Chromecast aansluiten op NAD T748 V2

Pagina: 1
Acties:

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-01 12:47
Gisteren mijn NAD T748 V2 ontvangen. Wat een apparaat!
Helaas heeft deze receiver geen audio streaming. Weet iemand of ik een Chromecast kan aansluiten op deze receiver? Of heeft iemand anders een betere oplossing om Spotify te kunnen streamen op deze receiver?

Alvast bedankt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

Jag

Heeft ie hdmi?

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 15:26
Beter, Bluesound!
Maar veel duurder, voor 39euro is die chromecast (de nieuwe) een koopje.
Je kan de audio versie nemen maar die is net zo duur en heeft minder opties.
die is leuk voor actieve speakers.

• erwin85
Wat bedoel je met de audio versie?

En ik heb net 2000 euro uitgegeven aan de NAD en speakers. Dus die Bluesound is mij nu iets te veel :)

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
Wat Jag zegt, je kan de chromecast toch gewoon in één van de hdmi poorten doen?

• erwin85
Je zou zeggen dat dat mogelijk is ja. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10
Voor minder dan Bluesound zou je ook naar een Raumfeld streamer kunnen kijken. Connector2 kost normaal 199 euro, maar er zijn constant acties, 2 weken terug was hij nog 139 euro. Inschrijven opnieuwsbrief of in het shopping forum het aanbiedingen topic zoeken levert je zo nog 50 euro meer korting op.

Al is Bluesound bij een NAD wel mooier natuurlijk ;p

Maar Chromecast is denk prijs/prestatie de goedkoopste oplossing.

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-01 16:08
Ik heb de T748 met chromecast. Werkt prima, gewoon op de HDMI ingang aansluiten met het stukje kabel wat erbij zit. Input een naampje geven en draaien maar. Ik zie niet in waarom je een dure streamer moet kopen, alles gaat digitaal van de chromecast naar de receiver. Pas in de receiver wordt het naar analoog omgezet.

[ Voor 34% gewijzigd door jeroen.ijmuiden op 06-11-2015 14:18 ]

• erwin85
thx voor de tips. Ik heb hem net besteld :)

Verwijderd

Google Audio kan prima. Met een verloopstekkertje van headphones naar tulp kun je hem prima gebruiken

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 22:59

iop

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:10:
Google Audio kan prima. Met een verloopstekkertje van headphones naar tulp kun je hem prima gebruiken
Maar waarom zou je dat doen als ie op de HDMI kan. Hangt hier aan 748 v1 op hdmi idd, werkt goed en kan ik ook nog eens ene filmpje of serie streamen.

De audio cc is bedoeld voor mensen met oudere apparaten die geen nieuwe aansluitingen hebben en toch willen streamen.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Verwijderd

De nieuwe Chromecast Audio heeft een betere geluidskwaliteit. Audiofiele geluidskwalteit wanneer je High Dynamic Range inschakelt: lossless tot 24 bit 96 kHz met de ingebouwde DAC of optische uitgang.

Echt verbluffend goed voor zo'n kleine streamer.

http://www.t3.com/reviews...g-for-your-dimwitted-hifi

Afbeeldingslocatie: http://media.t3.com/img/resized/ca/xl_CA_amp-650-80.jpg

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
iop schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:52:
[...]

Maar waarom zou je dat doen als ie op de HDMI kan. Hangt hier aan 748 v1 op hdmi idd, werkt goed en kan ik ook nog eens ene filmpje of serie streamen.

De audio cc is bedoeld voor mensen met oudere apparaten die geen nieuwe aansluitingen hebben en toch willen streamen.
Dat laatste is nogal kort door de bocht... Genoeg mensen die bewust een high-end DAC hebben

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:38:
De nieuwe Chromecast Audio heeft een betere geluidskwaliteit. Audiofiele geluidskwalteit wanneer je High Dynamic Range inschakelt: lossless tot 24 bit 96 kHz met de ingebouwde DAC of optische uitgang.
Audiofiel? Ow dan zal het wel goed zijn :+

Wat zou die doen bij high dynamic range? Waarschijnlijk resamplen naar een hogere sampling freq en naar 24 bits omzetten.

Alle DACs hebben tegenwoordig een uitermate goede technische performance. Objectief bewijs voor hoorbare verschillen tussen DACs ontbreekt, wat ook te begrijpen is als je weet hoe een DAC werkt en hoe goed deze presteren. Ook "goedkope" !

Iemand een andere DAC aanpraten, is gewoon slecht advies, net zoiets als over andere kabels beginnen. Dat soort geloof kan je beter voor jezelf houden, past niet op een technisch forum.

Verwijderd

Jag schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:02:
[...]
Audiofiel? Ow dan zal het wel goed zijn :+

Wat zou die doen bij high dynamic range? Waarschijnlijk resamplen naar een hogere sampling freq en naar 24 bits omzetten.

Alle DACs hebben tegenwoordig een uitermate goede technische performance. Objectief bewijs voor hoorbare verschillen tussen DACs ontbreekt, wat ook te begrijpen is als je weet hoe een DAC werkt en hoe goed deze presteren. Ook "goedkope" !

Iemand een andere DAC aanpraten, is gewoon slecht advies, net zoiets als over andere kabels beginnen. Dat soort geloof kan je beter voor jezelf houden, past niet op een technisch forum.
De Chromecast Audio heeft ook een DAC ingebouwd. Wil je betere geluidskwaliteit dan kun je optisch een losse DAC aansluiten op de CC Audio. Zoals een Dacmagic, deze Raspberry Pi 2B met een DAC-boardje is ook leuk. Op een technisch forum geldt nog altijd meten is weten.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiophonics.fr/11319-thickbox_default/audiophonics-i-sabre-dac-es9023-tcxo-raspberry-pi-a-b-20-i2s.jpg

• Jag

Jag

En waardoor is die andere DAC dan beter? Waar blijkt dat uit :) ?

Verwijderd

Betere soundstage, dynamiek en dieper geluid.

En als je het verschil niet hoort op jouw set dan kan die altijd nog retour. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 20:04 ]

• Jag

Jag

Objectief bewijs willen we, geen onbetrouwbare open luistertests :P. Of was dit een dubbel blinde luistertest met alle niveau's binnen 0,1dB gematched :+ ?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:44

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:25:
[...]
Op een technisch forum geldt nog altijd meten is weten.
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:04:
Betere soundstage, dynamiek en dieper geluid.
Ja.. Dat is allemaal heel meetbaar ja 8)7

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29
Niet om 't topic te kapen, maar verlies je veel geluidskwaliteit als je van een bluesound overstapt naar een chromecast audio?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:44

DjVe

Hatsaflats!

Hangt er vanaf hoe je het aan sluit en wat je gebruikt als bron. Als je ze beide optisch aan sluit en als bron Spotify Connect pakt, mag er naar mijn idee geen verschil in zitten.

Verwijderd

DjVe schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:56:
[...]

[...]
Ja.. Dat is allemaal heel meetbaar ja 8)7
Inderdaad: http://kenrockwell.com/au...ge/dacmagic-plus.htm#meas
Het resultaat is betere soundstage, dynamiek en dieper geluid. :)

@nubcaek:

Je verliest geen geluidskwaliteit wanneer ze beiden optisch aansluit. Digitaal = digitaal.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/63xcev.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 18:30 ]

Pagina: 1