Night89 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:33:
Ik heb ook last van slechte Ziggo wifi. Zwart modem in ieder geval (volgens mij een Ubee?)
Volgens mij ligt het er hier aan dat er gewoon teveel WiFi netwerken door elkaar heen lopen. de 2.4ghz band is gewoon overvol.
Krijg woensdag KPN Glasvezel en hopelijk gaat het dan beter (voornamelijk omdat die ook 5ghz uitstuurt)
Hmm vrijwel alle modems zijn zwart ( of zo donker blauw dat het zwart lijkt ).
Kan jij niet 2.4 + 5ghz in dual band aanzetten op je modem? Of indien jou apparaten het ondersteunen alleen 5ghz aan zetten?
Een kennis van mij die werkt voor KPN Glasvezel en zegt dat ze dezelfde klachten binnen krijgen over wifi als bij ziggo. Veel KPN klanten zouden volgens hem overstappen naar Ziggo wegens de wifi problemen bij KPN.
Uiteraard ligt dit niet helemaal niet aan de provider maar goed.
Enige goede oplossingen voor wifi problemen zijn (indien het kanaal aanpassen geen verschil maakt wegens de drukte om je heen):
Een eigen router met sterk wifi signaal
5Ghz aangooien, liefst in dual band omdat nog veel apparaten alleen met 2.4ghz werken. De ubee kan je ook gewoon op 5Ghz zetten, net als de voorloper ( technicolor 7200)
Let met het kanaal aanpassen wel op:
Stel je pakt kanaal 6, dan neemt die ook plek in op kanaal 5 en 7 met als middelpunt kanaal 6.
Stel 5 of 7 is heel druk waarvan 6 wel meevalt dan zul je ook weer problemen krijgen.
Indien alles gewoon ''overvol'' is dan rest alleen nog 5ghz of een eigen sterke router, maar goed de buren zullen je gaan haten omdat je hun wifi weer aan de kant duwt.
Stel, je woont in een rijtjes huis / half vrijstaande woning. Overleg met je buren, dat heb ik zelf ook gedaan.
Doordat de buren er geen verstand van hebben heb ik de linker op kanaal 3 gezet, die rechts van me op 9 en ik sta op 6. Uiteraard kan ik zo niet de hele straat afgaan maar dat is een buurvriendelijke oplossing waarmee je jezelf ook helpt, win-win.
Wifi is gewoonweg ''shit'' indien je in een drukke wifi omgeving zit.
[
Voor 24% gewijzigd door
LopendeVogel op 07-11-2015 11:44
]