Probleem wifi Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-02 04:37
Ik heb het probleem met wifi dat op mijn telefoon sommige apps niet laden en sommige wel. Ik heb een LG G4 met android 5.1. Bijvoorbeeld de nu.nl app laad wel gewoon data maar spotify en de play store niet. De apps die niet op wifi laden, laden wel gewoon op 4G. Iemand enig idee wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen?

Ik heb de Horizon mediabox van Ziggo maar mijn internet loopt volledig via een aparte router, ook van Ziggo, de Technicolor TC7200.U ik heb geen instellingen verandert en de wifi loopt via 2.4GHz

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

Nox

Noxiuz

Simpelste oplossing is dat ding bridge modus en een eigen router erachter. Al moet ik zeggen dat de technicolours mij niet bekend zijn om wifi problemen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
WvH99 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:36:
Ik heb het probleem met wifi dat op mijn telefoon sommige apps niet laden en sommige wel. Ik heb een LG G4 met android 5.1. Bijvoorbeeld de nu.nl app laad wel gewoon data maar spotify en de play store niet. De apps die niet op wifi laden, laden wel gewoon op 4G. Iemand enig idee wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen?

Ik heb de Horizon mediabox van Ziggo maar mijn internet loopt volledig via een aparte router, ook van Ziggo, de Technicolor TC7200.U ik heb geen instellingen verandert en de wifi loopt via 2.4GHz

Alvast bedankt,
Er is geen optie in het modem die zegt: WvH99 mag wel die app openen maar niet die app, anders zou heel Nederland met een technicolor TC7200 dat probleem hebben natuurlijk.
Heb je dit probleem alleen op je LG G4 of ook op andere telefoons / tablets / laptops in het huishouden?

Makkelijk uit te sluiten vind ik persoonlijk, heb je dit alleen op je G4 ( waar ik wel sterk het vermoeden van heb ;) ) dan zal er iets in je telefoon niet lekker werken, even een harde reboot?
Werken die beruchte apps ook niet op je tablet / telefoon van een ander dan zou ik even een hard reset op het modem doen ( tanden stoker in dat gaatje achterin het modem steken voor ong 10-15 sec )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
NoxiuZ schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:55:
Simpelste oplossing is dat ding bridge modus en een eigen router erachter. Al moet ik zeggen dat de technicolours mij niet bekend zijn om wifi problemen.
Moa eerder de omslachtigste oplossing die vaker nog geld kost ook ( nieuwe router kopen ).

Zelfde als zeggen: ja mijn auto rijd niet soepel.. krijg je als reactie van de garage: ach gewoon een nieuwe auto kopen is de simpelste oplossing.

In mijn ogen niet echt een oplossing maar goed, bridge modus en routers kopen is iets wat de laatste tijd alleen maar gezegd wordt op tweakers helaas. Terwijl dat lang niet altijd de enige oplossing is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38

D4NG3R

kiwi

:)

Euh. Eerder "Mijn zomerbanden slippen in de sneeuw" > Dan koop je winterbanden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:00
JeroenC schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:03:
[...]

In mijn ogen niet echt een oplossing maar goed, bridge modus en routers kopen is iets wat de laatste tijd alleen maar gezegd wordt op tweakers helaas. Terwijl dat lang niet altijd de enige oplossing is..
Toch is het wel het beste, de kwaliteit van een fatsoenlijke router is niet te vergelijken met wat je van de provider krijgt...doe jezelf een plezier en gun jezelf het genot van een fatsoenlijke router

Bespaard je een hoop ergernis, irritatie en wachttijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:53

page404

Website says no

nooberke schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:06:
[...]

Toch is het wel het beste, de kwaliteit van een fatsoenlijke router is niet te vergelijken met wat je van de provider krijgt...doe jezelf een plezier en gun jezelf het genot van een fatsoenlijke router

Die Technicolors zijn helemaal niet zo slecht anders. En aangezien het er op lijkt dat het probleem niet in de router zit vind ik het ook een totaal verkeerd advies.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:00
page404 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:11:
[...]

Die Technicolors zijn helemaal niet zo slecht anders. En aangezien het er op lijkt dat het probleem niet in de router zit vind ik het ook een totaal verkeerd advies.
Verwar je niet de TC7210 met de TC7200

Wat ik zo voorstellen aan TS is om eerst eventjes een ander wifi netwerk te proberen...ben je er zo achter of het aan het wifi netwerk te wijten is of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
nooberke schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:06:
[...]

Maar waarom een nieuwe router kopen????? Waarom is dat jou conclusie nav zijn klacht?
Ik heb die werkelijk waar nog nooit eerder gehoord. Ik heb zelf ook een eigen router achter de ubee staan, maar lang niet om deze reden...
Hij heeft problemen met een paar apps, indien die wel werken op andere apparaten dan heeft een router kopen geen nut, komt hij thuis van een koude kermis. Is dat wat jij wilt?

