Toon posts:

Is zo'n kant en klare PC iets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren naar een nieuwe PC. De onderdelen bij elkaar rapen is me toch iets te veel werk dus ik dacht waarom niet gewoon een kant en klare PC (Ik hou gewoon niet van bouw-pakketten)

Ik heb niet hele hoge eisen eigenlijk. Ik wil gewoon een PC die een beetje snel is en die weer een paar jaar meekan. Ik zal er wel spelletjes mee spelen maar dat hoeft allemaal niet op de hoogste resolutie.

Budget max 1000

Ik zat te kijken bij CoolBlue voor een Intel core i7. Maar ik denk dat ik dan toch minimaal 16 MB ram nodig heb om van de i7 te kunnen genieten. Dan is er maar 1 keuze en die is boven budget

http://www.computerstore....redator-g3-605-i9946.html

Icm met 8 GB zit ik te kijken naar een compleet HP systeem

Anders een I5 eem Medion P5396 G of een Acer Predator G3-605 I8922

Wie helpt mij geen kat-in-de-zak te kopen ;)

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Je kunt beter zelf een pc samen stellen met de best buy guide hier en dan de verkoper alles in elkaar laten zetten. Alternate doet dit geloof ik voor je, kost je 50,- Er zijn ook genoeg Tweakers die het voor een zacht prijsje willen doen. Met kant-en-klaar krijg je nooit de bang for the buck, dus lever je prestaties in. Er zit gewoon meer winstmarge op, zo simpel is het.

reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015

Je hebt geen i7 nodig, scheelt je al geld als je een snelle i5 neemt. Gaat toch om de videokaart, 960 is wel oké. Maar liever een 970 bijvoorbeeld, zie de best buy guide. Kwestie van alles optimaliseren.

[ Voor 31% gewijzigd door NeoMe op 06-11-2015 18:28 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:44
Voor €1500 kun je gewoon niet akkoord gaan met een 960. 970 is al prima en dat red je met 1000/1200 ook wel. 980TI is voor 1500 te doen.

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
Kijk hier eens, ongeveer rond 1200 euro.. stukken meer waar voor je geld. Laat het door de verkopende webshop in elkaar zetten (+/- €50,-)

Balance in "gamepc high/ultra settings"

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:17

amas

Law of Nature: Chaos

Wat ga je uberhaupt doen met de PC? Als je simpele taken wilt doen en 'af en toe een spelletje' dan hoef je echt geen €1000 uit te geven.

Neem de budgetgamePC van de BBG, bestel alles bij 1 webshop en laat het daar voor €50 in elkaar zetten. Dan komt hij kant-en-klaar thuis, en je hebt garantie.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
ok....

Hoe is deze configuratie? Probeer al een week een paar vraagjes te stellen aan Azerty maar het is blijkbaar te veel moeite. Wat is wel een goede webwinkel om dit te bestellen?

Be quiet! System Power 7 600W
artnr. 568307 : stukprijs a € 74,90
€ 74,90
Be quiet! Silent Base 600
artnr. 857921 : stukprijs a € 99,90
€ 99,90
Intel Core i5-6400 / 2.7 GHz
artnr. 837551 : stukprijs a € 198,90
€ 198,90
ASUS Z170M-PLUS
artnr. 843623 : stukprijs a € 126,90
€ 126,90
Crucial Ballistix Sport
artnr. 733773 : stukprijs a € 57,90
€ 115,80
ASUS STRIX GTX970-DC2OC-4GD5
artnr. 732664 : stukprijs a € 365,90
€ 365,90
Crucial BX100
artnr. 799192 : stukprijs a € 168,90
€ 168,90

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:35:
ok....

Hoe is deze configuratie? Probeer al een week een paar vraagjes te stellen aan Azerty maar het is blijkbaar te veel moeite. Wat is wel een goede webwinkel om dit te bestellen?

