Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• KimS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-07-2024
Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dus dat ik alle regels op de juiste manier opvolg. Belangrijk om over mij te weten dat ik bepaald geen technicus ben, dus ik waardeer alle antwoorden, maar ik kan niet beloven dat ik ze ook snap.

Op het moment ben ik op zoek naar een laptop. Ik ben me nog aan het oriënteren, maar iemand adviseerde me om eens op de website van Dell te kijken en dat ben ik nu dus ook aan het doen. Ik kwam terecht bij de volgende link: http://www.dell.com/nl/p/...rrides=cn55901:463~475569 . Het gaat om de laptops met een vanafprijs van €628,99 en van €749,00. Het verschil tussen beide laptops zit volgens mij alleen in de videokaart. De goedkopere heeft een Intel HD Grafische kaart, de duurdere een AMD Radeon™ R5 M335 grafische kaart.

De laptop zal gebruikt worden voor het hobbymatig foto's bewerken in Photoshop Lightroom, voor het kijken van films en series via Netflix en verder gewoon om te internetten en Office-programma's als Word te gebruiken. Is het voor deze bezigheden nodig om een laptop met een andere videokaart aan te schaffen, waarvoor ik ruim €100,00 extra betaal?

Als jullie trouwens andere opties hebben voor ongeveer hetzelfde budget, hoor ik het graag. De laptop hoeft niet makkelijk meegenomen te kunnen worden, want ik heb voor school, werk en stage een Surface 2 die ik makkelijk mee kan nemen. De laptop vervangt dus in principe een desktop, maar ik wil toch een laptop omdat ik er zowel bij mijn ouders als op mijn studentenkamer mee wil kunnen werken.

Ik hoor het graag van jullie!

Groet,
Kim

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-11 15:11
Met jouw doeleinden heb je genoeg aan een intel hd gpu. Dienextra €100 is het zeker niet waard als je gaat photoshoppen.

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Hi Kim,

Degene met Intel HD lijkt me prima. Ik zou overigens nog even afwachten met de aanschaf. Meestal wordt er gestunt met prijzen rond de feestdagen. In december brengt Tweakers ook weer de 'best-buy guide uit'. Hierin wordt de (op dat moment) beste koop toegelicht. Op basis van jou wensen zou ik je adviseren te kijken naar een 'basislaptop'.
Tweakers zoekt dan naar de beste laptop met een budget tot 600,-.

Besluit je dit niet te doen, let dan vooral op het scherm (IPS is aangeraden. HIerin komen kleuren veel beter naar voren), aanwezigheid van een SSD (veel sneller t.o.v. een harde schijf) en minimaal 4gb 'intern' (RAM) geheugen.

Veel succes!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58
Nog een groot verschil tussen de Dell laptops die je liet zien is dat de 665 een resolutie heeft van 1.366 x 768 en de duurdere heeft 1.920 x 1.080. En als het gaat om foto's en bewerken dan wil je een grotere resolutie! Dus ik zou dan toch de duurdere overwegen en een betere videokaart is altijd welkom. Je kunt later alsnog een HDD vervangen door een SSD om het nog sneller te maken en zo maak je de laptop future proof. Investering meer dan weet leek me zo.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.