat uit de volgende onderdelen.
- Processor: Intel Core i7 2600K Boxed
- Moederbord: Asus P8P67 Deluxe
- Videokaart: Sapphire HD6970 2GB GDDR5 PCIE
- Opslag: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
- SSD: OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 120GB
- Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced
- Processorkoeling: Scythe Mugen 2 Rev. B
- Geheugen intern: 8GB GeIL GVP34GB 1333C7DC
- Voeding: Corsair HX750W
- Besturingsysteem: Windows 10

Gezien mijn budget lijkt lijkt de GTX 980 te duur.
De GTX 970 valt wel binnen mijn budget dus mijn vraag is of dit de beste keuze is?

Ik heb niet zo heel veel verstand dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen of dit een goede keuze is voor mijn systeem.

Met vriendelijke groet,
Reapor

Verwijderd

Weet je zeker dat je de aankoop van de videokaart wil afhangen van één game? Heb je sinds de aankoop van de vorige videokaart ook maar één game gespeeld en daar de videokaart ook op uitgekozen?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:51
Fallout 4 is nog niet uit...
Wacht even tot de benchmarks online staan, dan weet je ook gelijk wat gameworks(nvidia) toevoegt ten opzichte van amd en of een nvidia kaart uberhaupt wel beter is dan amd.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het lijkt me dat het upgraden van je videokaart genoeg zou moeten zijn. De CPU kan in elk geval nog prima meekomen; het upgraden naar de nieuwste top-tier i7 zou weinig performancewinst opleveren.

Ik kan alleen maar meegaan met het advies van The Mask: ik zou de keuze voor een videokaart niet laten afhangen van één of twee games.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• reapor
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
@The_Mask: Op dit moment is Fallout 4 een game waar ik erg naar uit kijk, de overige games die ik speel hebben niet zoveel eisen en ik weet natuurlijk niet wat de toekomst ons gaat brengen.

@Mitsumark: Ik zou inderdaad kunnen wachten, maar ik wil graag meteen beginnen met Fallout 4 als het is uitgekomen. Ik ben dus op zoek naar een geschikte keuze met de informatie die nu voorhanden is.

De GTX 970 is op dit moment (binnen mijn prijscategorie) toch een prima upgrade en voldoet toch ruim aan de gestelde eisen?