Be quiet! System Power 7 600W
artnr. 568307 : stukprijs a € 74,90
€ 74,90
Be quiet! Silent Base 600
artnr. 857921 : stukprijs a € 99,90
€ 99,90
Intel Core i5-6400 / 2.7 GHz
artnr. 837551 : stukprijs a € 198,90
€ 198,90
ASUS Z170M-PLUS
artnr. 843623 : stukprijs a € 126,90
€ 126,90
Crucial Ballistix Sport
artnr. 733773 : stukprijs a € 57,90
€ 115,80
ASUS STRIX GTX970-DC2OC-4GD5
artnr. 732664 : stukprijs a € 365,90
€ 365,90
Crucial BX100
artnr. 799192 : stukprijs a € 168,90
€ 168,90
Voeding vervangen door: pricewatch: Cooler Master GM G450M
Moederbord vervangen door: pricewatch: Asus B150M-C
Behuizing is aan de dure kant, je zou nog de pricewatch: Cooler Master N200 Closed kunnen nemen

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Verwijderd

Topicstarter
Het zou voor mij nuttig zijn als je ook zou vertellen waarom

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje. Waarom hebben moederborden maar 1 x HDMI?

Ik heb 2 beeldschermen. 2 HDMI ingangen zouden toch handiger zijn? Ik heb nu 2 schermen met 2 verschillende resoluties waarvan het grote scherm een grote zwarte balken aan de onder-boven en zijkanten heeft om net zo 'groot' te zijn als het kleine scherm (En hier is niks aan te doen)

Hier wil ik eigenlijk wel vanaf als het kan. Lost 2 HDMI poorten zoiets op?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 19:40

Zenix

BOE!

Kijk eerst eens het DAA beleid door en zorg dat je topic hier aan voldoet, dan kunnen we je beter helpen.
DAA beleid
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:43:

Ik heb 2 beeldschermen. 2 HDMI ingangen zouden toch handiger zijn? Ik heb nu 2 schermen met 2 verschillende resoluties waarvan het grote scherm een grote zwarte balken aan de onder-boven en zijkanten heeft om net zo 'groot' te zijn als het kleine scherm (En hier is niks aan te doen)

Er worden bij monitoren meestal gebruik gemaakt van DVI en Displayport. Daarnaast kan je met converter DVI>HDMI en vice versa doen. Dat is dus geen probleem. Op een GTX970 kan je makkelijk 3 schermen aansluiten.

Dat probleem kan jezelf oplossen door het zelf goed te configureren. Daarvoor helpen HDMI aansluitingen en kabels niet voor.

Afuture is ook een goede winkel om je PC te laten assembleren.
d22wth schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:37:
[...]

Voeding vervangen door: pricewatch: Cooler Master GM G450M
Moederbord vervangen door: pricewatch: Asus B150M-C
Behuizing is aan de dure kant, je zou nog de pricewatch: Cooler Master N200 Closed kunnen nemen
Ik zou niet voor de GM450M gaan omdat die qua kwaliteit minder is dan bijvoorbeeld de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular en pricewatch: Antec VPF Series 450W

[ Voor 41% gewijzigd door Zenix op 14-11-2015 12:56 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:16
Poorten voor beeldschermen op het moederbord zijn in het algemeen gewoon om het simpel te houden, bij een huis-tuin-en-keuken pc. Met 2 schermen ben je - ook qua prestaties - beter af met een extra GPU.

• d22wth

d22wth

@Zenix de door jou benoemde PSU's zijn wel een stuk duurder, en opnieuw, de goedkoopste webshops hebben een leverdatum van 12+ dagen...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:35:
ok....

Tja, webwinkels zijn er natuurlijk ook niet echt om jou te helpen bij het samenstellen van een PC.