De topic starter ervaart een probleem, en jou advies is hoog waarschijnlijk de oplossing helemaal niet. Leuk als je 50-200 euro uitgeeft op advies van een tweaker terwijl dat de oplossing niet is. |:( 8)7

Volg eerst graag mijn advies op voordat je een x aantal euro's gaat uitgeven zonder resultaat :)

Simpel voorbeeld: mijn pc komt niet goed het internet op, de pc van mijn vriendin wel. Dan zou de advies van sommige tweakers zijn: ja je moet ook niet de modem/router van de provider gebruiken maar je moet gewoon een nieuwe router kopen.
Nieuwe router, damn nog kom ik amper het internet op, duh want er is duidelijk iets mis met mijn pc...

Nu weet ik natuurlijk niet 100% zeker dat het probleem zich voor doet op de tel, maar daar is makkelijk achter te komen door op hetzelfde netwerk een ander apparaat te proberen. Dus even je vrouw of ouders lief aan kijken, kost een stuk minder ( niks namelijk ) en ze zijn blij dat jij ze even lief aangekeken hebt, win-win :D

[ Voor 23% gewijzigd door LopendeVogel op 06-11-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:42

swv

Gebruik je de (standaard) Ziggo DNS? Probeer eens de DNS op jouw G4of in de router te veranderen naar die van bijvoorbeeld Google primair 8.8.8.8 en secundair 8.8.4.4. De DNS servers van Ziggo zijn de laatste weken echt brak merk ik. Bij mij werkt juist de communicatie met Apple diensten niet of slecht en merkte dat ook bij willekeurige websites en andere DNS instellen heeft geholpen :) Hopelijk helpt dit want dan is het voor mij ook een bevestiging.

[ Voor 16% gewijzigd door swv op 06-11-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
JeroenC schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:01:
[...]

Er is geen optie in het modem die zegt: WvH99 mag wel die app openen maar niet die app, anders zou heel Nederland met een technicolor TC7200 dat probleem hebben natuurlijk.
Heb je dit probleem alleen op je LG G4 of ook op andere telefoons / tablets / laptops in het huishouden?

Makkelijk uit te sluiten vind ik persoonlijk, heb je dit alleen op je G4 ( waar ik wel sterk het vermoeden van heb ;) ) dan zal er iets in je telefoon niet lekker werken, even een harde reboot?
Werken die beruchte apps ook niet op je tablet / telefoon van een ander dan zou ik even een hard reset op het modem doen ( tanden stoker in dat gaatje achterin het modem steken voor ong 10-15 sec )
Ik heb het probleem ook op een ipad, die wil sinds ziggo hier in huis is een reservekopie meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
Een wifi extender krijgt trouwens hier in huis krijgt wel verbinding met de router maar ook geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
sww89 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:07:
Gebruik je de (standaard) Ziggo DNS? Probeer eens de DNS op jouw G4of in de router te veranderen naar die van bijvoorbeeld Google primair 8.8.8.8 en secundair 8.8.4.4. De DNS servers van Ziggo zijn de laatste weken echt brak merk ik. Bij mij werkt juist de communicatie met Apple diensten niet of slecht en merkte dat ook bij willekeurige websites en andere DNS instellen heeft geholpen :) Hopelijk helpt dit want dan is het voor mij ook een bevestiging.
Bedankt voor je hulp maar de DNS veranderen op mijn G4 werkt niet en ik weet niet waar je die kunt veranderen in de web interface van de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
nooberke schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:13:
[...]

Verwar je niet de TC7210 met de TC7200

Wat ik zo voorstellen aan TS is om eerst eventjes een ander wifi netwerk te proberen...ben je er zo achter of het aan het wifi netwerk te wijten is of niet ;)
Via andere wifi netwerken werkt alles perfect. Ik weet dat het aan mijn router ligt maar geen idee wat het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ga anders eens wat dieper troubleshooten. Op welk IP probeert hij die diensten (Spotify, Play Store) te bereiken? Kun je bijv dat IP pingen of traceroute erheen doen? Wat zie je op een ander apparaat dat dat probleem niet heeft?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

JeroenC schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:03:
[...]

Moa eerder de omslachtigste oplossing die vaker nog geld kost ook ( nieuwe router kopen ).

Zelfde als zeggen: ja mijn auto rijd niet soepel.. krijg je als reactie van de garage: ach gewoon een nieuwe auto kopen is de simpelste oplossing.

