Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:28
Beste Tweakers,

Graag jullie mening over het volgende.

Ik heb een Iphone 6 64 gb besteld en ontvangen van Naztel.
Ik wilde mijzelf de moeite besparen om naar de winkel te moeten gaan, dus in de Pricewatch gekeken en besteld. Scheelde 60 euro t.o.v. de Apple store, toch leuk maar was voor mij niet de doorslag die paar tientjes, puur gemak. Naztel heeft goede reviews dus ik dacht waarom niet.

Zonder erbij na te denken heb ik deze uitgepakt en bij het kijken van naar de "boekjes" kwam ik er achter dat dit een buitenlands model betreft. Klopt het dat er alleen een paar kaartjes bij zitten met een plaatje van de iPhone met tekst erbij waar de knoppen en dergelijke zitten (per kaartje een andere taal, geen daarvan in een voor mij bekende taal), maar geen echt boekje?

Ok dit hoeft geen probleem te zijn. Echter gaat het om volgens mij een Tsjechisch model, wat bij mij toch wat argwaan opwekt. Ook lijkt het er op dat de tekst op de achterkant van de iPhone iets scheef staat, minimaal maar toch.

Het gaat om model A1586.

Wat zouden jullie doen, terug sturen of niet? Kan ik bepaalde dingen controleren om te kijken dat ik een OK toestel heb? Is mijn argwaan terecht, of moet ik mij niet aanstellen? ;)

Alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:56

WCA

binnen twee weken mag je altijd terugsturen natuurlijk, maar in principe is er niets mis met een tsjechisch model natuurlijk. Het is niet alsof ze uit een andere fabriek komen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Van de NazTel site:
Zijn de producten nieuw/origineel?

Wij verkopen enkel en alleen nieuwe, originele producten.

Wat houdt het 14 dagen retourrecht in?

Alle producten van NazTel.nl kunnen door consumenten tot 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Wij vragen u binnen 14 dagen na ontvangst contact op te nemen met onze klantenservice via klantenservice@naztel.nl om aan te geven of u het product wilt ruilen voor een ander product, of uw aankoopbedrag terug wilt ontvangen. Kijk hier voor meer informatie over retourrecht.

Wordt er een Nederlandse handleiding bij mijn toestel verzonden?

Om de prijzen van onze toestellen scherp te houden en omdat de beschikbaarheid van toestellen in Europa doorgaans aanzienlijk beter is, kopen wij ook toestellen binnen Europa in. Hierdoor worden populaire toestellen bij ons altijd als eerste aangeboden. Bij Europese toestellen bevindt zich niet altijd een handleiding in de Nederlandse taal. De Nederlandse handleiding is gewoon beschikbaar op de productpagina op onze website. Via klantenservice@naztel.nl kunt u een exemplaar aanvragen. Deze zullen wij u dan per e-mail toesturen.
Kortom;

Dat je een buitenlands toestel krijgt had je vooraf kunnen weten... echter doet dat niks af van de functionaliteit van het toestel. Of de Apple iPhone nou uit de Verenigde Staten, Polen of Tsjechië komt, het is en blijft een Apple iPhone met wereldwijde garantiedekking.

Omdat NazTel claimt dat alle toestellen nieuw zijn, mag je ook verwachten dat dat zo is. Je hebt 14 dagen bedenktijd, dus als het product niet bevalt of je twijfelt aan de leeftijd of echtheid van het toestel dan stuur je deze gewoon terug. Dus, twijfel? Retourneren :)

Anders post eens een foto van die 'scheve' tekst...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
Bedankt voor de reacties alvast! Ik zal vanavond een foto plaatsen, ben op dit moment op het werk en heb het toestel niet bij mij.

Nogmaals een buitenlands toestel hoeft voor mij echt geen probleem te zijn. Echter is dit model bijvoorbeel geschikt voor alle bandbreedtes in NL. Heb daar echt de ballen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:56

WCA

naar mijn weten zijn alle iphones hardwarematig gelijk

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

_Erik_ schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:50:
Bedankt voor de reacties alvast! Ik zal vanavond een foto plaatsen, ben op dit moment op het werk en heb het toestel niet bij mij.

Nogmaals een buitenlands toestel hoeft voor mij echt geen probleem te zijn. Echter is dit model bijvoorbeel geschikt voor alle bandbreedtes in NL. Heb daar echt de ballen verstand van.
Lees nou eens gewoon hun voorwaarden. Deze telefoon is het zelfde als een telefoon uit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

_Erik_ schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:50:
Echter is dit model bijvoorbeel geschikt voor alle bandbreedtes in NL. Heb daar echt de ballen verstand van.
Dat kun je zelf simpel checken aan de hand van het typenummer en serienummer van de iPhone :)

http://www.apple.com/iphone/LTE/

Maar de iPhone 6 model A1586 is gewoon een type toestel wat in Nederland wordt verkocht, voor de Nederlandse telecom netwerk. Dat zal het probleem niet zijn :)

En voor wat betreft die 'scheve' tekst; ik vermoed dat dat wel mee valt. Wanneer je de iPhone in een Nederlandse winkel had gekocht had je er wellicht niet eens naar gekeken of was het je niet opgevallen. Maar door jouw bevindingen (Tsjechische handleiding) ben je misschien wat kritischer gaan kijken dan normaal en vallen dat soort zaken op. Check gewoon het serienummer op de website van Apple en kijk of het een legitiem toestel is :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Bob Popcorn

Plop!

