Nieuwe desktop voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

• waspoeder
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-11 21:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem kom als hoofdpc in de kamer te staan en word gebruik voor video encoderen en eventueel bewerken. Gamen ook maar dat zijn meer spellen zoals Cities skylines en eventueel the sims ofzo. Daarom heb ik een goedkopere videokaart uitgezocht.
Het is ook de bedoeling dat het een triple boot word met Windows, Osx en Ubuntu. Puur omdat het toch leuk blijft om te leren en om overal mee te prutsen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Bedrag is rond de 1500 euro en ik was eigenlijk van plan om alle onderdelen bij alternate op te halen en dan zelf in elkaar zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen 2 x intel ssd en een 1TB sata schijf van Western Digital

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf bij alternate al een hele pc samengesteld :
1 x Corsair CS650M, Voeding
Intel® 535 Series, 240 GB SSD
Kingston HyperX 16 GB DDR4-2133 Kit, Werkgeheugen
Intel® Core i7-5820K 3,3 GHz (3,6 GHz Turbo Boost) 2011-3 processor
be quiet! Shadow Rock Slim, CPU-koeler
ASUS STRIX GTX960-DC2OC-2GD5, Grafische kaart
Cooler Master HAF XB EVO, Behuizing
ASUS X99-PRO/USB 3.1, socket 2011-3 moederbord
Aantal wattage kwam ik in totaal op 500 maar omdat je toch niet in de toekomst kan kijken ben ik voor een zwaardere voeding gegaan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb zelf altijd Intel CPU gehad en Nvidia als GPU en is me eigenlijk altijd uitstekend bevallen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De bedoeling is dat de pc gewoon weer een jaar of 7 of 8 meekan. Ik heb express een kleine behuizing uitgezocht omdat het dan weer ruimte bespaard in de kast

Ga je overklokken?
Ik heb me oude CPU wel overklokt (Q6600) maar omdat de pc in een gangkast komt te staan is hitte snel een probleem dus ik denk dat ik het zo laat. Maar allicht leuk om mee te spelen

Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf wel tevreden zo met het systeem maar misschien zie ik iets over het hoofd qua config of dat ik toch beter voor ander werkgeheugen of videokaart kan gaan.
Het is fijn als mensen er even overheen willen kijken voor eventuele fouten en of verbeteringen

[ Voor 2% gewijzigd door waspoeder op 06-11-2015 21:25 . Reden: Moederboord toegevoegd ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Los van het feit dat dit mijns inziens niet per se de beste build is, zet de lijst eens om met de Handleiding Pricewatch. Je zult versteld staan hoeveel verschil het maakt als je bij verschillende winkels besteld. Inclusief verzendkosten kan het makkelijk tientallen euro's schelen.

• waspoeder
br00ky schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:07:
Los van het feit dat dit mijns inziens niet per se de beste build is, zet de lijst eens om met de Handleiding Pricewatch. Je zult versteld staan hoeveel verschil het maakt als je bij verschillende winkels besteld. Inclusief verzendkosten kan het makkelijk tientallen euro's schelen.
Bedankt voor de tip ik ga gelijk is kijken naar het verschil

Maar heb je dan nog verbeteringen voor me build ?
Alle commentaar is welkom

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou als eerst een moederbord erbij doen, anders zijn de prestaties niet om over naar huis te schrijven. Verder, waarom het 2011-3 platform? Dat is in de meeste gevallen minder dan een i7 Skylake. Je noemt geen specifieke programma's of werkzaamheden, dus daar ga ik in dit geval ook vanuit.

Ook is je voeding vrij stevig, te duur voor het geld en derhalve niet interessant. Een willekeurig topic in dit subforum geeft je daar vrij snel antwoord op :).

• waspoeder
br00ky schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:24:
Ik zou als eerst een moederbord erbij doen, anders zijn de prestaties niet om over naar huis te schrijven. Verder, waarom het 2011-3 platform? Dat is in de meeste gevallen minder dan een i7 Skylake. Je noemt geen specifieke programma's of werkzaamheden, dus daar ga ik in dit geval ook vanuit.

Ook is je voeding vrij stevig, te duur voor het geld en derhalve niet interessant. Een willekeurig topic in dit subforum geeft je daar vrij snel antwoord op :).
Sorry was moederboord vergeten bij te zetten

ASUS X99-PRO/USB 3.1, socket 2011-3 moederbord

Ok zal de voeding is verder uitzoeken
Moet eerlijk zeggen dat ik alleen naar prijs en wattage heb gekeken.
Daar heb ik verder niet echt verstand van de verschillen ofzo

Dus een bijvoorbeeld i7 6700k is beter dan de 5820k ?
zal dat ook is gaan vergelijken
bedankt

• waspoeder
br00ky schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:07:
Wilde je nog ff bedanken voor de tip.Had daar nooit aan gedacht
Scheelt gewoon 500 euro
Dan kan er eventueel een betere videokaart in :)
Blijf toch bij de 5820k maar iig bedankt voor de informatie en je tijd

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 21:06
Heeft dat 2011-3 platform echt zoveel meerwaarde dat het 300 euro extra waard is?

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
mcDavid schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 00:45:
Heeft dat 2011-3 platform echt zoveel meerwaarde dat het 300 euro extra waard is?
Blijkbaar wel, geld moet rollen :z
welk moederbord?
Pagina: 1