Hoezo geen oplossing? Omdat je een paar tientjes aan een router moet uitgeven? Je kan die router zelf volledig beheren en daarnaast heb je de mogelijkheid het ding buiten de meterkast te plaatsen. Win-win-win zou ik zeggen. Ziggo levert jou Internet en gratis een Wifiding wat er gewoon om bekend staat veel problemen te hebben.

Zet je modem eens in bridge en kijk eens of dat beter werkt, kan je alleen bekabeld Internet gebruiken ofc.

Voor die problemen dat je geen Internet hebt maar wel verbinding hebt met de router, krijg je wel een IP-adres? Kan je pingen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4?

En nu we het toch over Ziggo hebben, wat geven zij aan? (en de edit-knop is hier ook aanwezig, hoef je geen 4 posts aan te maken :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 07-11-2015 01:16 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
NoxiuZ schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 01:16:
[...]

Hoezo geen oplossing? Omdat je een paar tientjes aan een router moet uitgeven? Je kan die router zelf volledig beheren en daarnaast heb je de mogelijkheid het ding buiten de meterkast te plaatsen. Win-win-win zou ik zeggen. Ziggo levert jou Internet en gratis een Wifiding wat er gewoon om bekend staat veel problemen te hebben.

Zet je modem eens in bridge en kijk eens of dat beter werkt, kan je alleen bekabeld Internet gebruiken ofc.

Voor die problemen dat je geen Internet hebt maar wel verbinding hebt met de router, krijg je wel een IP-adres? Kan je pingen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4?

En nu we het toch over Ziggo hebben, wat geven zij aan? (en de edit-knop is hier ook aanwezig, hoef je geen 4 posts aan te maken :P)
Weet jij überhaupt wat de klacht is van deze Tweaker?
Jij adviseert nu gewoonweg het modem in bridge te zetten en de lankabel in zijn LG flex smartphone te stoppen.
Niet gek dat mensen een router gaan adviseren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heb je alleen op wifi problemen? Of ook als je een computer/laptop op een netwerkkabel hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

JeroenC schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 07:53:
[...]

Weet jij überhaupt wat de klacht is van deze Tweaker?
Jij adviseert nu gewoonweg het modem in bridge te zetten en de lankabel in zijn LG flex smartphone te stoppen.
Niet gek dat mensen een router gaan adviseren toch?
Ja, gaat toch prima? Ik zie het probleem niet hoor...

Tuurlijk zal hij, als hij alleen met telefoon problemen heeft er iets tussen moeten zetten. Alleen kan je zo makkelijk kijken of het routermodem roet in het eten gooit of niet.

Download de app even van deze website rn je ziet al snel waar problemen optreden:
http://netalyzr.icsi.berkeley.edu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
Sulaine schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:13:
Heb je alleen op wifi problemen? Of ook als je een computer/laptop op een netwerkkabel hebt aangesloten?
Alleen wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
WvH99 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:03:
[...]

Ik heb het probleem ook op een ipad, die wil sinds ziggo hier in huis is een reservekopie meer maken.
Nee HET probleem is dat bepaalde apps niet draaien op je LG android telefoon, dat is weer iets anders dan een reserve kopie van een iPad die op ios draait.

Een vreemde vraag: heb je deze problemen ook indien je dicht bij je modem/router staat en dus goed bereik hebt?
Naar mijn weten is de nu.nl app niet echt een app maar gewoon een soort snelkoppeling naar hun website, dat steekt dus anders in elkaar dan een echte app zoals de playstore.
Indien mijn wifi slecht is kan ik ook bepaalde apps amper opgestart krijgen (vereist vermoedelijk een stabiele en goede verbinding)

Heb je al een hard-reset uitgevoerd op het modem door een tandenstoker/paperclip te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
Ik ben helemaal klaar met deze router. Als ik een nieuwe koop is de TP-Link Archer C7 V2 een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Ja dat is wel een goede.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:27
Ik zie dat je er inmiddels klaar mee bent, maar ik herken de issues volledig. Heb je het ook op een tablet/laptop, bij bepaalde websites? (I'm looking at you, nu.nl!)

Ik ben hier sinds kort ook naar oud-UPC Ziggo verhuisd, en zit al anderhalve week in de troubleshooting, voor exact dit probleem. Inmiddels al boel dingen uitgesloten, maar ook al dingen bevestigd. Volgens mij is het een IPv4 vs IPv6 probleem, namelijk. Als ik dingen op IPv4 forceer werkt alles prima, maar al m'n IPv6 packets worden consequent gedropt. Nu tijdelijk een IPv4-only router draaien, geen enkel probleem meer. Geen idee wat er gebeurt als je een IPv6-ready router aansluit. Ik gok dat het wel zou werken, zolang die het probleem spot en alles gelijk naar IPv4 schakelt...

