Hallo, Tweakers! Sinds de nieuwe generatie consoles aangekondigd werden ben ik overgestapt op pc gamen. Helaas doe ik het meeste op een laptop en wil ik de overstap maken naar een krachtige game pc. Een goede vriend (wonend in Zuid-Afrika, helaas) heeft mij geholpen om een pc samen te stellen. We denken beide dat we een goed systeem uitgezocht hebben, maar toch wil ik kijken naar meer input en dit forum lijkt mij een geschikt platform daarvoor!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Fallout 4! De games die ik speel zijn grotendeels single-player games, maar af en toe ook een shooter. Denk aan Alien: Isolation, Tomb Raider (de vorige en de nieuwe), Payday 2, The Witcher 3, Shadows of Mordor, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 1500, inclusief monitor. Enige eis voor een monitor is 1080p, de grootte maakt niet veel uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en headset al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dus al een samenstelling, waarbij ik me afvraag waar ik kosten zou kunnen besparen voor een betere prestatie/prijs verhouding. GTX 970 vs. Radeon R9 390? Andere voeding? Andere CPU-koeler. Is de keuze voor de nieuwste generatie processoren verstandig? Meer RAM maar minder snel?
Ik wil ook kunnen overklokken!
MSI GTX 970 4G
Intel Core i5-6600K 3.5 GHz - 6 MB cache
MSI Z170A GAMING PRO
Kingston HyperX 8 GB DDR4-2400
CoolerMaster V450
Corsair Carbide Series SPEC-02 Red LED
Crucial BX100 250GB
Seagate Barracuda ST3000DM001 3TB/ST2000DM001 2TB
Cooler Master Hyper 612 Ver. 2
Hierbij kom ik ongeveer uit op 1200 euro. (Help! Hoe maak ik zulke mooie tabellen met prijs erbij zoals in andere threads?)
Voor een monitor heb ik dus nog geen idee, enige tips voor 300 euro? OS is trouwens buiten het budget!
Alvast bedankt voor het advies en feedback!
Ascarin
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Fallout 4! De games die ik speel zijn grotendeels single-player games, maar af en toe ook een shooter. Denk aan Alien: Isolation, Tomb Raider (de vorige en de nieuwe), Payday 2, The Witcher 3, Shadows of Mordor, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 1500, inclusief monitor. Enige eis voor een monitor is 1080p, de grootte maakt niet veel uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en headset al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dus al een samenstelling, waarbij ik me afvraag waar ik kosten zou kunnen besparen voor een betere prestatie/prijs verhouding. GTX 970 vs. Radeon R9 390? Andere voeding? Andere CPU-koeler. Is de keuze voor de nieuwste generatie processoren verstandig? Meer RAM maar minder snel?
Ik wil ook kunnen overklokken!
MSI GTX 970 4G
Intel Core i5-6600K 3.5 GHz - 6 MB cache
MSI Z170A GAMING PRO
Kingston HyperX 8 GB DDR4-2400
CoolerMaster V450
Corsair Carbide Series SPEC-02 Red LED
Crucial BX100 250GB
Seagate Barracuda ST3000DM001 3TB/ST2000DM001 2TB
Cooler Master Hyper 612 Ver. 2
Hierbij kom ik ongeveer uit op 1200 euro. (Help! Hoe maak ik zulke mooie tabellen met prijs erbij zoals in andere threads?)
Voor een monitor heb ik dus nog geen idee, enige tips voor 300 euro? OS is trouwens buiten het budget!
Alvast bedankt voor het advies en feedback!
Ascarin