Die tekst achterop staat toch al jaren soms scheef?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
Bob Popcorn schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:40:
Die tekst achterop staat toch al jaren soms scheef?
Zou kunnen, heb nooit een iPhone gehad, wel iPad Air en Macbook Pro in mijn bezit.
Anoniem: 81330 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:53:
[...]

Lees nou eens gewoon hun voorwaarden. Deze telefoon is het zelfde als een telefoon uit Nederland.
Ik had de voorwaarden gelezen en ik hield er rekening mee dat het een buitenlands toestel zou kunnen zijn, had echter eerder een Duits of Engels toestel verwacht ofzo. Voelt gewoon wat vertrouwder aan, terecht of onterecht.

Dat er ergens staat dat de telefoon het zelfde als een telefoon uit Nederland is, vind ik nergens terug.

Ik blijf het herhalen, buitenlands toestel, geen probleem. Vraag alleen jullie mening en tips mbt deze situatie.
Han schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:59:
[...]

Dat kun je zelf simpel checken aan de hand van het typenummer en serienummer van de iPhone :)

http://www.apple.com/iphone/LTE/

Maar de iPhone 6 model A1586 is gewoon een type toestel wat in Nederland wordt verkocht, voor de Nederlandse telecom netwerk. Dat zal het probleem niet zijn :)

En voor wat betreft die 'scheve' tekst; ik vermoed dat dat wel mee valt. Wanneer je de iPhone in een Nederlandse winkel had gekocht had je er wellicht niet eens naar gekeken of was het je niet opgevallen. Maar door jouw bevindingen (Tsjechische handleiding) ben je misschien wat kritischer gaan kijken dan normaal en vallen dat soort zaken op. Check gewoon het serienummer op de website van Apple en kijk of het een legitiem toestel is :)
Model nummer gechecked en inderdaad lijkt gewoon ook voor de Nederlandse markt.
Waar kan ik het serienummer checken? Kan het niet vinden }:O

Helemaal mee eens dat ik er door de bevinding nu wat kritischer naar kijk dan normaal. Het is gewoon een gebruiksvoorwerp uiteindelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door _Erik_ op 06-11-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 02:53
Op oudere iPhones stond het serienummer op de simkaarthouder.
Ook kun je de iphone aan de computer hangen en via itunes komt dan het serienummer tevoorschijn.
Met een beetje googlen had je er ook zelf uit kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Het serienummer kan je ook gewoon zien in Instellingen app zelf, onder Algemeen -> Info.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:40:
Van de NazTel site:
[...]

Kortom;

Dat je een buitenlands toestel krijgt had je vooraf kunnen weten... echter doet dat niks af van de functionaliteit van het toestel. Of de Apple iPhone nou uit de Verenigde Staten, Polen of Tsjechië komt, het is en blijft een Apple iPhone met wereldwijde garantiedekking.

[...]
Dat is niet waar. Garantie op iPhones is regio gebonden. Je kunt geen garantie claimen in EU met US toestel.
IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE AND iPAD SERVICE.
Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.
BELANGRIJKE BEPERKING VOOR iPHONE- EN iPAD-SERVICE.
Apple kan de dienst voor de iPad en iPhone beperken tot het gebied van de EER en Zwitserland. Service van iPhone- of iPad-producten mag uitsluitend worden verricht door Apple of een AASP.

[ Voor 17% gewijzigd door Whatson op 06-11-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
ATS schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:57:
Het serienummer kan je ook gewoon zien in Instellingen app zelf, onder Algemeen -> Info.
coster1 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:52:
Op oudere iPhones stond het serienummer op de simkaarthouder.
Ook kun je de iphone aan de computer hangen en via itunes komt dan het serienummer tevoorschijn.
Met een beetje googlen had je er ook zelf uit kunnen komen
Ik bedoel, op welke pagina van apple kan ik het serienummer invoeren om de legitimiteit te checken ;)

is dat deze? https://checkcoverage.apple.com/

Dus als ik m daar invoer en resultaat is positief mbt service en support, dan is het OK?

Het zal vast wel een OK toestel zijn hoor, wil gewoon voor mn gemoedstoestand de mogelijke checks doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-04 12:39
Zelf heb ik 3 weken geleden ook een iphone 6 (16GB). Ook aan de boekjes (stond geen nederlands bij).
Ik heb er geen problemen mee en mijn iphone werkt prima

Ook Zelfde rede als jou. Mijn iphone was maar liefst 70 euro goedkoper dan mij de appstore.

[ Voor 15% gewijzigd door Vastelaovend89 op 09-11-2015 17:26 ]

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
Ondertussen, na wat checks, de telefoon gewoon in gebruik genomen en werkt perfect :)
Pagina: 1