Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik ben momenteel in het bezit van de volgende apparaten.
Marantz SR7005
Bowers & Wilkins CM8s2

Deze combi draait prima maar ik wil er over een tijd een schepje bovenop doen.
Het lijkt mij een mooi stappenplan om te beginnen met een mooe eindversterker en later een surround processor.
Dit kan ik altijd nog uitbreiden met extra eindversterkers voor eventuele center en surround speakers.
Ik merk dat mijn SR7005 niet alles uit mijn speakers haalt...

Mijn voorkeur gaat na luisteren en lezen direct uit naar een mooie Rotel.
Ik heb de RB-1582mkII op het oog.
Een beest van een machine die de speakers en eventuele na een upgrade cm10s2 ook prima moet kunnen aansturen (lijkt mij)!
Maar misschien zijn we wel mensen die hier heel anders over denken.
Ik sta open voor meningen en discussies, afwegingen en overwegingen.
Wie weet is er wel een betere, mooiere of goedkopere oplossing die net zo goed dan al niet beter klinkt.
1 voorwaarde stel ik wel!
Als ik eenmaal ben overgestapt naar bijvoorbeeld een merk als Rotel blijf ik bij het merk.
Ik vind het geen porum als er een bij elkaar geraapte heisa aan merken in een kamer staat!

Ik hoop dat jullie mijn ideeën kunnen beamen of mij frisse inzichten kunnen geven.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mis je echt dingen of denk je dingen te missen? Ik zal de laatste zijn die je tegen houdt om geld uit te geven, maar dat kan natuurlijk maar een keer. Dus vraag jezelf ook vooral af wat je denkt te bereiken en of het dat waard is :)
Je zou natuurlijk voor de grap eens kunnen proberen wat het doet als je de fronts gaat biwiren op de front B aansluitingen. Kost geen kont en misschien heeft het wel het gewenste effect.

Overigens heeft mijn buurman het nog anders gedaan: die heeft een mac mini staan als soort van HTPC en die digitaal op een Rotel eindbak aangesloten die zijn B&W's aansturen. Volumeregeling op de apple en gaan. Idem voor de TV. Heeft geen receiver nodig, streamt gewoon alles. Enige toegevoegde waarde zou analoge radio zjn maar webrdio is een prima vervanger :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zoals elders al keer beantwoord op je vraag. Huidige versterker kan het ook netjes aan. Wat wens je te bereiken met een eindversterker? Wat versta je onder schepje er boven op.

Ik zou lekker naar de winkel gaan en zelf luisteren. Neem desnoods je receiver mee en laat dan daar diverse eindversterkers op aansluiten. En luister deze met zelfde type speakers. Zo stond Rotel 1582 II hoog op lijstje en uiteindelijk zelf gekozen voor de NAD C275. Dit paste bij onze wensen. Deze nog weekend thuis op proef gehad.

Wat voegt de NAD toe: het gaat niet harder. Het laag is bij muziek meer onder controle. Midden en hoog horen wij ook wat verschil. Dit zal per persoon verschillen. Dus zelf luisteren is de beste optie.

Hier staat: Marantz 7009 | NAD C275BEE | fronts CM9s2 | rears CM8s2

[ Voor 14% gewijzigd door Daan_ op 09-11-2015 22:31 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:15:
Mis je echt dingen of denk je dingen te missen? Ik zal de laatste zijn die je tegen houdt om geld uit te geven, maar dat kan natuurlijk maar een keer. Dus vraag jezelf ook vooral af wat je denkt te bereiken en of het dat waard is :)
Je zou natuurlijk voor de grap eens kunnen proberen wat het doet als je de fronts gaat biwiren op de front B aansluitingen. Kost geen kont en misschien heeft het wel het gewenste effect.

Overigens heeft mijn buurman het nog anders gedaan: die heeft een mac mini staan als soort van HTPC en die digitaal op een Rotel eindbak aangesloten die zijn B&W's aansturen. Volumeregeling op de apple en gaan. Idem voor de TV. Heeft geen receiver nodig, streamt gewoon alles. Enige toegevoegde waarde zou analoge radio zjn maar webrdio is een prima vervanger :)
Ik heb ze al bi-amp aangesloten. Soms... zeker met wat drukkere muziek (lees: Rock) lijkt er een doek over de speaker te liggen. Met de RB-1582 II was dit weg. Ik weet dat het een smak geld is maar ik hoor verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Superdaantje schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:29:
Zoals elders al keer beantwoord op je vraag. Huidige versterker kan het ook netjes aan. Wat wens je te bereiken met een eindversterker? Wat versta je onder schepje er boven op.

Ik zou lekker naar de winkel gaan en zelf luisteren. Neem desnoods je receiver mee en laat dan daar diverse eindversterkers op aansluiten. En luister deze met zelfde type speakers. Zo stond Rotel 1582 II hoog op lijstje en uiteindelijk zelf gekozen voor de NAD C275. Dit paste bij onze wensen. Deze nog weekend thuis op proef gehad.

Wat voegt de NAD toe: het gaat niet harder. Het laag is bij muziek meer onder controle. Midden en hoog horen wij ook wat verschil. Dit zal per persoon verschillen. Dus zelf luisteren is de beste optie.

Hier staat: Marantz 7009 | NAD C275BEE | fronts CM9s2 | rears CM8s2
Als ik de SR7005 hoor in vergelijking met een RB 1582 II hoor ik wel degelijk verschil. Het klinkt veel opener, zeker bij wat drukkere muziek. Rustige Indie klinkt top alleen met Rock word het wat rommelig. Heb de SR7009 ook gehoord en deze vond ik eigenlijk minder goed klinken dan de 7005. (geen idee waar dit aan heeft gelegen)
Ik zal de C275 eens gaan vergelijken, ben benieuwd...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je toch gaat vergelijken, pak dan ook een Yamaha mee. Het zou niet moeten maar in mijn ervaring komen die juist met rockmuziek heel goed uit de verf (al was dat wel icm Kef en niet met B&W).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1