Wordpress website vertalen naar Eng - hoe zit het met SEO?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil mijn website op kort termijn voor een deel om laten vertalen naar Engels. (Niet alles) Zodat ik ook de bezoekers uit het buitenland kan informeren. Ik dacht aan een NL en Engels vlaggetje bovenin. Maar ik heb in de gaten dat dit niet zomaar kan allemaal. Tenminste, je moet goed uitkijken met SEO. Hoe moet ik nu handelen? Ik heb een website op wordpress draaien. En ik heb zowel de .nl als de .com domein. Moet ik nu twee websites opzetten? Of kan het gewoon met 1 en de zelfde website (mijn voorkeur)

Wellicht ook niet helemaal netjes, maar ik dacht te starten met een plugin die google vertaler het werk laat doen. Maar misschien is dat niet zo heel erg professioneel.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 14:03

Metian

Snert is vies

Er is een plugin onder de naam WPML. Hiermee kan je meerdere talen instellen in Wordpress en dit afzondelijk van elkaar aanpassen. Vergt wel even wat werk, maar als het klaar is, is het resultaat goed.

Daarbij komende de plugin bied ook optie om meerdere domeinnamen in te stellen (zorgen dat .com dan alias is). Om zo Engelse taal te tonen op .com website. Voordeel hiermee is dan dat er maar 1 wordpress omgeving is om alles aan te passen.

Betreft SEO kan dit dan afzonderlijk bewerkt worden zover ik weet.

[ Voor 7% gewijzigd door Metian op 06-11-2015 17:36 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Dank je Metian. Dus even in jip en janneke taal :P

- Er is maar 1 wordpress die dus voor NL en ENG alles geregeld? Er komt gewoon een taal laag overheen. De Engelse wordt met de .com weer gegeven, en de Nederlandse met de .NL

Snap ik het zo?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 20:28

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Een aparte .nl / .com is geen vereiste. WPML werkt dan bijv met een taalswitcher (vlaggen knopjes) en switched tussen website.nl/nl/post en website.nl/en/post. Is allemaal in te stellen.

Maar je hebt sowieso maar 1 wordpress installatie nodig.

Zie ook https://wpml.org/ voor uitgebreide uitleg etc.

[ Voor 21% gewijzigd door kaassouffle op 07-11-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Voor SEO is het toch juist beter om twee installaties te hebben?

www.website.com/my-post

is voor je zoekresultaten voor internationale zoekers volgens mij beter dan

www.website.nl/en/my-post

Je kunt de bovenste URL natuurlijk wel als alias instellen zodat de bezoeker doorgestuurd wordt naar onderste URL, maar volgens mij heeft dat voor je SEO veel minder resultaat dan wanneer je daadwerkelijk de Engelse site op je .com server hebt draaien.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18

André

Analytics dude

Als je echt daadwerkelijk de hele wereld wil targetten zou ik inderdaad geen .nl gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:41

TheNephilim

Wtfuzzle

Persoonlijk vind ik het altijd nog een heel gezeur om een WordPress website in meerdere talen beschikbaar te maken. De afhankelijkheid van plugins als WPML is over het algemeen ook niet zo handig, zeker niet als je veel 'custom code' hebt.

Wat wij af en toe nog eens doen, maar dat is wel afhankelijk van de situatie; een WordPress network installeren.

example.com/ -> Hoofddomein binnen network (subdir installatie)
example.com/nl/ -> Website binnen network
example.com/de/ -> Website binnen network

Je kunt dan met één account alles beheren, maar content zul je wel helemaal afzonderlijk in moeten vullen. Enkele voordelen van deze oplossing zijn;

- Hoofddomein volledig gevuld, waar je de /nl/ etc. slechts gedeeltelijk kunt vullen.
- Gebruik maken van een ander thema of beter; een child theme.
- Flexibeler dan bij gebruik multi-language plugin.
- Afzonderlijke gebruikers per website. Bijv. een /nl/ of /de/ of /en/ community manager (etc.).
Pagina: 1