Tip: zoek de onderdelen eerst bij elkaar m.b.v. de Pricewatch. Zet het in een wenslijst, dan kun je die ook mooi in een tabel opmaken en hier plakken, dat is makkelijker voor ons. Bovendien kun je dan makkelijk zien welke winkel het goedkoopste is.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:43:

Ik heb 2 beeldschermen. 2 HDMI ingangen zouden toch handiger zijn?
Let erop dat, als je een losse videokaart neemt, je je monitoren moet aansluiten op die videokaart en niet op het moederbord. Naar de aansluitingen op het moederbord hoef je dus eigenlijk niet te kijken.
Ik heb nu 2 schermen met 2 verschillende resoluties waarvan het grote scherm een grote zwarte balken aan de onder-boven en zijkanten heeft om net zo 'groot' te zijn als het kleine scherm (En hier is niks aan te doen)

Huh, waarom moeten beide schermen dezelfde resolutie hebben? Hoe heb je de schermen nu dan aangesloten?

[ Voor 40% gewijzigd door Compizfox op 14-11-2015 13:15 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

Ik ben al jaren tevreden klant bij Azerty.

There eent no place like home

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor een 'leek' gewoon onmogelijk een goede PC samen te stellen. Je vraagt het aan 20 mensen en alle 20 zijn het oneens met elkaar....

Gat in de markt. Gewoon een goede kant-en-klare PC verkopen. Een laptop hoeft toch ook niet elkaar gepuzzeld te worden. Ik ben nu alweer sinds 6 november bezig en ik heb nog steeds geen idee...

Ik wil gewoon een snelle PC die een jaartje of 3/4 meegaat waar ik af en toe een spelletje mee kan doen en fotobewerking.

Jesus mina zeg zelfs hier moet ik eerst dagenlang van allees doorlezen voordat ik op een 'acceptabele' manier een vraag kan stellen!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Het is voor de leek helemaal niet moelijk als ze er maar wat tijd in willen steken.
Er staat genoeg info online om zelfs de grootste "noob" (om maar even een term te gebruiken) zelfvertrouwen te geven om zelf een systeem samen te stellen en in elkaar te zetten.

Als je dat niet zint dan kun je beter te veel geld uitgeven en een kant en klare pc kopen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ScrooLoose op 14-11-2015 13:47 ]

Smiling as the shit comes down...

Verwijderd

Topicstarter
Ohja? Dit is de 'teakers best buy' van november 2015 met enkele 'must have' verbeteringen.

En als ik de comments van deze best buy doorlees kom ik nog eens op 10.000 andere meningen uit

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Mensen hebben nu eenmaal verschillende meningen.

Maar als jij nu een pc kiest uit de Best Buy Guides die het best past bij jouw budget/eisen dan heb je gewoon een prima PC waar je weer een tijd mee vooruit kan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tja maar dan post ik dit hier en krijg ik weer 'Je kan beter dit' en 'je kan beter dat'.....

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Dan doe je dat toch gewoon niet ?
ScrooLoose schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:51:
Maar als jij nu een pc kiest uit de Best Buy Guides die het best past bij jouw budget/eisen dan heb je gewoon een prima PC waar je weer een tijd mee vooruit kan ;)
^^^ Dat

Gewoon in elkaar laten zetten bij de computer boer die jij kiest.

[ Voor 9% gewijzigd door ScrooLoose op 14-11-2015 13:54 ]

• Diamondo25
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 19:49
Even tussendoor: een aantal jaar terug heb ik met erfgeld een Acer Aspire M7720 gekocht (toen was deze te koop voor €1000,-). Na 'm aangesloten en geinstalleerd te hebben, bleek dat de netwerkkaart drivers niet waren geinstalleerd. Dus ik moest op mn ouwe vertrouwde Compaq Evo laptopje alsnog drivers gaan downloaden en installeren.

Hierdoor raad ik nóóít aan om een kant-en-klare pc te kopen.

Nu heb ik nog wel een mooi verhaaltje, namelijk dat ik een Razer Megalodon headset had (USB). Deze bleek, nadat ik van mobo en CPU was gewisseld (van de 920 in de Acer pc naar een 4770k met MSI mobo) deze headset het gewoon niet te willen doen. Nu is de vraag: ligt dat aan de headset (jaren goed gewerkt) of de mobo? Ik heb hierbij voor de mobo gekozen want de support van MSI is echt ruk (ik draai nu nog steeds een halfbakken BIOS die door een gozer op MSI forum werd gemaakt).

