Domein & DNS..

Pagina: 1
Acties:

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Ik heb de search gebruikt, maar echt nuttige info heb ik niet gevonden.. Misschien kan dat omdat ik nog niet genoeg verstand van zaken heb over dit onderwerp.. :)

Ik wil dus een domein gaan registreren.. *.iets.nl ... dat moet gaan verwijzen naar mijn IP... www.iets.nl, mail.iets.nl, ftp.iets.nl etc.. Misschien zelfs wel naar verschillende IP's.. Moet ik dan al die verschillende domeinen aan gaan vragen of kan dat in 1 keer? En hoeveel zou zoiets kosten?

Waar kan ik hier informatie over vinden? Alvast bedankt!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 23:42 schreef elviver het volgende:
Ik heb de search gebruikt, maar echt nuttige info heb ik niet gevonden.. Misschien kan dat omdat ik nog niet genoeg verstand van zaken heb over dit onderwerp.. :)

Ik wil dus een domein gaan registreren.. *.iets.nl ... dat moet gaan verwijzen naar mijn IP... www.iets.nl, mail.iets.nl, ftp.iets.nl etc.. Misschien zelfs wel naar verschillende IP's.. Moet ik dan al die verschillende domeinen aan gaan vragen of kan dat in 1 keer? En hoeveel zou zoiets kosten?

Waar kan ik hier informatie over vinden? Alvast bedankt!
Je hoeft dan alleen iets.nl te registreren, want de rest zijn hostnames binnen dat domein.

Nederlandse domeinnamen moeten altijd via een geregistreerde reseller worden gekocht, dus je kan het beste even kijken bij een aantal providers hoe en hoe duur ze het aanbieden.

En er is sowieso meer informatie te vinden op http://www.sidn.nl/ .

Verwijderd

Het is ook nog een verschil of je ergens zelf een server neergooit of dat je hem laten hosten. Als je zelf een server neergooit, stel je al die namen (bijvoorbeeld ftp) in bij de DNS-server die je draait op jouw server.
Verder is Widexs.nl een redelijk goedkope. Ik weet zo snel geen goedkopere, mede omdat ik het altijd (twee keer...) bij Widexs bestel. :)