• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:04
In mijn nieuwe woning probeerde ik mijn televisie op een walloutlet aan te sluiten, maar dat ging niet zoals ik hoopte. De aansluiting aan muurzijde is anders dan die in mijn oude woning.

Morgen wil ik op pad om juiste kabels aan te schaffen, maar met die reden zoek ik eerst wat bevestiging. De walloutlet ziet er uit als hieronder weergegeven. Is dat een zgn F-Connector? En bestaat er dan een verloopstukje naar "regulier" COAX?

Wall Outlet

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Nee, dit is geen F-Connector.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01 19:30
Nee op een F- connector zit schroefdraad

Achter dit wandplaatje zit de groene kabel van ziggo, ik zou er gelijk zo een van ziggo in zetten en dan met normale female coax naar je tv gaan eventueel ben je dan al klaar voor een modem oid.

[ Voor 81% gewijzigd door Mel33 op 06-11-2015 21:42 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:04
Kan iemand misschien verklappen waar dit wel op lijkt? :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dit is een oud EVK80 AOP met een kwak latex erop.
Ipv de bekende female IEC connector moet hier een male connector op. Kun je gewoon kopen bij de bouwmarkt, maar koop wel materiaal met kabelkeur ajb.

Verder zou ik even bellen met je kabelboer (Ziggo denk ik?) om dit AOP te laten vervangen. Dat doen ze kosteloos.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 21:14

InFamous

excommunicado

Is dat niet gewoon voor dit soort connectors?
Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/443-0/hirschmann-antenne-stekker-aansluiting-iec-male.jpg

Formerly known as Ragdoll

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

InFamous schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:43:
Is dat niet gewoon voor dit soort connectors?
[afbeelding]
Helemaal juist.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Je zei precies hetzelfde toen ik op plaats reactie klikte :p

• Mel33
Maar dan wel female ;)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nee juist niet, want het AOP is female. Moet dus een male connector op.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Nee, daar gaat juist een male connector op zoals Timmert al aangeeft

offtopic:
Ga je lekker Timmert? :p

[ Voor 24% gewijzigd door InFamous op 06-11-2015 21:47 ]

• Mel33
Ja maar hij moet deze toch echt gaan vervangen mensen, en dan zit je op één zoals ik mijn eerder bericht linkte, en dan moet er wel een female op

• InFamous

InFamous

excommunicado

Als hij dan toch gaat vervangen dan beter gelijk f connectors erop.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Waarom dan niet meteen glasvezel? Of gaat de grap nu een stap te ver :p

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je kabelmaatschappij even bellen? grote kans dat ze er kosteloos even moderne monteren.. :)

zou zelf niet gaan prutsen voor je contact gehad heb. als je een nee op rekest krijgt kan je altijd nog zelf sleutelen :-)

404 Signature not found

• Mel33
InFamous schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:50:
Als hij dan toch gaat vervangen dan beter gelijk f connectors erop.
Dat kan pas nadat je eerst zoals ik in mijn link gaf de groene kabel met die (Tras ofzo heet die geloof ik) verbind en dan je modem of versterker die heeft dan wel f connektors

(want ziggo geeft geen AOP met f- conector uit en dan zit hij daar weer mee, nee gewoon dit ding wat ik in de link gaf van ziggo erop en je bent wel klaar.

• SMSfreakie
  • Niet online
mell33 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:55:
[...]

Dat kan pas nadat je eerst zoals ik in mijn link gaf de groene kabel met die (Tras ofzo heet die geloof ik) verbind en dan je modem of versterker die heeft dan wel f connektors

(want ziggo geeft geen AOP met f- conector uit en dan zit hij daar weer mee, nee gewoon dit ding wat ik in de link gaf van ziggo erop en je bent wel klaar.
Tras/1000B is dat geloof ik :) kan ook gewoon weer ingebouwd worden mits de doos die er nu zit een standaard maat heeft ;)

404 Signature not found

• InFamous

InFamous

excommunicado

mell33 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:55:
[...]

Ik heb nog een AOP van UPC en die heeft toch echt een F-connector.

• Mel33
InFamous schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:59:
[...]

Ik heb nog een AOP van UPC en die heeft toch echt een F-connector.
Dat kan maar UPC is kassiewijle dacht ik ;)

ps. volgensmij zit daar dan gewoon een female coax op en dan split ie naar f-connectors. toch?

ik denk alleen een beetje vooruit voor de TS'er

[ Voor 23% gewijzigd door Mel33 op 06-11-2015 22:04 ]

• InFamous

InFamous

excommunicado

mell33 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:00:
[...]