Als je een goede PC wilt kopen raad ik aan om de best buy guide te bekijken. Deze pc's zijn samengesteld en getest en hoef je geen rare fratsen te verwachten. Ten minste, daar ga ik van uit.

Verwijderd

Topicstarter
ok. Ik heb nu deze:

https://azerty.nl/winkelm...D=1&product%5B857922%5D=1

Is dit een goede '' alrounder' of niet? bv heeft 16 GB nut of ga ik dan niet merken en kan ik beter 8 GB nemen?

Ik vind stilte belangrijk dus ik ga voor een 'Be quiet' cooler. De kast vind ik mooi vooral de goed berijkbare USD en koptelefoon aansluitingen bovenin

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:44:
Het is voor een 'leek' gewoon onmogelijk een goede PC samen te stellen. Je vraagt het aan 20 mensen en alle 20 zijn het oneens met elkaar....

Gat in de markt. Gewoon een goede kant-en-klare PC verkopen. Een laptop hoeft toch ook niet elkaar gepuzzeld te worden. Ik ben nu alweer sinds 6 november bezig en ik heb nog steeds geen idee...

Ik wil gewoon een snelle PC die een jaartje of 3/4 meegaat waar ik af en toe een spelletje mee kan doen en fotobewerking.

Jesus mina zeg zelfs hier moet ik eerst dagenlang van allees doorlezen voordat ik op een 'acceptabele' manier een vraag kan stellen!
Het stellen van een vraag is ook alleen nodig als er geen systeem is uit de BBG (Best Buy Guide) die bij jou aansluit. 75% van de mensen die hier een vraag stellen, hadden gewoon een systeem uit de BBG kunnen pakken en zo te horen jij dus ook.
Je hebt geen specifieke wensen/eisen waardoor het systeem Mainstream Game Systeem budget 1000 euro voor jou niet geschikt zou zijn, of je hebt onvoldoende informatie verstrekt om dat te kunnen concluderen.
Enige wat ik verwacht is dat je wellicht ook voldoende hebt aan Basis game systeem 750 euro, daarmee heb je ook nog voldoende budget voor randapparatuur en assemblage.

Dan kies je een shop om dit systeem te bestellen en klaar is Kees, maximaal 10 minuten werk.

Ik weet dat ik wat sarcastisch reageer, maar wellicht vraag je daar een beetje om.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor dat IK sarcastisch reageer maar dit *IS* dus de PC uit mijn link! Maar Azerty had hier allemaal aanmerkingen op (Ik kom beter dat en dat kopen) en op de vraag 'Hoezo beveelt u dat aan?' wacht ik al een week op antwoord inclusief niet nagekomen terugbelafspraken!

'Bedankt' voor de adviesen hier! Ik ga wel voor een kant en klare PC. Ik had deze vorige week al in huis kunnen hebben dus nogmaal ´bedankt hoor´ voor ´hulp´

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Graag gedaan :w

• Arunia
  • Nu online
Er is niet 1 weg naar Rome. Hetzelfde geldt voor pc bouwen.
Kant en klare pc's zijn er niet om jou geld te schelen. Die zijn er om de winkel geld op te brengen.

Het is hoe dan ook hier op tweakers de bedoeling dat je zelf onderzoek doet.
Je wordt nu zelfs geholpen terwijl je niet eens een pricewatch lijstje maakt.
Dat is al meer dan de meesten krijgen.

Iedereen heeft een eigen keuze in onderdelen. En dat merk je hier.
Ikzelf zou je een amd kaart aanraden bijvoorbeeld. Alhoewel nvidia een 970 wellicht ook gewoon prima is.
Daarnaast. Wat wil je gaan spelen op die pc naast photoshop?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier toch al diverse keren gepost dat DIT:

linkjes naar winkelmandjes zijn niet toegestaan, zie ook DAA beleid :).

mijn lijstje is welke is afgeleid van jullie eigen Best Buy november 2015!

