Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een pricewatch: Xilence A402 Performance C Series gekocht om op een Phenom II x6 1090T te plaatsen. Voordat ik hem daadwerkelijk ging installeren heb ik hem eerst zonder koelpasta op een Sempron 145 gedaan, om te kijken hoe het installeren ging zodat het niet fout zou gaan bij de 1090T. Het probleem is dat ik hem nu niet meer van zijn plaats kan krijgen zonder dat ik dingen ga beschadigen. Er zat bij de koeler ook geen handleiding.

Hoe hard ik ook het klepje of de zijkant indruk of trek, ik krijg hem niet los. Ook met een schroevendraaier ertussen moet ik zo hard duwen dat dat het ding gewoon weer terugschiet en ook bijna uitschiet met de schroevendraaier. Zie ik iets over het hoofd wat ik lost moet klikken of iets dergelijks? Hopelijk kunnen jullie helpen!

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2hggvuw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/29ksvvt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/dyx2q9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2je9p8p.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kan je niet gewoon de 4 schroeven losdraaien en zo de hele koeler eraf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou inderdaad ook kunnen. Maar je zou toch zeggen dat er een manier is om alleen de koeler zonder de bracket los te maken. De stock koeler was overigens geen probleem om eraf te halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de brackets los geschroeft en daarbij kwam de koeler vanzelf los. Had niet door dat het 2 aparte brackets waren in plaats van 1. Bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die schroeven houden juist de backplate vast en hoor je officieel niet los te halen om de koeler te verwijderen. Op de laatste foto heb je een mooi 'handvat' dat je in moet drukken om zo de koeler los te halen. Dit vereist wel enige kracht omdat het met redelijk wat druk vastgehouden wordt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets dacht ik al. Gebruikte al aardig wat kracht, maar nog niet genoeg dan. Weet ik het in ieder geval voor de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is het laatste stukje wat je gebruikt om 'm vast te maken. De druk die je dan moet zetten doe je de helft erbij om 'm los te halen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Nemesizz

Untouchable

Soms is er aardig wat kracht nodig om die clips los te krijgen.

Kan me nog wel van die socket A/370 koelers herinneren, veel kracht nodig soms met een platte schroevendraaier en dan maar hopen dat je niet uitschoot en het moederbord vernielde met een dikke kras.
De clipjes van een socket 604 koeler was ook vervelend, zaten niet eens van die uitsteeksels aan waarop je kon drukken, daar moest gewoon de schroevendraaier erachter....wat een rotdingen waren dat.

Als ik het model van de koeler bekijk op de foto's, denk ik dat je (met de nodige kracht) dat uitstekende gedeelte in moet drukken, iets naar achteren (zodat het achterste klemmetje los komt van de bracket), en dan vaak met een boogje/draaibeweging naar onder > voren (ja, rot om uit te leggen) zodat het voorste deel van de bracket af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:26
ja een behoorlijke pain, toen ik voor het eerst een am3 bord gebruikte googelde ik ook eerst een uur of het normaal was dat je zo achterlijk veel kracht moest zetten.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Pagina: 1