gambieter schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:54:
Dit valt onder het Shopping Forum, dus even een schopje die kant op
Mooi dat het opgelost is, maar ga je ook je moeder even weerbaarder maken tegen dergelijke gasten? Nooit en te nimmer iets kopen bij colportage, nooit handtekeningen zetten. Ze mogen eventueel papierwerk achterlaten, maar echt nooit tekenen of toezeggen. En het beste is ze linea recta de winkel uitzetten.
Bedankt! Blijft soms lastig, het juiste forum kiezen.
Eigenlijk wist ze dat wel, maar soms is het vlees zwak.
Nu is mijn vader 5 maanden terug overleden en daardoor is ze zeker minder weerbaar, dus dat zal hebben meegespeeld.
Ik heb haar uiteraard nogmaals gezegd dat ze best aanbiedingen mag laten doen, maar altijd overdenken (nachtje over slapen) en overleggen. Kan dat niet en moet je direct tekenen, dan lekker de deur wijzen. Daar wil je niet mee in zee.
Maar goed, we zijn allemaal weer iets wijzer geworden en dat is het positieve hieraan.
Trouwens, dit had ik gemaild:
Geachte mevrouw XXXXXX,
Graag wijs ik u op het volgende:
https://www.jurofoon.nl/n...-zelfstandige-ondernemers
Graag, zoals reeds in de aangetekende brief van 27-10 j.l. is gevraagd, per ommegaande dit contract kosteloos ontbinden o.b.v. de bovengenoemde jurisprudentie.
Uiteraard zullen wij, indien hieraan geen gehoor wordt gegeven, het een en ander aanhangig maken.
Ik zie uw bericht met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
En dit kreeg ik als antwoord:
Beste XXXXXXXX,
Ondanks dat wij het recht hebben het contract voor u in orde te maken willen wij deze discussie graag beëindigen.
Wij helpen ondernemers aan een eerlijk verhaal op de energiemarkt met een brede mogelijkheid aan verschillende producten van verschillende leveranciers. Op deze manier besparen onze klanten veel geld op hun energiecontract en vaak ook nog onder betere voorwaarden.
De vervelende manier waar u op communiceert past echter niet bij ons, onze klanten kiezen voor onze service en besparingen. Zo hebben wij besloten dat wij u niet langer als klant wensen. Het gehele contract zullen we hierbij nietig verklaren.
Wij wensen u veel succes met uw onderneming.
Met vriendelijke groet,
Ja, duidelijk en stevig, dat klopt. Vervelend zie ik zelf niet echt, maar goed.
Uiteraard was mijn mail het gevolg van zinloos telefonisch contact en zelfs de aangetekende brief bood geen oplossing. Dan wordt ik iets duidelijker qua bewoording en dat heeft gewerkt.
Boeven zijn het....