Zoals ook al DIVERSE malen aangegeven gewoon een alrounder die enkele jaren meegaat. Dus niet dat ie over 2 jaar geen spel meer speelt

[ Voor 29% gewijzigd door br00ky op 14-11-2015 14:39 ]

• Arunia
  • Nu online
Ziet er prima uit.
Zou alleen geen Z Moederbord maar een H of een B.
Bequiet hoeft niet noodzakelijk stiller te zijn, maar is gewoon een goede keuze.

Maar hou er hier rekening mee dat we dit ook maar voor de lol doen.
Het is niet altijd een zekerheid dat je een bevredigend antwoord krijgt.
En sneren maken zorgt er alleen maar voor dat je zonder antwoord blijft.

Welke spellen wil je spelen? Want anders zou een 980 of een 960 een betere keuze zijn.
Welke resolutie wil je gebruiken?
Dat maakt dan ook nog uit.

[ Voor 55% gewijzigd door Arunia op 14-11-2015 14:41 ]

Verwijderd

Volgens mij kun je beter aankoopadvies vragen op het Libelle-forum.

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-11 23:14
Dit is een lijstje die ik nog heb en perfect voldoet aan jouw eisen. Misschien moet je een onderdeel vervangen zodat je het allemaal bij 1 winkel kan bestellen en daar laten assembleren, maar dat kan je zelf (of misschien met help van tweakers) uitzoeken.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 191,95€ 191,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,-€ 82,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 357,95€ 357,95
1Cooler Master Silencio 352€ 58,95€ 58,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 73,50€ 73,50
1Crucial BX200 480GB€ 134,95€ 134,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 968,15

• Zenix

Zenix

BOE!

d22wth schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:09:
@Zenix de door jou benoemde PSU's zijn wel een stuk duurder, en opnieuw, de goedkoopste webshops hebben een leverdatum van 12+ dagen...
Ja maar wel een stuk beter, op een voeding hoeft niet bespaard te worden als je zo'n budget hebt als de TS.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:58:
ok. Ik heb nu deze:

Is dit een goede '' alrounder' of niet? bv heeft 16 GB nut of ga ik dan niet merken en kan ik beter 8 GB nemen?

Ik vind stilte belangrijk dus ik ga voor een 'Be quiet' cooler. De kast vind ik mooi vooral de goed berijkbare USD en koptelefoon aansluitingen bovenin
Zoals al eerder aangegeven in eerdere posts. Kijk naar DAA beleid, als wij niet weten wat je met je computer gaat doen kunnen we je niet optimaal adviseren.

Over die PC 2x8GB DDR4 is beter dan 2x2x4GB DDR4 wat je nu hebt in je winkelmandje. Anders kan je niet upgraden naar 32GB in de toekomst.

[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 14-11-2015 16:05 ]

• Centelte
Zenix schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:03:
[...]

Zoals al eerder aangegeven in eerdere posts. Kijk naar DAA beleid, als wij niet weten wat je met je computer gaat doen kunnen we je niet optimaal adviseren.

Over die PC 2x8GB DDR4 is beter dan 2x2x4GB DDR4 wat je nu hebt in je winkelmandje. Anders kan je niet upgraden naar 32GB in de toekomst.
Zowel 16 gb als 32 gb is overdreven voor de eisen. Imo kan hij het beste gaan voor 2x4 en als het echt nodig is kan hij later overstappen op 16 gb.

• Zenix

Zenix

BOE!

Budgetguy schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:05:
[...]

Zowel 16 gb als 32 gb is overdreven voor de eisen. Imo kan hij het beste gaan voor 2x4 en als het echt nodig is kan hij later overstappen op 16 gb.
Dat sowieso, maar we weten nog steeds niet precies wat hij met zijn computer doet behalve dat hij af en toe er een spelletje mee speelt en niet al te hoge eisen heeft.

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:01
Slotje?

• Centelte
Zenix schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:06:
[...]

Dat sowieso, maar we weten nog steeds niet precies wat hij met zijn computer doet behalve dat hij af en toe er een spelletje mee speelt en niet al te hoge eisen heeft.
Ja waarschijnlijk voldoet een 500-600 pc prima aan zijn eisen.

