Met een beperkt budget probeer ik een leuk system samen te stellen via MP of ander medium. Zelf heb ik zoiets als een Yamaha RX –V673 of hoger in gedachten aangevuld met een Boston Acoustics Soundware S 5.1 setje. Dat eerste gaat wel lukken dat laatste wordt wat lastiger. Heeft iemand ervaring met iets wat daar op lijkt of zelfs beter klinkt. Ik weet, geluid is iets persoonlijks maar deze opzet heb ik eerder gehoord en daar was ik best van onder de indruk. Tijden veranderen dus ook de markt. Voorwaarde, het mag niet te groot zijn vandaar de blik op bovenstaande set.
misschien handig om te benoemen wat een beperkt budget volgens jou is, voor de een is dit 100 euro voor een ander misschien 1000 euro of meer.papaB schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:53:
Met een beperkt budget
Battle.net :: FazerFreak#2695
Misschien even je budget vermelden, zodat wij een idee hebben.
Formerly known as Ragdoll
Keuze genoeg: Teufel Consono, Teufel Cubycon, Q Acoustics 2000i, Jamo A102, Quadral Aluma 2060, Dali Fazon, Canton Movie series, Harman Kardon HKTS, Klipsch HD Theater 500, Monitor Audio Radius HD, Monitor Audio Apex, KEF KHT 2005/3005 en zo kunnen we nog wel even doorgaan met merken die naast receivers ook speakers maken als Yamaha, Pioneer, Onkyo, Denon.
Let wel dat elke set dezelfde basis heeft: (redelijk) kleine speakers waarbij de subwoofer een behoorlijk groot deel op moet vangen. Vandaar zou ik zelf gaan voor de grootste speakers mogelijk/wenselijk.
Verder schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.
Let wel dat elke set dezelfde basis heeft: (redelijk) kleine speakers waarbij de subwoofer een behoorlijk groot deel op moet vangen. Vandaar zou ik zelf gaan voor de grootste speakers mogelijk/wenselijk.
Verder schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Even afhankelijk van je budget, er staat nu nog een Boston Acoustics S 5.1 op marktplaats nieuw in doos.
Sorry, budget is geen 600. 250 voor receiver en 350 voor een speakersetje.
Voor €399 staat die s 5.1 te koop: http://link.marktplaats.nl/m954093197
Misschien kan je een beetje onderhandelen, daarnaast een leuke receiver heb je tweedehands al voor minder dan €250.
Misschien kan je een beetje onderhandelen, daarnaast een leuke receiver heb je tweedehands al voor minder dan €250.
Ik heb bovenstaande zien staan voor €399, zou dit passen op een V475, met 6 Ohm? Ik probeer mij hierop in te lezen maar begrijp er niets van. Er staat namelijk deze RX V475 op MP: http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr
[ Voor 1% gewijzigd door papaB op 08-11-2015 16:56 . Reden: taalkundig ]
Zie de Audio FAQ, vermogen en weerstand (impedantie) hoeven niet gematcht te worden. Sowieso zijn die waarden van de speakers niet vast en fluctueren over het gehele bereik waar de versterker dan weer op in springt.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Sowieso, wil je graag 5.1 ofmag stereo en evt later uitbreiden ook?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Vandaag in huis gehaald de Boston Acoustics Soundware S 5.1 uit de hierboven vermeldde MP advertentie, ging een leuk deel af. Deze voorzien van een Yamaha RX V673 ook MP, ruim binnengesteld budget. Ruimte over voor 50m König OFC 2.5mm kabel. Dit moet toch wel gaan lukken
Pagina: 1