Ik heb maandag een terugbelafspraak met Ziggo, waar ik met medewerker verder ga kijken - het lijkt er vooralsnog op dat de Technicolor denkt dat er een IPv6 adres is, maar dit er stiekem niet is, waardoor hij eerst steeds de 15-seconden time-out moet afwachten, om dan alsnog IPv4 te pakken (met dank aan de Tweakers in het grote IPv6 verhaal-topic).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

WvH99 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:06:
[...]

Bedankt voor je hulp maar de DNS veranderen op mijn G4 werkt niet en ik weet niet waar je die kunt veranderen in de web interface van de router
Jammer.
WvH99 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:35:
Ik ben helemaal klaar met deze router. Als ik een nieuwe koop is de TP-Link Archer C7 V2 een goede optie?
Horizonbox was drama dus toen is hier thuis ook een TC7200 bijgekomen om de router functies van Horizon te omzeilen. Nadeeltje van de TC7200 is dat er niet tegelijk 2.4 en 5 GHz mogelijk is, dus toen zonder problemen in bridgemodus gezet, en een oude Netgear WNDR3700 gebruikt. Niet tevreden meer over die oude router dus toen vervangen voor een Asus AC87U. Die router was te nieuw dus heeft/had veel kinderziektes waardoor ik nooit echt een stabiel netwerk heb gehad. In mijn zoektocht naar een router die zich wel bewezen heeft kwam ik uit op de Netgear R7000, maar de TP-Link Archer C7 V2 kwam ik ook regelmatig tegen als zeer goede router voor zijn geld. Lijkt mij dan ook geen slechte keuze. Plus dat jij dan ook kan genieten van 2.4 én 5 GHz :)

Het vervelende van de TC7200 is dat ie een Wi-Fi netwerk blijft uitzenden ook al zit ie in bridgemodus. Je kan Wi-Fi wel uitschakelen maar na de eerst volgende Ziggo update voor die router (lees: restart) staat Wi-Fi weer aan |:( Nu ik het er over heb ben ik gaan controleren en stond ie weer aan. Heb nu dus weer de boel uitgeschakeld en afgemeld voor Ziggo hotspots. Geen idee of het een bug is of met Ziggo hotspots te maken heeft, maar let er dan even op dat je voor de TC7200 voor de zekerheid een andere SSID invoert of gebruikt tov de TP-Link, zodat jouw apparaten nooit in conflict komen met de TC7200 en TP-Link. Als je die gaat kopen tenminste :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Ik heb ook last van slechte Ziggo wifi. Zwart modem in ieder geval (volgens mij een Ubee?)

Volgens mij ligt het er hier aan dat er gewoon teveel WiFi netwerken door elkaar heen lopen. de 2.4ghz band is gewoon overvol.

Krijg woensdag KPN Glasvezel en hopelijk gaat het dan beter (voornamelijk omdat die ook 5ghz uitstuurt)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Night89 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:33:
Ik heb ook last van slechte Ziggo wifi. Zwart modem in ieder geval (volgens mij een Ubee?)

Volgens mij ligt het er hier aan dat er gewoon teveel WiFi netwerken door elkaar heen lopen. de 2.4ghz band is gewoon overvol.

Krijg woensdag KPN Glasvezel en hopelijk gaat het dan beter (voornamelijk omdat die ook 5ghz uitstuurt)
Hmm vrijwel alle modems zijn zwart ( of zo donker blauw dat het zwart lijkt ).

Kan jij niet 2.4 + 5ghz in dual band aanzetten op je modem? Of indien jou apparaten het ondersteunen alleen 5ghz aan zetten?

Een kennis van mij die werkt voor KPN Glasvezel en zegt dat ze dezelfde klachten binnen krijgen over wifi als bij ziggo. Veel KPN klanten zouden volgens hem overstappen naar Ziggo wegens de wifi problemen bij KPN.
Uiteraard ligt dit niet helemaal niet aan de provider maar goed.

Enige goede oplossingen voor wifi problemen zijn (indien het kanaal aanpassen geen verschil maakt wegens de drukte om je heen):
Een eigen router met sterk wifi signaal
5Ghz aangooien, liefst in dual band omdat nog veel apparaten alleen met 2.4ghz werken. De ubee kan je ook gewoon op 5Ghz zetten, net als de voorloper ( technicolor 7200)

Let met het kanaal aanpassen wel op:
Stel je pakt kanaal 6, dan neemt die ook plek in op kanaal 5 en 7 met als middelpunt kanaal 6.
Stel 5 of 7 is heel druk waarvan 6 wel meevalt dan zul je ook weer problemen krijgen.