• Arny III
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-11 12:13
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:58:
ok. Ik heb nu deze:

Meer dan prima systeem
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:05:
Sorry hoor dat IK sarcastisch reageer maar dit *IS* dus de PC uit mijn link! Maar Azerty had hier allemaal aanmerkingen op (Ik kom beter dat en dat kopen) en op de vraag 'Hoezo beveelt u dat aan?' wacht ik al een week op antwoord inclusief niet nagekomen terugbelafspraken!

'Bedankt' voor de adviesen hier! Ik ga wel voor een kant en klare PC. Ik had deze vorige week al in huis kunnen hebben dus nogmaal ´bedankt hoor´ voor ´hulp´
Snap je frustratie wel, maar advies kun je beter hier inwinnen dan bij de verkoper. Lijkt me logisch toch. 8)7
Adviezen uit de BBG zijn gewoon uitstekend en betrouwbaar....die 10.000 goed bedoelde meningen kun je dan laten als je daar geen zin aan hebt.
In de meerdere BBG's van 't afgelopen jaar kun je ook zien dat 8 GB RAM genoeg is voor 'n systeem van jouw wensen. Je kunt over 'n jaar of 2 altijd nog weer bijprikken, 's nu echt nog niet nodig.
En met die GTX heb je gewoon 'n dikke kaart, meeste games op high of ultra settings
http://tweakers.net/benchdb/testcombo/4166 (...je hoeft hier natuurlijk niet naar te kijken... :O )

Veel plezier met je nieuwe systeem.

Verwijderd

http://shop.sww.nl/sww-ma...er-2015-tweakers-net.html
Bestellen met standaardopties en niet meer over nadenken.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
Heb je teveel geld? Koop een kant en klaar systeem. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker ;)

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hmm, als webshop de systemen uit de Tweakers BBG als kant-en-klaar verkopen. Dat is eigenlijk best wel een briljant idee.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:05:
Wat is dit precies voor vage instelling? Je blijft maar linken naar winkelmandjes van Azerty, lees nou even het DAA beleid topic door en maak een Tweakers wenslijst.

Hier zitten allemaal techliefhebbers die jou gratis advies geven in hun vrije tijd...
Maar als jij liever een kant-en-klare pc haalt dan houd ik je niet tegen, maar het is zonde van je geld :')

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
Compizfox schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:55:
[...]

Hmm, als webshop de systemen uit de Tweakers BBG als kant-en-klaar verkopen. Dat is eigenlijk best wel een briljant idee.
4Launch doet dit ook al een tijdje! :)

Best slim inderdaad :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
jimz93 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:39:
[...]

Dan zou ik eerder bij 4launch bestellen dan die rare webshop :p.

• d22wth

d22wth

Blauwmaceje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:41:
[...]

Dan zou ik eerder bij 4launch bestellen dan die rare webshop :p.
Megekko doet dit volgens mij ook!

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
d22wth schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:55:
[...]

Megekko doet dit volgens mij ook!
Niet erg origineel dus ;)

• d22wth

d22wth

Nee niet erg :(

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
jimz93 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:39:
[...]

Bij beide sites moet je alsnog extra geld betalen wil je het geassembleerd hebben.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
Aslanboy1905 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:40:
[...]

Bij beide sites moet je alsnog extra geld betalen wil je het geassembleerd hebben.
Nog altijd voor de gemiddelde consument zéér de moeite waard.
Scheelt je ook weer wat uren knutselen + uitzoeken ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Verwijderd

Jammer alleen dat je bij 4Launch en Megekko de systemen net als op op SWW kan upgraden

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
jimz93 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:50:
[...]

