Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:56
Hi,

Ik heb dus sinds kort een Intel NUC5i3RYH;
64 GB m2 SSD van Transcend (60mm),
1TB HDD Western Digital Blue,
4GB DDR3L van Crucial.

Echter zit er een kinderziekte in.. Zodra ik hem uit zet (om te gaan slapen) aan einde van de dag, en hem de volgende dag weer aanzet krijg ik de melding 'Select proper boot device or insert media and press a key'.
Hij herkent dus de m2 SSD (met Windows) niet, ook niet in de BIOS.
Echter, las ik bij Intel Community, zodra ik de stroom eraf haal, dan weer erin doe en de NUC direct aanzet, dan werkt het gewoon!
Als ik NUC dan uitzet en weer aan dan werkt het ook gewoon, dus enkel na een nachtrust heeft 'ie dit probleem.

Ik heb met Intel gebeld, de kerel aan telefoon vroeg mij eens zonder HDD te booten, en daarna zonder SSD om te kijken of er daar iets mis is (lijkt me sterk dus heb het niet geprobeerd).
Anders zat er geen betere optie op dan het product terugsturen en omwisselen voor een nieuwe.

Iemand anders die dit probleem, of een soortgelijk probleem ook heeft? Hoe heb je dit opgelost?

Groet,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
Kwestie van bootvolgorde in de bios regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
GioStyle schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:26:
Kwestie van bootvolgorde in de bios regelen.
Zoals gezegd; hij herkent het niet in de BIOS, herkent alleen de normale HDD (staat enkel media op, geen OS).
Hij herkent hem wel als ik dus stroom eraf haal, erop doe en direct weer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
Bios up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Jep, 3 dagen geleden nog gedaan dus dat lijkt me goed genoeg.

Heb de SSD aangemeld voor retour, en maar een nieuwe besteld.
Nu eens de Kingston 120GB m2 SSD proberen, staat ook op lijst van geteste hardware bij Intel NUC product pagina.

Fingers crossed..