Indien alles gewoon ''overvol'' is dan rest alleen nog 5ghz of een eigen sterke router, maar goed de buren zullen je gaan haten omdat je hun wifi weer aan de kant duwt.

Stel, je woont in een rijtjes huis / half vrijstaande woning. Overleg met je buren, dat heb ik zelf ook gedaan.
Doordat de buren er geen verstand van hebben heb ik de linker op kanaal 3 gezet, die rechts van me op 9 en ik sta op 6. Uiteraard kan ik zo niet de hele straat afgaan maar dat is een buurvriendelijke oplossing waarmee je jezelf ook helpt, win-win.

Wifi is gewoonweg ''shit'' indien je in een drukke wifi omgeving zit.

[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 07-11-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

JeroenC schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:39:
[...]

Hmm vrijwel alle modems zijn zwart ( of zo donker blauw dat het zwart lijkt ).

Kan jij niet 2.4 + 5ghz in dual band aanzetten op je modem? Of indien jou apparaten het ondersteunen alleen 5ghz aan zetten?

Een kennis van mij die werkt voor KPN Glasvezel en zegt dat ze dezelfde klachten binnen krijgen over wifi als bij ziggo. Veel KPN klanten zouden volgens hem overstappen naar Ziggo wegens de wifi problemen bij KPN.
Uiteraard ligt dit niet helemaal niet aan de provider maar goed.

Enige goede oplossingen voor wifi problemen zijn (indien het kanaal aanpassen geen verschil maakt wegens de drukte om je heen):
Een eigen router met sterk wifi signaal
5Ghz aangooien, liefst in dual band omdat nog veel apparaten alleen met 2.4ghz werken. De ubee kan je ook gewoon op 5Ghz zetten, net als de voorloper ( technicolor 7200)

Let met het kanaal aanpassen wel op:
Stel je pakt kanaal 6, dan neemt die ook plek in op kanaal 5 en 7 met als middelpunt kanaal 6.
Stel 5 of 7 is heel druk waarvan 6 wel meevalt dan zul je ook weer problemen krijgen.

Indien alles gewoon ''overvol'' is dan rest alleen nog 5ghz of een eigen sterke router, maar goed de buren zullen je gaan haten omdat je hun wifi weer aan de kant duwt.

Wifi is gewoonweg ''shit'' indien je in een drukke wifi omgeving zit.
Dat weten de buren dan weer niet ;)

Maar inderdaad 5ghz zou het oplossen. volgens mij kan dit modem niet dual-band tegelijk uitzenden. en er zijn inderdaad nog wat 2.4ghz apparaten hier in gebruik dus dat kan ook niet :)

Aparte Router is inderdaad ook een oplossing, maar dat proberen we wel als het KPN modem ook niet het beoogde resultaat geeft. we gingen er sowieso naartoe (Glasvezel :*) )

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/mdtekv7op/Screenshot_2015_11_07_11_46_31.png

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
sww89 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:29:

Het vervelende van de TC7200 is dat ie een Wi-Fi netwerk blijft uitzenden ook al zit ie in bridgemodus.
Tot zover heb ik eigenlijk de bridge modus uberhaubt niet aan de praat gekregen, stiekem. Als je die selecteert start ie, in mijn ervaring, ofwel opnieuw op met de router mode instellingen weer terug, ofwel, soms, in bridge modus, om vervolgens "Network Access Denied" te roepen en helemaal niks meer te willen. In combinatie met de spartaanse instellings-mogelijkheden en dit IPv4/6 probleem wordt ik steeds meer geneigd even af te wachten tot er iets nieuws geleverd kan worden, en het mormel dan heel erg per ongeluk kortsluiting te laten ervaren o.i.d.

Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 00:06
Probeer je beveiliging eens te veranderen. Sommige devices hebben wel eens problemen met WPA2-AES of juist WPA-TKIP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Twam schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:45:
[...]

Tot zover heb ik eigenlijk de bridge modus uberhaubt niet aan de praat gekregen, stiekem. Als je die selecteert start ie, in mijn ervaring, ofwel opnieuw op met de router mode instellingen weer terug, ofwel, soms, in bridge modus, om vervolgens "Network Access Denied" te roepen en helemaal niks meer te willen. In combinatie met de spartaanse instellings-mogelijkheden en dit IPv4/6 probleem wordt ik steeds meer geneigd even af te wachten tot er iets nieuws geleverd kan worden, en het mormel dan heel erg per ongeluk kortsluiting te laten ervaren o.i.d.