Nog altijd voor de gemiddelde consument zéér de moeite waard.
Scheelt je ook weer wat uren knutselen + uitzoeken ;)
Uiteraard maar zo zijn er nog veel andere sites die je build assembleren en dan is zo een tweakers bbg build op een site zoals 4launch niet zo echt interresant. Kwestie van alles zelf in de winkelwagen zetten.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok hoe is zoiets?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 327,95€ 327,95
1Asus Z170M-PLUS€ 116,95€ 116,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,-€ 358,-
1be quiet! Silent Base 600 Zwart/Zilver€ 92,95€ 92,95
2Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 101,90
1be quiet! System Power 7 600W€ 73,95€ 73,95
1Crucial BX100 500GB€ 162,59€ 162,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.234,29

Wat is ermee wil blijf ik een lastige vraag vinden. Hij moet gewoon snel zijn, veel schermen en programma's tegelijk draaien. Ik wil er games op kunnen spelen en foto bewerking en evt wat lichte videobewerking.

Ben wel ruim boven budget nu. Maarja een I7 is toch een upgrade van I5. En een beetje extra geheugen zal vast ook geen kwaad kunnen.

Of is dit echt een onzin build?

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:02:
Ok ok hoe is zoiets?

#ProductPrijsSubtotaal
2Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 50,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,34

Wat is ermee wil blijf ik een lastige vraag vinden. Hij moet gewoon snel zijn, veel schermen en programma's tegelijk draaien. Ik wil er games op kunnen spelen en foto bewerking en evt wat lichte videobewerking.

Ben wel ruim boven budget nu. Maarja een I7 is toch een upgrade van I5. En een beetje extra geheugen zal vast ook geen kwaad kunnen.

i7 is wel een beetje onzin voor je ja. Daarom zijn die Best Buy Guides zo handig, het zijn niet alleen lijstjes, maar ze zeggen er ook bij waarom ze een i5 kiezen bij het gamesysteem, en dat die meer dan snel genoeg daarvoor is, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Misschien een beetje mijn hebberigheid. Als ik lees wat nu het verschil is tussen de I7 en I5 is de I7 weer net ff nieuwer en sneller. En dan denk ik ben ik voor die 130 dat niet beter future proof?

Maar jij denkt geen zin beter de I5?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook nog een nieuwe windows licentie nodig? Ik heb een Win 7 licentie bij mijn huidige computer. Deze gaat straks bij het vuilnis en dat zou ik de Win 7 licentie dus weer 'vrijhebben' om op de nieuwe PC te zetten. Zal wel 1 of 2 daagjes tegelijk actief zijn ivm overzetten alle bestanden enzo.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, wat is "gewoon snel"? Als het slechts om office-taken gaat, kun je prima uit met een PC van €300 (met SSD). In dat gebruik ga je dan namelijk het verschil met een PC van €1000 gewoon niet merken.

Daarom is het belangrijk om te weten wat je ermee wilt doen. Wat voor een games wil je erop gaan spelen, bijvoorbeeld?

Als dit echt zware games van de laatste jaren zijn (Battlefield 4, The Witcher 3, Fallout 4, om maar wat te noemen) dan is een videokaart van dat kaliber op z'n plaats. Gaat het echter om veel minder grafisch intensievere games, dan heb je niet zo'n dikke videokaart nodig.

Je zou overigens nog kunnen overwegen om te de 970 te vervangen door een R9 390. Die is een tientje duurder maar wel iets sneller, en zeker de 8 GB VRAM (in plaats van '3.5 GB') helpt veel met de performance op hogere resoluties.

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:09:
Ja. Misschien een beetje mijn hebberigheid. Als ik lees wat nu het verschil is tussen de I7 en I5 is de I7 weer net ff nieuwer en sneller. En dan denk ik ben ik voor die 130 dat niet beter future proof?

Maar jij denkt geen zin beter de I5?
Een i7 is niet nieuwer, het is alleen een 'serie hoger'. Het voornaamste verschil tussen de i5 en de i7 is dat de i7 hyper-threading heeft, en daar heb je in games toch vrijwel niets aan. Vandaar dat er voor gaming-PCs bijna altijd voor i5s gekozen wordt.

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 10:36

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Compizfox schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:42:
[...]

