CalDav & CardDav overbrengen op nieuwe (OS X) server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
Momenteel heb ik een Mac Mini (server) die contacten en agenda's host. Wegens een probleem met deze machine moet ik dit overzetten naar een 'nieuwe' server. Mijn plan is dat mijn iMac voorlopig als server gaat fungeren.

Vanaf diverse clients wordt er verbinding gemaakt via server.domeinnaam.nl, met bijbehorende accounts die ook zijn aangemaakt op de server.

Liefst wil ik de user accounts en de gehoste agenda's en contacten in één keer overbrengen naar mijn iMac die middels de server applicatie gaat dienen als nieuwe server. Ik wil geen time machine back-up van de Mac Mini op mijn iMac zetten en waarschijnlijk krijgt de nieuwe server ook een andere hostnaam "imac.domeinnaam.nl".

Is er een manier hoe ik dit het beste kan aanpakken?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

talin

ES-MA

ik zou toch gaan voor de time machine backup en voordat je de backup terug zet, de netwerkverbindingen verbreken om de hostname aanpassing tegen te gaan.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
talin schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:20:
ik zou toch gaan voor de time machine backup en voordat je de backup terug zet, de netwerkverbindingen verbreken om de hostname aanpassing tegen te gaan.
Dank voor je reactie.
Heb uiteindelijk server opnieuw geinstalleerd op andere machine (met andere hostnaam). Daar een CalDav en CardDav gehost. Van de oude server de agenda's en contacten geexporteerd (moest per agenda en groep handmatig ;( ) En vervolgens alles geimporteerd op de nieuwe server. Was nogal een klusje....

Daarna ook nog op alle iPhones en iPads allemaal handmatig de nieuwe contacten en agenda accounts toe moeten voegen...

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:44

3DDude

I void warranty's

VM'tje in parallels: OS X erop, timemachine restoren ;)

Be nice, You Assholes :)