Gezocht: receiver/versterkertje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:13
Omdat mijn Philips Home Theater System (karig dvd spelertje met 5.1 boxenset, iets specifieker is het de HTS3551/12) het aan het begeven is ben ik op zoek naar een alternatief. Het apparaat heeft me nieuw 200 euro oid gekost, ik zoek iets van 50 euro. Mijn gedachtegang is dat ik de boxen al heb en dat daar voor mijn eisen niets is mee is.

Ik ben niet veeleisend:
- het moet een optical in hebben
- het moet overweg kunnen met mijn 6 boxen (lv, c, rv, la, ra, sub). Deze boxen zijn nu aangesloten op mijn Philips met een simpel +/- kabeltje.
- het volume moet regelbaar zijn

Het liefst heb ik een zo simpel mogelijk apparaat dat zo min mogelijk ruimte inneemt, maar ruimte is de minst belangrijke factor. Zoals je waarschijnlijk leest ben ik geen audiofiel en het zilveren kabels gesmeed bij maanlicht door elven in een gangbang is niet aan mij besteed. Toch wil ik wel gewoon prettig kunnen netflixen, films bekijken en spotifyen.

Haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Ik neig naar "nee". In ieder geval niet voor dit budget en de eventuele kandidaten.

Bovenstaande om meerdere redenen. Als eerste weet ik niet of Netflixen en Spotify ook een eis is die de receiver aan moet kunnen? Netflix wordt naar mijn weten niet ondersteunt (video streamen direct op een receiver is zeldzaam) en Spotify is iets van de laatste jaren waardoor je niet ver terug kan kijken naar tweedehands.

Tweede is wel honderd procent zeker en maakt de opties zeer gering: de Philips heeft een passieve subwoofer. Dat zie je vaker bij kant en klare setjes, maar op losse receivers zie je het haast nooit. Daar is al meer over geschreven op GoT, maar het komt op het volgende neer. Een losse receiver verwacht een actieve subwoofer, dus eentje met eigen versterker. Nu kan je een extra losse versterker kopen om de subwoofer van de Philips actief te maken, maar persoonlijk zou ik daar het geld niet in steken. Andere optie is een nieuwe, actieve subwoofer kopen maar met je budget is dat lastig. Derde alternatief is een receiver met actieve uitgang voor de subwoofer. Echtet zijn die op één hand te tellen. Je hebt iets als een Pioneer VSX-S510 (gehele serie) en wellicht kan je aan een losse receiver uit een Onkyo HTR-set komen, die willen ook nog wel eens een dergelijke uitgang hebben. Maar dan heb je het wel gehad qua opties naar mijn weten.

Verder schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Thanks!

Netflix en spotify hoeft niet op het apparaat zelf trouwens. Ik sluit de hele mikmak namelijk met die optische kabel op mijn pc aan. En als die subwoofer het verschil maakt tussen een apparaat moeten kopen van 150 euro of één van 50 euro dan laat ik die wel onaangesloten. (Had ik in mijn vorige huis ook ivm een gehorig huis een een zeikerige buurman).

Als iemand nog een suggestie heeft als we bovenstaande meenemen graag. Anders ga ik denk ik op zoek naar iets als dit:
pricewatch: Philips HTD3510
Bijna hetzelfde apparaat. Als die het vervolgens ook weer 4 jaar vol weet te houden dan betaal ik 25 euro per jaar of 2 euro per maand.

[ Voor 71% gewijzigd door HenkEisDS op 07-11-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan vervalt het eerste punt. Het tweede punt behoudt je helaas wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ik heb mijn vorige reactie geedit. Subwoofer boeit me eigenlijk ook niet eens heel veel. Het enige wat ik dan moet missen is de rammellende kopjes en schotels bij dit nummer: YouTube: Chemical Brothers - Under the Influence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Normaal is een subwoofer inderdaad alleen voor het echte laag: het LFE-kanaal en hij gaat verder/dieper waar de andere speakers ophouden. Bij kleine speakers doet de subwoofer daardoor meer. Met kleine speakers als deze Philips doet de subwoofer ook het mid-laag, als je dat niet hebt mis je toch behoorlijk wat qua geluidsbeeld. Inherent aan het design/grootte van de speakers, prijsklasse is niet/minder van belang. Ik zou dan eerder opperen voor die geheel nieuwe set dan alleen een receiver en dan niet de subwoofer aansluiten.

Pagina: 1