Toon posts:

Server PC zo goedkoop mogelijk, maar wel krachtig.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat gebruikt worden als server pc voor minecraft.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, maar ook weer niet zo goedkoop dat het een slecht systeem is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ja, een heel systeem, aangezien ik weinig verstand heb van servers laat ik dit aan jullie over, de server gaat trouwens windows draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al gekeken naar wat leuke micro atx kastjes en naar wat lekkere zuinige Pentiums, maar ik kom er maar niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en het liefst stil en zuinig, hij moet tenslotte 24/7 draaien, er spelen ongeveer 20 man op de server dus een beetje kracht is wel vereist.

Wat verwacht je van ons?
Dat jullie mij een goed systeem adviseren voor mijn vriend en dat hij er heel veel plezier van gaat beleven.

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 08:47
Voor een Minecraftserver wil je omdat het op Java gebaseerd is veel RAM en in verband met het constante wegschrijven van mapdata en inventorydata minimaal je world op een SSD zetten. Alvast wat tipjes :p

[ Voor 6% gewijzigd door birdie25 op 06-11-2015 11:55 ]

http://specs.tweak.to/18230

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:31
En wat heb je zelf al zoal bedacht?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:51
Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst een opzetje doet.

Minecraft is ook vrij CPU intensief, maar geen idee hoe dit zit met servers.
Trouwens, dit lijkt me ook wel redelijk makkelijk te vinden middels google.
Leesvoer:
http://minecraft.gamepedia.com/Server/Requirements/Dedicated

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 06-11-2015 11:58 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Arunia schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:56:
maar geen idee hoe dit zit met servers.
ik heb een core2duo op zolder draaien, sabnzbd draaid er goed zonder problemen op

ik d8 ik gooi er een minecraft server op. ... not! met 1 client trekt 1 hij core helemaal vol en loopt als dikke stront.
dus ook behoorlijk intensief

Iperf

• twanva
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-08 11:31
Beetje onduidelijk tot hoe ver we mogen gaan in prijs omdat je zegt "zo goedkoop mogelijk"

Iets meer info is wel vereist om een advies te kunnen geven..

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:52:
Ik heb al gekeken naar wat leuke micro atx kastjes en naar wat lekkere zuinige Pentiums, maar ik kom er maar niet uit.
[...]
Klein en het liefst stil en zuinig, hij moet tenslotte 24/7 draaien, er spelen ongeveer 20 man op de server dus een beetje kracht is wel vereist.
http://minecraft.gamepedia.com/Server/Requirements/Dedicated#Win_Vista.2F7.2F8

http://www.minecraftforum...ecraft-server-specs-guide
http://www.minecraftforum...d-minimum-server-hardware

Aan een Core i3 met Hyper-threading gaat die niet zoveel hebben dus is een Skylake Pentium prima.
http://www.minecraftforum...e-hyper-threading-for-smp
https://bukkit.org/thread...-ht-hyperthreading.18056/

Er zijn genoeg goede Micro-ATX behuizingen, de Cooler Master N200 is geschikt voor een thuis server.
reviews: Matx-behuizingen: kleine kastjes met grote prestaties

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 64,95€ 64,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 59,80€ 59,80
1Crucial CT2K8G4DFD8213 -- 8GB DDR4-2133€ 89,95€ 89,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 89,95€ 89,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
1Cooler Master N200 Closed€ 37,95€ 37,95
Importeer productenTotaal€ 375,55
Dat jullie mij een goed systeem adviseren voor mijn vriend en dat hij er heel veel plezier van gaat beleven.
Dan kan je toch beter zelf wat meer inzet doen, als jij hem gaat adviseren 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor alle reacties!

''En wat heb je zelf al zoal bedacht?''
''Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst een opzetje doet''
''Iets meer info is wel vereist om een advies te kunnen geven..''

Zijn budget was eigenlijk 250 euro zei hij, ik denk wel dat hij er wel wat meer aan kan uitgeven, ik heb expres dat budget niet genoemd om reacties van ''je moet doorsparen'' te voorkomen.

Omdat ik weinig verstand heb van server pc's voor minecraft servers vroeg ik het hier.

Dankjewel voor de reacties allemaal!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-12 09:54
2e handsje zoeken?

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat gebruikt worden als server pc voor minecraft.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, maar ook weer niet zo goedkoop dat het een slecht systeem is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ja, een heel systeem, aangezien ik weinig verstand heb van servers laat ik dit aan jullie over, de server gaat trouwens windows draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Wat verwacht je van ons?
Waarom koop je geen minecraft server? Voor 15 euro (per maand) heb je een 24/7 server met 3 gb geheugen _/-\o_

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:13

Tribits

Onkruid vergaat niet

Voor 250 euro zou onderstaand systeem mogelijk zijn. Ik weet niet of het aan je eisen gaat voldoen, zal er ook wel vanaf hangen hoeveel spelers je op je server krijgt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 33,80€ 33,80
1MSI H81M-P33€ 41,-€ 41,-
1Cooler Master N200 Closed€ 37,95€ 37,95
1Crucial CT102464BA160B€ 37,95€ 37,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
1Crucial BX100 120GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 245,60

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:51
KappaRoss schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:40:
[...]

Waarom koop je geen minecraft server? Voor 15 euro (per maand) heb je een 24/7 server met 3 gb geheugen _/-\o_
En dan die 20 personen ieder een euro per maand laten betalen. Dan haal je dat bedrag er zeker wel uit ;)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57
Minecraft vreet CPU en ram, ik kan me herinneren dat ik ooit een server had met een Core i5 2400 en 16GB werkgeheugen

één Minecraft servertje vrat meer resources dan alle andere CoD4 servers (stuk of 10-20) op die bak, met een aantal mensen vrat het algauw een volledige cpu core op. Daarnaast pakte het naar verhouding enorm veel bandbreedte. Een 10Mbit upload heb je al gauw nodig.

10 Minecraft players stond ongeveer gelijk aan zo'n 200 CoD4 players terwijl de CoD4'ers dan waren verspreid over een servertje of 10 :X

Met een Pentium en 8GB werkgeheugen moet je wel wat kunnen mits je niet teveel players tegelijkertijd wilt hebben en de internetverbinding het aankan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat is prima, want hij heeft al een server maar hij wilde een zelf server, dat vond hij wat handiger.

Maar nu dit geleven te hebben ben ik er wel uit, dank jullie wel.

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 22:23

kakashi

respect my authoritah

nooberke schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:17:
[snip]
10 Minecraft players stond ongeveer gelijk aan zo'n 200 CoD4 players terwijl de CoD4'ers dan waren verspreid over een servertje of 10 :X
[snip]
dit komt omdat minecraft ook de world chunks moet overzetten naar de clients, en elke weiziging die doorgevoerd word in die chunks.

CoD heeft dat niet daar staan de maps al op de clients en hoeft aleen de beweging door gezet te worden

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:41
Ik kan je vertellen dat Minecraft (nog steeds) niet kan omgaan met multithreading, dus veel cores is niet per sé een snellere server. Let voornamelijk op het geheugen: hoe meer hoe beter. De game vraagt ook vrij veel processor-rekenkracht :)

Edit: een SSD zou geen overbodige luxe zijn vanwege het grote aantal schrijfbewerkingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Codemeister op 06-11-2015 16:21 ]

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wat voor upload snelheid heeft je vriend overigens? Ook wel van belang bij het draaien van een (minecraft) server. Kan je nog zo'n mooie server neerzetten, maar als je upload verbinding laag is draait alles nog steeds tergent traag.
Pagina: 1