Dat kan maar UPC is kassiewijle dacht ik ;)

ik denk alleen een beetje vooruit voor de TS'er
Inmiddels wel, maar deze is aangelegd tijdens de overname van Ziggo. Alles stond al aangemeld alszijnde Ziggo alleen de monteur heeft een UPC AOP gemonteerd.

Deze is hier gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/MediaGallery/Aansluitdozen/UPC_AOP.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door InFamous op 06-11-2015 22:07 ]

• Mel33
Vandaar mijn bij-de-tijd reactie ;)

• SMSfreakie
  • Niet online
gewoon vanaf de Tras/1000B met IEC connector op naar de breedbandversterker met F-conns en daarna alles op F-conn zover dat mogelijk was :P

404 Signature not found

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:37
Dit model is een Kathrein AOP. Zijn veel gebruikt in oud upc gebied. Uitgang is een IEC Female dus je hebt een IEC Male connector nodig hiervoor.

Je kunt ook Ziggo bellen. Deze zullen een DIO-01 AOP plaatsen. TRAS 1000/B zal niet meer geïnstalleerd worden en doe dat ook zelf niet. Deze zijn lek op de 4G frequenties en worden ook de monteurs ook weer verwijderd indien aanwezig.

• Mel33
InFamous schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:04:
[...]

Inmiddels wel, maar deze is aangelegd tijdens de overname van Ziggo. Alles stond al aangemeld alszijnde Ziggo alleen de monteur heeft een UPC AOP gemonteerd.

Deze is hier gemonteerd:

[afbeelding]
ps. volgensmij zit daar dan gewoon een female coax op en dan split ie naar f-connectors. toch?
nee maar het meest gangbare en makkelijkste is de TRAS (ja die DIO-01 AOP ) en vandaar verder

• SMSfreakie
  • Niet online
MediaZoo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:10:
Dit model is een Kathrein AOP. Zijn veel gebruikt in oud upc gebied. Uitgang is een IEC Female dus je hebt een IEC Male connector nodig hiervoor.

Je kunt ook Ziggo bellen. Deze zullen een DIO-01 AOP plaatsen. TRAS 1000/B zal niet meer geïnstalleerd worden en doe dat ook zelf niet. Deze zijn lek op de 4G frequenties en worden ook de monteurs ook weer verwijderd indien aanwezig.
oh? mooi om te weten dat de TRAS/1000B lek is.. niet dat ik last heb van 4G interferentie maar wat niet is kan nog komen natuurlijk :P

404 Signature not found

• InFamous

InFamous

excommunicado

mell33 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:12:
[...]

nee maar het meest gangbare en makkelijkste is de TRAS (ja die DIO-01 AOP ) en vandaar verder
offtopic:
Nee, F connectors aan beide kanten.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:37
mell33 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:12:
[...]

Nee het UPC NTP-1 ofwel Tratec VQ601R AOP heeft een f-connector in en f-connector uitgang. Er zit een dubbel galvanische scheiding in. Voor deze scheiding is hij ook bedoeld. Hij splits het signaal niet.

In oud UPC gebied was/is dit het gangbare AOP. In mijn ogen stabieler en makkelijker dan de DIO-01 AOP's. Een f-connector is minder gevoelig voor ruis en slechte connectie door de connectoren dan IEC connectoren.

• Mel33
MediaZoo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:16:
[...]

Nee het UPC NTP-1 ofwel Tratec VQ601R AOP heeft een f-connector in en f-connector uitgang. Er zit een dubbel galvanische scheiding in. Voor deze scheiding is hij ook bedoeld. Hij splits het signaal niet.

In oud UPC gebied was/is dit het gangbare AOP. In mijn ogen stabieler en makkelijker dan de DIO-01 AOP's. Een f-connector is minder gevoelig voor ruis en slechte connectie door de connectoren dan IEC connectoren.
Ja zeggen ze van beide maar ik geloof je op je woord

http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/19002837

http://www.cablers.nl/UPCaop

• SMSfreakie
  • Niet online
MediaZoo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:16:
[...]

ik knijp mijn f-connectoren.. die pushon dingen heb ik altijd ruzie mee.. en die draai maar op dingen... die zouden verboden moeten zijn

404 Signature not found

Pagina: 1