Maar dat terzijde.
Laat ik zeggen dat onder systeem > switch mode > op bridge staat voor al een tiental maanden ondanks restarts etc. Tegenwoordig kan je (met nieuwere routers?) zelf de bridgemodus niet meer inschakelen en moet je bij de Ziggo klantenservice zijn. Maar bij die oude TC7200 uit het UPC tijdperk zou het geen probleem moeten zijn toch? Maarja ik blijf het een vaag ding vinden zoals ook uit mijn vorige verhaal blijkt. Ik heb in ieder geval mijn netwerk gescheiden van de TC7200 of bridgemodus nou werkt of niet. De TC7200 zit uit zichzelf op 192.168.100.x terwijl mijn netwerk met de Netgear R7000 als DHCP server gewoon werkt op 192.168.1.x. Gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
sww89 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:59:
[...]

Laat ik zeggen dat onder systeem > switch mode > op bridge staat voor al een tiental maanden ondanks restarts etc. Tegenwoordig kan je (met nieuwere routers?) zelf de bridgemodus niet meer inschakelen en moet je bij de Ziggo klantenservice zijn. Maar bij die oude TC7200 uit het UPC tijdperk zou het geen probleem moeten zijn toch? Maarja ik blijf het een vaag ding vinden zoals ook uit mijn vorige verhaal blijkt. Ik heb in ieder geval mijn netwerk gescheiden van de TC7200 of bridgemodus nou werkt of niet. De TC7200 zit uit zichzelf op 192.168.100.x terwijl mijn netwerk met de Netgear R7000 als DHCP server gewoon werkt op 192.168.1.x. Gaat prima :)
Hier het ubee modem bij mij (nog toe het meest recente model):

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1z5lrpv.png

Vanaf de helpdesk zien ze precies diezelfde opties normaal gesproken, ze loggen in op jou modem, of via het admin login die jij gebruikt of via hun eigen login ( stel jij hebt je wachtwoord aangepast ).

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 07-11-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
sww89 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:59:
[...]

Ik zal het maandag eens vragen, als ik ze toch spreek. Hier idd een "nieuwe" TC7200 staan, als nieuwe klant. Ik heb nu inderdaad tijdelijk ook diezelfde opstelling, maar dan met een oude Linksys uit 2007. Werkt prima, alleen traag op WiFi (alleen b/g).

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik wil weten hoe dat nou zit met die IPv4/6 issues, of dat echt aan de TC7200 ligt of niet. Als dat inderdaad zo blijkt te zijn ga ik gewoon heel fors pushen voor een Ubee of TC7210 - de een heeft normale bridge mode, de ander fatsoenlijk AC concurrent dual band.

Anders gaat er bij Ziggo in het algemeen iets mis met hun IPv6 implementatie, en dat zou natuurlijk sowieso gefixt moeten worden, dan. Helemaal omdat nu met de OP erbij duidelijk is dat het niet alleen bij mij voorkomt... En dan heb je natuurlijk het risico dat het net zo goed aanhoudt bij een nieuw router.

@JeroenC ik heb exact hetzelfde schermpje, maar hij springt steeds vanzelf terug naar Router Mode. Een beetje eigenwijs. Ik heb 'm 1 keer zover gekregen dat ie dat niet deed, maar toen was dat hele tabblad weg, kreeg ik Network Access Denied bij m'n status, en had ik uberhaubt geen internet meer. Dat was ook niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Twam schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:10:
[...]

Ik zal het maandag eens vragen, als ik ze toch spreek. Hier idd een "nieuwe" TC7200 staan, als nieuwe klant. Ik heb nu inderdaad tijdelijk ook diezelfde opstelling, maar dan met een oude Linksys uit 2007. Werkt prima, alleen traag op WiFi (alleen b/g).

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik wil weten hoe dat nou zit met die IPv4/6 issues, of dat echt aan de TC7200 ligt of niet. Als dat inderdaad zo blijkt te zijn ga ik gewoon heel fors pushen voor een Ubee of TC7210 - de een heeft normale bridge mode, de ander fatsoenlijk AC concurrent dual band.

Anders gaat er bij Ziggo in het algemeen iets mis met hun IPv6 implementatie, en dat zou natuurlijk sowieso gefixt moeten worden, dan. Helemaal omdat nu met de OP erbij duidelijk is dat het niet alleen bij mij voorkomt...

@JeroenC ik heb exact hetzelfde schermpje, maar hij springt steeds vanzelf terug naar Router Mode. Een beetje eigenwijs. Ik heb 'm 1 keer zover gekregen dat ie dat niet deed, maar toen was dat hele tabblad weg, kreeg ik Network Access Denied bij m'n status, en had ik uberhaubt geen internet meer. Dat was ook niet echt een oplossing.
Haha ja vreemd zeg, maar heb je ook weleens de fabriek instellingen toegepast? Dus of via je browser of dmv een tandenstoker erin te porren?