Een i7 is niet nieuwer, het is alleen een 'serie hoger'. Het voornaamste verschil tussen de i5 en de i7 is dat de i7 hyper-threading heeft, en daar heb je in games toch vrijwel niets aan. Vandaar dat er voor gaming-PCs bijna altijd voor i5s gekozen wordt.
TS wil videobewerking en fotobewerking. Ik zou van harte de i7 aanraden.

@TS: Ik denk dat je ergens een keer de knoop moet hakken in plaats van tot op de cent alles af te wegen. Alles heeft voor een nadelen. Ga voor een set die jou over het algemeen aanstaat bij een budget waar je een comfortabel gevoel bij hebt.

Als dat 1000€ is moet je gewoon niet oprekken. Dat gaat met stukjes en beetjes tegelijk en voor je het weinig eindig je met een 980ti in je PC (zie mijn huidige build... :D ).

Toegegeven, je moet je goed oriënteren. Maar ergens houdt het op en moet je een keuze maken. 1000 posts, 1000 andere meningen. De basis blijft hetzelfde.

- Neem 16 GB RAM. Het is zonde om het niet te hebben als je gaat beeldbewerken
- Kies voor een SSD, met een HDD als opslagschijf.
- Kies een i7 CPU vanwege de foto en videobewerking
- Kies een redelijke videokaart. GeForce 970 (zuiniger) of AMD R9 390 of hoger (meer RAM).

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
Je hebt een hoop stuk tekst weggelaten met alle vragen.
DAA beleid
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?

• Zenix

Zenix

BOE!

Point.Flare schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:52:
[...]

TS wil videobewerking en fotobewerking. Ik zou van harte de i7 aanraden.

@TS: Ik denk dat je ergens een keer de knoop moet hakken in plaats van tot op de cent alles af te wegen. Alles heeft voor een nadelen. Ga voor een set die jou over het algemeen aanstaat bij een budget waar je een comfortabel gevoel bij hebt.

Als dat 1000€ is moet je gewoon niet oprekken. Dat gaat met stukjes en beetjes tegelijk en voor je het weinig eindig je met een 980ti in je PC (zie mijn huidige build... :D ).

Toegegeven, je moet je goed oriënteren. Maar ergens houdt het op en moet je een keuze maken. 1000 posts, 1000 andere meningen. De basis blijft hetzelfde.

- Neem 16 GB RAM. Het is zonde om het niet te hebben als je gaat beeldbewerken
- Kies voor een SSD, met een HDD als opslagschijf.
- Kies een i7 CPU vanwege de foto en videobewerking
- Kies een redelijke videokaart. GeForce 970 (zuiniger) of AMD R9 390 of hoger (meer RAM).
Hij wil iets van videobewerking doen en geluidsbewerking, gezien de vage termen die hier worden gebruikt heeft hij niet echt een idee wat hij echt wilt doen. Dus om te stellen dat hij dat allemaal nodig heeft? Waarom die 16GB doen? Je toch gewoon 8GB upgraden? SSD is voor elk systeem handig. Ik denk niet dat een i7 nodig is als een beetje gaat videobewerken of fotobewerken, tenzij je er echt veel mee bezig bent. In beiden gevallen is een scherm van een paar honderd euro ook belangrijk.
Ketho schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:55:
Je hebt een hoop stuk tekst weggelaten met alle vragen.
DAA beleid

[...]
Dat hebben anderen ook al paar keer gezegd, maar TS wilt niet luisteren.
Ok ok hoe is zoiets?

#ProductPrijsSubtotaal
2Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 101,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.234,29

Heb je mijn berichten überhaupt gelezen? Vooral het stuk over het geheugen is belangrijk.
Daarnaast is in dit topic al 3 a 5 keer benoemd dat je TS niet aan DAA beleid voldoet en dat je we je daardoor niet optimaal kunnen helpen.

Gezien je eisen is een basis gamesysteem uit de BBG voldoende. Pak die en je bent klaar.
Ik ben professioneel IT'er zoals velen hier en draai virtuele machines en ben een fervent gamer, met maar 8GB en een i5..

[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 16-11-2015 18:53 ]

Pagina: 1