Toon posts:

ARCTIC ZILVER PASTE , het werkt echt !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn tube prut binnen gehad en he even een test uitgevoerd :

De temperatuur en luchtvochtigheid zijn constant gebleven (23 graden celsius en 66 procent luchtvochtigheid) :

Celeron 566@850 op 1.8 volt :

Majesty (Golden Orb) FCPGA cooler :

CPU belast met CPU-stability-test :

Naast de CPU test draaide ik PCAlertIII , dus ik kon LIVE zien wat de temperatuur deed :

Met normale prut stabiliseerde de temperatuur uiteindelijk op een CASE-temp van 32 graden en een CPU-temp van 45 graden.

Met orginele ARCTIC ZILVER (voor kleine oppervlakken) stabiliseerde de temperatuur op een CASE-temp van 32 graden en een CPU-temp van 41 graden.

4 graden winst met een kleine ingreep (toch de moeite waard)

Ik had het besteld bij www.coolingstore.com en had het binnen 3 dagen.

Het kost wel $13,95 en $1,- dollar verzendkosten.

Maar een goede fan kost dat ook en vaak helpt dat minder goed (tenzij je geen extra fans hebt geplaatst natuurlijk , dan moet je eerst aan een fan gaan denken)

Ik weet het mijn case-temp is aan de hoge kant maar mijn actuele uitblaas-temp is 28 graden. Een delta T van 5 graden , ach ... het zou nog iets beter kunnen met nog een case-fan , echter koelpasta is stiller.

R12

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54

Animal_X

Rodin

Je kon het ook gewoon in NL kopen: http://www.Oc-shop.nl
Zoals mij :) ,het is inderdaad goed spul!!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Same here. 6C winst!

K7 500 @ 865 (+/-32C)

Verwijderd

$13,95 + $1,- is volgens mij toch wel even flink goedkoper dan de 49,- die ze bij oc-shop vragen. Wat heet ik vind al die prijzen daar wel erg aan de hoge kant.

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ff berekenen: (13,95+1)*2,37=35,43

dus dat is bijna 15 piek goedkoper.

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36

JWT

zie http://www.coolingstore.com/Pages/arctic_silver_thermal_compound.h tm

Blijkbaar zijn er 2 verschillende versies ofzo (een voor kleine oppervlakte en een voor grote : "Different versions optimized for small contact areas or large contact areas."
vraag me af wat het verschil zal zijn..

's wel beter die $1.00 verzendkosten en dat het er temminste bij staat.. vorige keer dat ik daar een lappingset bestelde ($7.50) kwam er $11.00 verzendkosten bij (slik ja) en dat hoorde ik pas NA de bestelling (via mail stond niet op de site)... (en het duurde gdvrre 4 weken voordat ik het binnen had :(

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Op die site lees ik dat het 1 dollar is voor in de VS en 3 dollar voor daarbuiten. Hoe zit dat dan?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Shipping of up to 2 syringes outside of the US runs less than $3.00.

minder dan $3.00

maar ik heb nu nog een athlon met koelplaat en alpha7125 koeler, dan heb ik die voor grote opp. nodig, strip ik straks m'n athlon, dan zou ik dus die tube voor kleine opp. moeten hebben!
iemand advies??

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik denk dat die voor kleine oppervlakte's kleinere zilverkorrels heeft, omdat je op een kleiner oppervlak naar verhouding meer druk kan uitoefenen en het dan dus loont om de korrelgrootte nog kleiner te maken.

(misschien is dit bullshit, maar het is het enige dat ik kan bedenken waarom er verschillen zouden zijn)

ik zou die voor kleine opp. nemen, waarschijnlijk maakt het niet zoveel uit als je dit voor grote opp. gebruikt, ik denk dat het andersom erger is.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48
Newt waar ben je? Wat hoorde ik? Ga je de prijs van Artic Silver verlagen? >:)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Ik heb er ook hele goeie ervaring mee op min Alpha/Delta combo....van mij mag het nu wel warmer worden....

www.angelfire.com/rnb/HardwareXpo

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:42

Rozz

I'm an Apogian!!

He He...Aplha is eindelijk binnen...

en tering wat een herrie ;) (nog wel)

Ook ik heb nu Artic Silver en het werkt dus ook echt!!!echt waar...

Voorheen (met een zelfgemaakte koeler :( ) haalde ik 30C case en 33Cidle en 55C fullload
Met Alpha haal ik 29C case 29C idle en 38C fullload
Maar nu met Artic erbij: 29C Case 29C Idle en 33C fulload ;) met een 650e (6.5x138=897 1.7v)

Nu nog m`n case temp naar beneden en PC133cas2 ;) en ik ben klaar.
Pagina: 1