Ik heb namelijk weleens het probleem gehad zodra ik hem op bridge wilde zetten klapte die volledig eruit en kwam die niet meer online ( technicolor overigens ) na de reset was het opgelost (alsof de firmware niet juist geïnstalleerd was )
Ditzelfde heb ik ook weleens gehad met 5Ghz, zodra ik die aanzetten klapte me modem uit, ook opgelost met de reset.

Over de techni 7210, volgens mij kan je hoog of laag springen maar levert Ziggo ze nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 07-11-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
JeroenC schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:12:
[...]

Haha ja vreemd zeg, maar heb je ook weleens de fabriek instellingen toegepast? Dus of via je browser of dmv een tandenstoker erin porren?

Ik heb namelijk weleens het probleem gehad zodra ik hem op bridge wilde zetten klapte die volledig eruit en kwam die niet meer online ( technicolor overigens ) na de reset was het opgelost (alsof de firmware niet juist geïnstalleerd was )
Hehe, ja dat was het enige dat 'm weer online kreeg, uiteindelijk, maar daarna was het onderliggende probleem niet opgelost. Ik vind het tot nu toe maar een vreemd ding, in vergelijking met de Ubee 320b die ik gewend was. Die had dodgy WiFi, maar was verder wel voorspelbaar en stabiel. Veel meer functies ook, die, qua static IP enzo.

re: TC7210: Hm, interessant. Ik begreep uit het grote Ziggo-topic hiernaast dat er mensen zijn die die dingen hebben. Maar alleen in oud-Ziggo gebied... Maja, als ze ergens leverbaar zijn, zou er wellicht iets te regelen zijn. Maar ik zou anders ook best een Ubee of Cisco aandurven.

[ Voor 14% gewijzigd door Twam op 07-11-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

JeroenC schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:08:
[...]

Hier het ubee modem bij mij (nog toe het meest recente model):

[afbeelding]

Vanaf de helpdesk zien ze precies diezelfde opties normaal gesproken, ze loggen in op jou modem, of via het admin login die jij gebruikt of via hun eigen login ( stel jij hebt je wachtwoord aangepast ).
Ik ga alleen af op wat anderen zeggen hoor. Zie bijvoorbeeld
https://community.ziggo.n...ar-gedachtenkronkels-4295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
sww89 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:18:
[...]

Achja, wel vreemd dat ik tot nu toe met elk modem ( kom vanaf de cisco -> techni -> ubee ) het elke keer zelf op bridge kan zetten.
Op de technicolor na op het begin maar dat was vermoedelijk een firmware fout aangezien dat na de hard reset ook gewoon werkte.

Aangezien een losse router overkill was op mijn ubee en voor meer problemen / vertraging zorgde dan dat het me hielp staat die nu gewoon op de router modus en is mijn eigen router in de kast beland.
Maar daarvoor hebben ze allemaal altijd op bridge gestaan ( dankzij mijn eigen handelingen, heb nooit ziggo/upc hoeven te bellen voor dit soort instellingen )

[ Voor 25% gewijzigd door LopendeVogel op 07-11-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
sww89 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:18:
[...]

JeroenC schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:21:
[...]

Achja, wel vreemd dat ik tot nu toe met elk modem ( kom vanaf de cisco -> techni -> ubee ) het elke keer zelf op bridge kan zetten.
Op de technicolor na op het begin maar dat was vermoedelijk een firmware fout aangezien dat na de hard reset ook gewoon werkte.

Aangezien een losse router overkill was op mijn ubee en voor meer problemen / vertraging zorgde dan dat het me hielp staat die nu gewoon op de router modus en is mijn eigen router in de kast beland.
Maar daarvoor hebben ze allemaal altijd op bridge gestaan ( dankzij mijn eigen handelingen, heb nooit ziggo/upc hoeven te bellen voor dit soort instellingen )
Ik gok dat dit verschil vooral regionaal is: bij UPC kon/mocht je inderdaad zelf je apparatuur zelf in bridge mode gooien, geen probleem. Bij (Casema/)Ziggo heeft dit naar mijn beste weten nooit gekund, en moest je ze bellen. Dan vroegen ze je een beetje wat je plannen waren, om in te schatten of je dan niet jezelf in de problemen ging brengen, en dan deden ze het verder gewoon zonder enige problemen.

Het lijkt alleen dat ze nu post-fusie nog niet helemaal hebben besloten wat ze met dat stukje beleid willen :P Er zijn een paar punten waar oud-UPC en oud-Ziggo verschil maken, lijkt het, maar ik dacht tot nu toe dat dat vooral op tv-gebied was (decoders, smartcards, Horizon etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Twam schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:34:
[...]

[...]

Ik gok dat dit verschil vooral regionaal is: bij UPC kon/mocht je inderdaad zelf je apparatuur zelf in bridge mode gooien, geen probleem. Bij (Casema/)Ziggo heeft dit naar mijn beste weten nooit gekund, en moest je ze bellen. Dan vroegen ze je een beetje wat je plannen waren, om in te schatten of je dan niet jezelf in de problemen ging brengen, en dan deden ze het verder gewoon zonder enige problemen.

Het lijkt alleen dat ze nu post-fusie nog niet helemaal hebben besloten wat ze met dat stukje beleid willen :P Er zijn een paar punten waar oud-UPC en oud-Ziggo verschil maken, lijkt het, maar ik dacht tot nu toe dat dat vooral op tv-gebied was (decoders, smartcards, Horizon etc.).
ah kijk, ja ik heb het hier over het ''oud'' UPC gebied. Hoe dat bij @home (jaja die was er ook nog :D ) zit durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
of-topic? Tot de fusie hier in upc gebied: webmail werkte, dus zei de helpdesk, de mail server is bereikbaar, niet ons probleem. Jaja. Met een laptop en thunderbird op het ene adres alles kunnen maar 100m verderop kan je met een email pgm geen verbinding krijgen met de mail server. Verschil: een cisco modem of een technicolor modem/router. Die ook op andere netwerksegmenten uitkwamen, gezien de traceroutes. Achter de technicolor liep het ergens dood. Niet dat de helpdesk daar iets mee deed, webmail deed het dus alles was goed.
On-topic: de verbinding kan klaarblijkelijk protocol/poort afhankelijk wel of niet werken.

Of-Of-topic: +/-10jaar terug probeerde ik iemand te bellen via upc, lukte wekenlang niet. De helpdesk gebeld, bleek dat nummer onterecht als upcnummer in hun systemen te staan. Liep dus dood in hun 'centrale'. Nummer eruit, en ik kon het betreffende nummer weer bereiken.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
Ik ga binnenkort de netgear r7000 aanschaffen en kijk wel wat er gebeurd. Als het niet blijkt te werken stuur ik hem mooi weer terug en ga dan ziggo maar is bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Als het dan toch je telefoon blijkt te zijn gaat het je wel geld kosten eh...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
Jim423 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:18:
Als het dan toch je telefoon blijkt te zijn gaat het je wel geld kosten eh...
Ik denk niet dat het aan mijn telefoon ligt omdat mijn telefoon het wel perfect doet met andere wifi netwerken behalve die van mij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maiwufsiorn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-06 14:08
Night89 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:33:

Wat heeft glasvezel met wifi te maken??
Je bedoelt dat je van KPN een router geleverd krijgt die op 5 GHz werkt? Ik snap trouwens niet waarom al die providers kiezen voor het meeleveren van ondeugdelijke routers. Ze zijn zo veel te veel bezig met de problemen voor de muur. Zorg voor een goede internetverbinding en laat wifi aan de gebruikers over. Waarschijnlijk neemt het aantal support calls met 90 % af.
Hetzelfde geldt voor Powerline-adapters en interactieve tv. Die werken vaak niet optimaal samen. Zeg gewoon: gebruik een kabel en anders moet je het zelf maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

maiwufsiorn schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:23:
[...]

Wat heeft glasvezel met wifi te maken??
Je bedoelt dat je van KPN een router geleverd krijgt die op 5 GHz werkt? Ik snap trouwens niet waarom al die providers kiezen voor het meeleveren van ondeugdelijke routers. Ze zijn zo veel te veel bezig met de problemen voor de muur. Zorg voor een goede internetverbinding en laat wifi aan de gebruikers over. Waarschijnlijk neemt het aantal support calls met 90 % af.
Hetzelfde geldt voor Powerline-adapters en interactieve tv. Die werken vaak niet optimaal samen. Zeg gewoon: gebruik een kabel en anders moet je het zelf maar weten!
Dat bedoel ik inderdaad, nieuwe router, nieuwe kansen =) misschien is die wel beter als wat er nu staat..

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
maiwufsiorn schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:23:
[...]Zorg voor een goede internetverbinding en laat wifi aan de gebruikers over. Waarschijnlijk neemt het aantal support calls met 90 % af.
Dit gaat tegenwoordig niet meer werken. Gebruikers verwachten vanuit de provider een goed wifi signaal in elke kamer op elke plek. En dat hier ook support op gegeven wordt vanuit de provider. Alleen tweakers zorgen voor hun eigen netwerken, of laten een bedrijf komen. De normale mens gaat klagen op social media en op verjaardagen, helaas dit dit veruit de grootste groep.

Pagina: 1